VW DOKA '73

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
kheikens
Actief Lid
Berichten: 336
Lid geworden op: di jul 29, 2008 19:39 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: update bus in de bokken

Bericht door kheikens » ma mei 04, 2009 10:02 am

Mooie bokjes hé dat zou voor mij niet eens zo verkeerd zijn, had ze ook al gezien bij Fridolin. Hoe zitten die bokjes vast aan de bus? En zie dat er zwenkwielen onder de bokjes zitten. Kan je de bus verrijden op die bokjes?
DOKA '73 schreef:
Volgende stap is het schoonmaken van de onderkant ik wil dit proberen met een stoom cleaner, iemand ervaring hiermee ?

grt en misschien tot volgende week op de voorjaarsmeeting
Richard
Als het je om het verwijderen van de tectyl gaat dan heb ik afgelopen dagen vooral een verfbrander/föhn gebruikt (zie ook mijn busverhaal). Eerst die brander en dan met de verfkrabber het meeste eraf trekken/schrapen en als het meeste eraf is met de staalborstel op de boormachine. Werkt erg mooi!
[url=http://www.heikens.eu]'75 T2b Camper in restauratie[/url]

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Bericht door DOKA '73 » ma mei 04, 2009 19:41 pm

De bokjes van Fridolin zijn voor een T2a , ik heb de bevestiging aan het chassis aangepast voor een T2b

aan de voorkant heb ik een steun gemaakt die aan de body gemonteerd zit bij de bevestiging van de voorbumper.

Afbeelding

Voor de achterkant hebben we links en rechts een stuk L profiel bevestigd door gebruik te maken van de gaten in het chassis tbv de motor steun. Hierop hebben we een dwarsbalk gelast. Vanuit deze balk gaan twee balkjes om buiten het chassis te komen

zie ook de foto vanaf de rechter achterwielkast.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DOKA '73 op zo feb 11, 2018 9:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Bericht door DOKA '73 » zo nov 22, 2009 19:47 pm

De afgelopen maanden heb ik wel het forum gevolgd maar erg weinig aan de doka gedaan. Tijd voor actie anders komt het nooit af...

Zoals gemeld zijn er best veel slechte plekken . Ik heb gekozen om links voor te beginnen en heb nu het kniestuk volledig weggehaald. Toen dat gebeurd was werd ook goed duidelijk hoe de B stijl eraan toewas. Zie ook de foto's . Ik ga deze week nog wat plaatwerk bestellen ( en verwacht het nodige zelf te moeten maken of aan te moeten passen omdat er voor een doka minder te krijgen is.) Hierbij de foto's voor een indruk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en vanaf de binnenkant

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DOKA '73 op zo feb 18, 2018 12:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: VW DOKA '73 linkerdorpel, C en D stijl gemaakt

Bericht door DOKA '73 » za aug 21, 2010 21:26 pm

Zo tijd voor een update. Omdat ik best wel wat plaatwerk zelf moet maken ben ik laatst naar de MasterClass Plaatwerken bij Rustbuster geweest, en nu zou ik klaar moeten zijn voor het echte werk. :roll: Sinds de vorige update heb ik aan de linkerkant de binnen en buitendorpel vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de A tot en met de D stijl is de onderste 10 tot 15 centimeter weg of erg slecht . Inmiddels heb ik vanuit een stuk plaat van 1 mm plaat zelf een D en C stijl gemaakt. De vakman zal het best mooier kunnen. Ik vind het echt geweldig om te zien wat je met geduld en veel passen en meten kan maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

De D stijl heb ik nog niet gelast omdat ik nog een gat moet ponsen met een diameter van 2cm. Ik ben nog op zoek naar een pons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dorpel wil ik verder afmaken nadat ik het achterscherm en de linker achterhoek opgeknapt heb. Na een paar weken waarin er niet veel gebeurd is heb ik “het” weer te pakken .. de volgende update volgt hopelijk snel…. ( trouwens Thomas hoe is het met jouw bus ?)
Laatst gewijzigd door DOKA '73 op zo feb 18, 2018 14:29 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: VW DOKA '73

Bericht door Remon T2A » zo aug 22, 2010 11:27 am

Gaaf zeg, ik loop zelf al tijden met het idee Rustbuster-lascursus maar na dit verhaaltje moet ik daar maar eens wat vaart achter gaan zetten.

Keep up the good work en wat zal je trots zijn als hij klaar is.
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: VW DOKA '73

Bericht door ko de fries » zo aug 22, 2010 11:30 am

knap staaltje plaatwerken :D
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: VW DOKA '73

Bericht door DOKA '73 » zo aug 22, 2010 13:02 pm

Bedankt Ko . Moet zeggen dat het filmpje over die mannen uit Thailand me best geïnspireerd heeft. Net als met zoveel is het gewoon beginnen en als het niet naar je zin is " gewoon" nog een keer proberen.

Ik kan die link trouwens niet meer vinden op het forum , heb je die nog ?


grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: VW DOKA '73

Bericht door ko de fries » zo aug 22, 2010 13:24 pm

If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: VW DOKA '73

Bericht door DOKA '73 » zo aug 22, 2010 17:45 pm

Vriendelijk bedankt =D>
Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
massie
Actief Lid
Berichten: 487
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:52 pm
Locatie: Haarlem

Re: VW DOKA '73

Bericht door massie » vr okt 15, 2010 18:54 pm

Ha richard.

Leuk om je bus/klusverhaal te lezen. Zeker nadat ik vandaag werd aangesproken door je vrouw bij de supermarkt in vijfhuizen omdat ik daar ook met een doka was.
mijn dagelijkse auto (kever) wacht op een nieuw kloppend hart, en daarom rijd ik op het moment in onze brandweerdoka.
Helaas komt deze ook steeds dichter bij een opknapbeurt omdat hij buiten staat en dus best wel achteruit is gegaan de afgelopen jaren.
Ik hoop dat jouw klus project voorspoedig loopt en we elkaar eens cruisend tegenkomen in de buurt :)

groetjes
mascha

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: VW DOKA '73

Bericht door DOKA '73 » vr okt 15, 2010 19:24 pm

Ja ik hoorde het al . Van cruisen zal voorlopig nog wel niets komen ga wel morgen weer een dag aan de gang en eens komt tie af ..

grt Richard en de groeten van Angela.
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: VW DOKA '73

Bericht door eelke » vr okt 15, 2010 20:12 pm

Ziet er echt geweldig uit!
Zou willen dat ik daar de vaardigheid/geduld voor had.

Mocht je nog donor delen willen gebruiken :wink:

groet eelke
hoe???

Gebruikersavatar
TJMElsen
Actief Lid
Berichten: 444
Lid geworden op: za aug 16, 2008 22:11 pm
Locatie: Maastricht

Re: VW DOKA '73

Bericht door TJMElsen » za okt 16, 2010 0:19 am

Hoi Richard,

Mooi werk met de stijlen! Echt vakwerk, en uit ervaring weet ik dat het inderdaad erg veel voldoening geeft.
Hopelijk krijg ik dit weekend mijn lasapparaatje weer terug, dan kan ik ook weer aan de gang... Wanneer mogen jouw volgende update verwachten? :)

Mvg,

Thomas
"Pissing against the wind"

Gebruikersavatar
houtstoker
Gevorderde
Berichten: 762
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
Locatie: Maasbree, Limburg

Re: VW DOKA '73

Bericht door houtstoker » za okt 16, 2010 8:50 am

mbt die pons. Is boren geen optie? ik gebruik daarvoor een gaten boor (bi metaal) van de lidl. eventueel erna ruimen met vijl, of tapse boor (tot 3 cm)

zo een bimetaal boor zit in de set met een maar van 19 mm meen ik, kronen en centreer stukken zijn ook los in de ijzerhandel te krijgen

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: VW DOKA '73

Bericht door DOKA '73 » za okt 16, 2010 18:31 pm

TJMElsen schreef:Hoi Richard,

Mooi werk met de stijlen! Echt vakwerk, en uit ervaring weet ik dat het inderdaad erg veel voldoening geeft.
Hopelijk krijg ik dit weekend mijn lasapparaatje weer terug, dan kan ik ook weer aan de gang... Wanneer mogen jouw volgende update verwachten? :)

Mvg,

Thomas



Ja dat is lekker horen we maanden niets van je ga je mij een beetje zitten stressen :lol: :lol: :lol: . Zal morgen wat foto's plaatsen , ben met het linker binnen spatbord bezig,
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Plaats reactie