Diederik&Eveline's Dormobile '71
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
In juli vanwege de komst van de jongste busbewoonster in Nederland op vakantie geweest.
Eerst een week naar een karakteristieke groene camping (KGC dus) vlak buiten Arnhem.
Vertrek.
De jongste busbewoonster.
Nog een paar dagen Bob (aka Airtime) met gezin op bezoek gehad.
De bustent weer meegenomen voor de extra leefruimte.
Onderweg naar Domburg, Zeeland
Domburg is voor mij surfen!
Vakantiekoffie!
Deze Duitse t2a bleek op de camping te staan!
Engelse t2a met Dormobiledak in Domburg gespot.
Voor de laatste dagen weer onderweg naar een KGC-camping.
Camping de Grebbelinie. Hier komt de Amescador-club ook elk jaar. Mooie grote camping. Misschien ook geschikt voor een vct2-meeting?!
Goedemorgen!
Beetje regen gehad en veel zon!
Met busdraagdoek!
Volgend jaar is het plan om naar het buitenland te gaan in de zomervakantie en de bustent thuis te laten.
Op de Aircooled Summerpicnic in september te Appeldoorn sliep de oudste dochter in een tent en hadden we de luifel voor de bus. De luifel is kwartier opzetten en de bustent wel 1 uur..
Eerst een week naar een karakteristieke groene camping (KGC dus) vlak buiten Arnhem.
Vertrek.
De jongste busbewoonster.
Nog een paar dagen Bob (aka Airtime) met gezin op bezoek gehad.
De bustent weer meegenomen voor de extra leefruimte.
Onderweg naar Domburg, Zeeland
Domburg is voor mij surfen!
Vakantiekoffie!
Deze Duitse t2a bleek op de camping te staan!
Engelse t2a met Dormobiledak in Domburg gespot.
Voor de laatste dagen weer onderweg naar een KGC-camping.
Camping de Grebbelinie. Hier komt de Amescador-club ook elk jaar. Mooie grote camping. Misschien ook geschikt voor een vct2-meeting?!
Goedemorgen!
Beetje regen gehad en veel zon!
Met busdraagdoek!
Volgend jaar is het plan om naar het buitenland te gaan in de zomervakantie en de bustent thuis te laten.
Op de Aircooled Summerpicnic in september te Appeldoorn sliep de oudste dochter in een tent en hadden we de luifel voor de bus. De luifel is kwartier opzetten en de bustent wel 1 uur..
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
Ik vind dit een hele gave bus!
Wat mij opvalt is dat het een zo'n mooie vroege T2a stalen dashboard heeft wat alleen de allereerste T2a's hadden. Maar de eerste kenteken uitgifte is 18-01-1971 en je hebt ook de kleine steek van de wielen, dus waarschijnlijk al schijfremmen vooraan. Heb je de M-code al eens gecontroleerd?
Omdat ik zelf een Dormobile dak in mijn T1 ga bouwen let ik daar extra op.
Het valt mij op dat jouw dak voor een T2 best wel ver naar achteren is geplaatst, net zover als bij een T1.
Maar bij een T1 komt dit door de luchtkoker bovenin de cabine, wat bij een T2 niet het geval is.
Kijk maar op deze foto's:
Wel handig dat je nu ruimte hebt voor een dakrekje voor en achter.
Wat ik me ook nog afvraag is aan welke kant de scharnieren eigenlijk horen te zitten, beide kanten kom je tegen.
Bij jou zitten ze aan de kant van de schuifdeur, wat enigszins lastig is als je het dak omhoog wil doen.
Dan moet je eerst omlopen om de spansluitingen los te maken.
Maar je kunt dan wel weer mooi door het glas kijken aan de kant van de schuifdeur, met het dak omhoog.
Ik kan me ook voorstellen dat je hier allemaal nooit over nagedacht hebt en alleen lekker van de bus geniet en zo hoort het eigenlijk ook!
Wat mij opvalt is dat het een zo'n mooie vroege T2a stalen dashboard heeft wat alleen de allereerste T2a's hadden. Maar de eerste kenteken uitgifte is 18-01-1971 en je hebt ook de kleine steek van de wielen, dus waarschijnlijk al schijfremmen vooraan. Heb je de M-code al eens gecontroleerd?
Omdat ik zelf een Dormobile dak in mijn T1 ga bouwen let ik daar extra op.
Het valt mij op dat jouw dak voor een T2 best wel ver naar achteren is geplaatst, net zover als bij een T1.
Maar bij een T1 komt dit door de luchtkoker bovenin de cabine, wat bij een T2 niet het geval is.
Kijk maar op deze foto's:
Wel handig dat je nu ruimte hebt voor een dakrekje voor en achter.
Wat ik me ook nog afvraag is aan welke kant de scharnieren eigenlijk horen te zitten, beide kanten kom je tegen.
Bij jou zitten ze aan de kant van de schuifdeur, wat enigszins lastig is als je het dak omhoog wil doen.
Dan moet je eerst omlopen om de spansluitingen los te maken.
Maar je kunt dan wel weer mooi door het glas kijken aan de kant van de schuifdeur, met het dak omhoog.
Ik kan me ook voorstellen dat je hier allemaal nooit over nagedacht hebt en alleen lekker van de bus geniet en zo hoort het eigenlijk ook!
Dus.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
Ziet er weer goed uit!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
EeVeeWee schreef:Ik vind dit een hele gave bus!
Wat mij opvalt is dat het een zo'n mooie vroege T2a stalen dashboard heeft wat alleen de allereerste T2a's hadden. Maar de eerste kenteken uitgifte is 18-01-1971 en je hebt ook de kleine steek van de wielen, dus waarschijnlijk al schijfremmen vooraan. Heb je de M-code al eens gecontroleerd?
Omdat ik zelf een Dormobile dak in mijn T1 ga bouwen let ik daar extra op.
Het valt mij op dat jouw dak voor een T2 best wel ver naar achteren is geplaatst, net zover als bij een T1.
Maar bij een T1 komt dit door de luchtkoker bovenin de cabine, wat bij een T2 niet het geval is.
Kijk maar op deze foto's:
Wel handig dat je nu ruimte hebt voor een dakrekje voor en achter.
Wat ik me ook nog afvraag is aan welke kant de scharnieren eigenlijk horen te zitten, beide kanten kom je tegen.
Bij jou zitten ze aan de kant van de schuifdeur, wat enigszins lastig is als je het dak omhoog wil doen.
Dan moet je eerst omlopen om de spansluitingen los te maken.
Maar je kunt dan wel weer mooi door het glas kijken aan de kant van de schuifdeur, met het dak omhoog.
Ik kan me ook voorstellen dat je hier allemaal nooit over nagedacht hebt en alleen lekker van de bus geniet en zo hoort het eigenlijk ook!
Mijn bus is een t2a uit 1971. Dat is is het eerste modeljaar met kleine velgsteek (5x112) en schijfremmen.
Ik heb de bus sinds 2002 en de M-code heb ik wel eens gecontroleerd..
Mijn dormobile dak is via Amescador (bedrijf uit Zuid Holland) in Belgie zeer waarschijnlijk geplaatst.
Ik heb het vermoeden dat dit met westfalie interieur was. Het originele interieur zit er helaas niet meer bij.
Scharnieren kunnen aan beide kanten zitten. Bij de Amescador-club zijn er wel meer bussen met de scharnieren aan dichte (niet-schuifdeur-kant) kant.
De bus heeft geen doorloop dus om achterin te komen moet ik toch omlopen. En dat doe ik bijna altijd langs de dichte kant om de spansluitingen los te maken.
Omdat wij de bus zoveel mogelijk met de schuifdeur naar het mooie uitzicht zetten, is het prettig om dat ook door de Dormobile dakramen te zien...
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
fahtal schreef:Ziet er weer goed uit!
Bedankt Frank! We proberen onze centen goed te besteden...
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
Diederik schreef:Mijn bus is een t2a uit 1971. Dat is is het eerste modeljaar met kleine velgsteek (5x112) en schijfremmen.
Ik heb de bus sinds 2002 en de M-code heb ik wel eens gecontroleerd..
Mijn dormobile dak is via Amescador (bedrijf uit Zuid Holland) in Belgie zeer waarschijnlijk geplaatst.
Ik heb het vermoeden dat dit met westfalie interieur was. Het originele interieur zit er helaas niet meer bij.
Scharnieren kunnen aan beide kanten zitten. Bij de Amescador-club zijn er wel meer bussen met de scharnieren aan dichte (niet-schuifdeur-kant) kant.
De bus heeft geen doorloop dus om achterin te komen moet ik toch omlopen. En dat doe ik bijna altijd langs de dichte kant om de spansluitingen los te maken.
Omdat wij de bus zoveel mogelijk met de schuifdeur naar het mooie uitzicht zetten, is het prettig om dat ook door de Dormobile dakramen te zien...
Helemaal duidelijk!
Het enige wat dan nog opvalt is het dashboard van begin 1968.
Dat is dan wel niet origineel bij jullie bus, maar staat wel erg mooi vind ik persoonlijk!
Dus.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
Diederik schreef:fahtal schreef:Ziet er weer goed uit!
Bedankt Frank! We proberen onze centen goed te besteden...
een betere investering is er niet!
in 2002 gekocht voor waarschijnlijk een prijs waar nu nu nog niet eens een knappe donor koopt;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
Kleine update; pookslot gemonteerd. Ik moet nog wel het juiste rubbertje bestellen. Was een tijdje niet te krijgen..
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
Samen met Maurice van Klassiek VW Centrum een gereviseerd stuurhuis gemonteerd. En sinds vanmorgen kan ik zeggen dat het ook prettiger rijden is!
Loshalen van stuurkolom.
Loshalen van stuurstang.
Oude stuurhuis verwijderen gaat redelijk makkelijk. Het loshalen van de pitman arm niet..
Gelukt!
Gereviseerde stuurhuis:
Gemonteerd:
Ter vergelijking een t2b stuurhuis van Maurice zijn bus:
Paar kleine gaatjes ook laten lassen.
Carbs er ook af geweest voor revisie. Voor het finetune afstellen van de carbs ga ik nog naar HR in Doesburg.
Extra oliecarter (0,75L) gemonteerd)
Loshalen van stuurkolom.
Loshalen van stuurstang.
Oude stuurhuis verwijderen gaat redelijk makkelijk. Het loshalen van de pitman arm niet..
Gelukt!
Gereviseerde stuurhuis:
Gemonteerd:
Ter vergelijking een t2b stuurhuis van Maurice zijn bus:
Paar kleine gaatjes ook laten lassen.
Carbs er ook af geweest voor revisie. Voor het finetune afstellen van de carbs ga ik nog naar HR in Doesburg.
Extra oliecarter (0,75L) gemonteerd)
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
Zo die zijn flink gegroeid!
Kan me deze foto nog herinneren
Tegenwoordig geblurt...
Kan me deze foto nog herinneren
Tegenwoordig geblurt...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Diederik&Eveline's Dormobile '71
ziet er gezellig uit allemaal, en ook nog ff een quick fix.
en wat was de km`stand na het mooie rondje.
en wat was de km`stand na het mooie rondje.