VW DOKA '73
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Richard,
Mooi werk, een schitterende doka, dat zie je zo! Fijne feestdagen, enne: komend jaar genieten!
Mooi werk, een schitterende doka, dat zie je zo! Fijne feestdagen, enne: komend jaar genieten!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Groet Richard
Groet Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
WOW... , dit is dikke lol zeg...
Ga vooral door met opbouwen en plaatsjes plaatsen.
Ga vooral door met opbouwen en plaatsjes plaatsen.
Groeten, Remon.
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Prachtig! Succes met afbouwen en plaatjes blijven posten, dit is genieten!
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Machtig mooi om te zien en te lezen.
Is weer een plaatje, beter dan dat ie de fabriek ooit heeft verlaten.
Fred
Is weer een plaatje, beter dan dat ie de fabriek ooit heeft verlaten.
Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Vorige week zaterdag maar een halve dag aan de bus kunnen klussen vanwege een nieuwjaarsreceptie. Maar vandaag lekker aan de doka gewerkt en veel kunnen doen.
Bij het monteren van de voornaven waren we niet tevreden over het eindresultaat . De keerring rechts schoof bij het monteren van de naaf teveel naar binnen en liep aan op het lager. Wij dachten dat dat kwam om dat de buitenlip van de keerring iets te kort was. Dus afgelopen week iets andere keerringen gekocht met een langere lip.
Vandaag dus een nieuwe poging maar wat bleek de diameter van de keerring was te klein …Ik heb twee verschillende keerringen geleverd gekregen de eerste keer en dat was niet opgevallen…... Volgende week, als we een nieuwe keerring hebben voor de rechterkant kan de rechternaaf ook definitief gemonteerd worden.
maar wel wat foto's van tijdens het passen:
En zoals geleerd op de workshop bij de Boxer een paar jaar geleden, goed vet in de lagers werken voor de montage:
Remklauw links voor gereviseerd en gemonteerd:
De remblokken zetten we er volgende week op als we ook rechts de naaf en de remklauw gemonteerd hebben. Wel hebben we gelijk de KM teller kabel gemonteerd.
Vervolgens de torsiebar geplaatst, na alle opmerkingen dat dit een lastige klus is viel het hartstikke mee en was het eigenlijk zo gebeurd.;
De pook gemonteerd met een empi quick shifter
Het elektrisch gedeelte van het contactslot vervangen en gekeken hoe de stuurkolom verder gemonteerd moet gaan worden. Ik ben de flens die op het stuurhuis komt kwijt dus die moeten we eerst regelen, dan kunnen we ook weer verder aan de stuurkolom.
Eindelijk nieuwe ruitenwisser armpjes gevonden bij Volksrepair dus ook de ruitenwisser motor met stangenstelsel gemonteerd, maar vergeten foto's te maken.
Vervolgens aan de gang met de achterwiel aandrijfhuizen:
En dat ligt te wachten op verdere montage, inclusief de montage kit tbv de schijfremmen achter.
Tot de volgende keer,
Grt Richard
Bij het monteren van de voornaven waren we niet tevreden over het eindresultaat . De keerring rechts schoof bij het monteren van de naaf teveel naar binnen en liep aan op het lager. Wij dachten dat dat kwam om dat de buitenlip van de keerring iets te kort was. Dus afgelopen week iets andere keerringen gekocht met een langere lip.
Vandaag dus een nieuwe poging maar wat bleek de diameter van de keerring was te klein …Ik heb twee verschillende keerringen geleverd gekregen de eerste keer en dat was niet opgevallen…... Volgende week, als we een nieuwe keerring hebben voor de rechterkant kan de rechternaaf ook definitief gemonteerd worden.
maar wel wat foto's van tijdens het passen:
En zoals geleerd op de workshop bij de Boxer een paar jaar geleden, goed vet in de lagers werken voor de montage:
Remklauw links voor gereviseerd en gemonteerd:
De remblokken zetten we er volgende week op als we ook rechts de naaf en de remklauw gemonteerd hebben. Wel hebben we gelijk de KM teller kabel gemonteerd.
Vervolgens de torsiebar geplaatst, na alle opmerkingen dat dit een lastige klus is viel het hartstikke mee en was het eigenlijk zo gebeurd.;
De pook gemonteerd met een empi quick shifter
Het elektrisch gedeelte van het contactslot vervangen en gekeken hoe de stuurkolom verder gemonteerd moet gaan worden. Ik ben de flens die op het stuurhuis komt kwijt dus die moeten we eerst regelen, dan kunnen we ook weer verder aan de stuurkolom.
Eindelijk nieuwe ruitenwisser armpjes gevonden bij Volksrepair dus ook de ruitenwisser motor met stangenstelsel gemonteerd, maar vergeten foto's te maken.
Vervolgens aan de gang met de achterwiel aandrijfhuizen:
En dat ligt te wachten op verdere montage, inclusief de montage kit tbv de schijfremmen achter.
Tot de volgende keer,
Grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: VW DOKA '73- Porsche 944 remmen monteren voor + achter
Zo, tijd voor een update
Zaterdag eerst begonnen aan het koppelingspedaal en de koppelingskabel
Ik moet het deel wat door de vloer naar binnen steekt ( van het rem en koppelingspedaal ) opnieuw spuiten. Ik had vorige week besloten om toch de aanpassing voor dubbele bediening die op de originele pedalen gelast zat er af te halen. De doka is zijn leven begonnen als les auto bij de Koninklijke Marine wat ook de dubbele binnenspiegel verklaart.
Daarna door met de achterophanging en remmen.
Met behulp van een adaptorset die ik van Mycha gekocht heb hebben we het Porsche 944 handrem mechanisme en de remklauwen achter gemonteerd.
En de handremmen, op basis van aangepaste ( ingekorte) T2B handremkabels in combinatie met zgn Swanplates
kabel is voorzien van pvc sleeve en buis voor handremkabel is waterdicht afgesloten met een rubbermanchet:
Echt lekker sleutelen, we hadden alles gepast en daarna schoongemaakt en indien nodig gespoten. Nu een kwestie van uitpakken en monteren.
Daarna door met de remblokken en naafdop linksvoor.
afstellen van de remcilinders met een zelfgemaakt richt tool ala Porsche ( het stuk metaal dat uit de klauw steekt.)
Blokken gemonteerd EN met de op maat gedraaide naafdop. de standaardnaafdop is te hoog en steekt dan uit de velg.
Daarna konden de velgen erop om te kijken hoe dat staat:
Ik ben er blij mee, we moeten nog wel kijken hoe eea eruit ziet als de schokbrekers voor aangesloten zijn op de compressor en achter moeten de veerplaten nog op de juiste hoogte gemonteerd worden, maar dat kan eigenlijk pas als de motor en versnellingsbak ingebouwd zijn.
Tot slot de pitman arm en stuurstang gemonteerd.
Michel bedankt voor het draaiwerk, echt top !
grt en tot volgende week
Richard
Zaterdag eerst begonnen aan het koppelingspedaal en de koppelingskabel
Ik moet het deel wat door de vloer naar binnen steekt ( van het rem en koppelingspedaal ) opnieuw spuiten. Ik had vorige week besloten om toch de aanpassing voor dubbele bediening die op de originele pedalen gelast zat er af te halen. De doka is zijn leven begonnen als les auto bij de Koninklijke Marine wat ook de dubbele binnenspiegel verklaart.
Daarna door met de achterophanging en remmen.
Met behulp van een adaptorset die ik van Mycha gekocht heb hebben we het Porsche 944 handrem mechanisme en de remklauwen achter gemonteerd.
En de handremmen, op basis van aangepaste ( ingekorte) T2B handremkabels in combinatie met zgn Swanplates
kabel is voorzien van pvc sleeve en buis voor handremkabel is waterdicht afgesloten met een rubbermanchet:
Echt lekker sleutelen, we hadden alles gepast en daarna schoongemaakt en indien nodig gespoten. Nu een kwestie van uitpakken en monteren.
Daarna door met de remblokken en naafdop linksvoor.
afstellen van de remcilinders met een zelfgemaakt richt tool ala Porsche ( het stuk metaal dat uit de klauw steekt.)
Blokken gemonteerd EN met de op maat gedraaide naafdop. de standaardnaafdop is te hoog en steekt dan uit de velg.
Daarna konden de velgen erop om te kijken hoe dat staat:
Ik ben er blij mee, we moeten nog wel kijken hoe eea eruit ziet als de schokbrekers voor aangesloten zijn op de compressor en achter moeten de veerplaten nog op de juiste hoogte gemonteerd worden, maar dat kan eigenlijk pas als de motor en versnellingsbak ingebouwd zijn.
Tot slot de pitman arm en stuurstang gemonteerd.
Michel bedankt voor het draaiwerk, echt top !
grt en tot volgende week
Richard
Laatst gewijzigd door DOKA '73 op zo feb 14, 2016 15:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Mooie plaatjes!
Echt mooi om te zien hoe deze auto weer terug komt in nieuwstaat!
Groet Tom
Echt mooi om te zien hoe deze auto weer terug komt in nieuwstaat!
Groet Tom
- Tije
- Nieuweling
- Berichten: 47
- Lid geworden op: za aug 16, 2014 16:21 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Wat ziet dat er allemaal goed uit ! Respect hoor !
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Dat is heel knap werk! Succes met de rest van je klus!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Hele gave Doka, wordt nog mooier dan origineel geleverd. Mooi werk!
T2 A/B 1972 Kever 1200 1970
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Hey Richard, dat wordt een supermooie Doka! Wat een werk om dat direct ook technisch zo goed aan te pakken. gr joro
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: VW DOKA '73- druk aan het opbouwen
Bedankt voor alle leuke reacties!
Vandaag een korte dag want s'middags een verjaardag… Toch een aantal klussen gedaan maar niet allemaal even fotogeniek.
Eerst de kabels voor de hete lucht schoongemaakt. Daarna de kabels en een nieuwe gaskabel getrokken.
De flens op het stuurhuis gemonteerd en de stuurkolom geplaatst.
De laatste puntjes op de i voor de ruitenwisser armen en de ruitenwisser sproeiers gemonteerd.
De rest van de tijd bezig geweest met de motorbeplating, daar gaat nog wel wat tijd inzitten voordat dat naar mijn zin is .
Tot de volgende keer.
Groet
Richard
Vandaag een korte dag want s'middags een verjaardag… Toch een aantal klussen gedaan maar niet allemaal even fotogeniek.
Eerst de kabels voor de hete lucht schoongemaakt. Daarna de kabels en een nieuwe gaskabel getrokken.
De flens op het stuurhuis gemonteerd en de stuurkolom geplaatst.
De laatste puntjes op de i voor de ruitenwisser armen en de ruitenwisser sproeiers gemonteerd.
De rest van de tijd bezig geweest met de motorbeplating, daar gaat nog wel wat tijd inzitten voordat dat naar mijn zin is .
Tot de volgende keer.
Groet
Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/