Humby's 68'er
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Humby's 68'er
Hallo iedereen,
Na een 3 tal jaartjes in een splitbusje te rijden heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb terug een T2 campertje.
De zoektocht werd gestart en uiteindelijk na enkele busjes te gaan bekijken hab ik ze gevonden!
Het splitje werd verkocht om deze te financieren en te "pimpen"
Het is één van de eerste t2a'tjes, als ik op het M code plaatje voortga, van 4 maart 1968.
Het is een gewone kombi met een doorloop waar achteraf een t2a westy interieur is in geplaatst.
Ze had in Nederland APK tot augustus 2010, dus technisch staat ze in orde.
Vermits ik in België woon moet ik het busje hier legaal op de weg krijgen en is er een homologatie procedure in gang gezet.
Hopelijk is deze tegen januari in orde, zodat ik kan starten met de werkzaamheden.
Er moeten originele kniestukken op, de huidige zijn van een later type, het reservewiel moet terug naar de koffer, of het dakrek, de achterbumper moet gefatsoeneerd worden
Ik zou haar ook helemaal terug strak in de lak willen krijgen (ze is nu gerold in de originele kleur)
Ze wordt ook verlaagd met rasterplaatjes en ik zou er graag fuchsen onder monteren.
Op termijn wil ik ook nog schijfremmen vooraan (als dit door de %*`^; Belgische wetgeving wordt getolereerd)
En deze zomer op vakantie!
Hier enkele foto's:
Fotos van de binnenkant volgen binnenkort.
De rit van Geervliet naar huis (Rumst) verliep echt super! Het motor rijdt echt vlot, de bak schakelt zeer soepel en precies en de remmen doen perfect hun werk!
Hopelijk krijg ik dus snel heel de papperassenwinkel in orde zodat ik er snel mee de baan op kan!
Aircooled greetz,
Humby 8)
Na een 3 tal jaartjes in een splitbusje te rijden heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb terug een T2 campertje.
De zoektocht werd gestart en uiteindelijk na enkele busjes te gaan bekijken hab ik ze gevonden!
Het splitje werd verkocht om deze te financieren en te "pimpen"
Het is één van de eerste t2a'tjes, als ik op het M code plaatje voortga, van 4 maart 1968.
Het is een gewone kombi met een doorloop waar achteraf een t2a westy interieur is in geplaatst.
Ze had in Nederland APK tot augustus 2010, dus technisch staat ze in orde.
Vermits ik in België woon moet ik het busje hier legaal op de weg krijgen en is er een homologatie procedure in gang gezet.
Hopelijk is deze tegen januari in orde, zodat ik kan starten met de werkzaamheden.
Er moeten originele kniestukken op, de huidige zijn van een later type, het reservewiel moet terug naar de koffer, of het dakrek, de achterbumper moet gefatsoeneerd worden
Ik zou haar ook helemaal terug strak in de lak willen krijgen (ze is nu gerold in de originele kleur)
Ze wordt ook verlaagd met rasterplaatjes en ik zou er graag fuchsen onder monteren.
Op termijn wil ik ook nog schijfremmen vooraan (als dit door de %*`^; Belgische wetgeving wordt getolereerd)
En deze zomer op vakantie!
Hier enkele foto's:
Fotos van de binnenkant volgen binnenkort.
De rit van Geervliet naar huis (Rumst) verliep echt super! Het motor rijdt echt vlot, de bak schakelt zeer soepel en precies en de remmen doen perfect hun werk!
Hopelijk krijg ik dus snel heel de papperassenwinkel in orde zodat ik er snel mee de baan op kan!
Aircooled greetz,
Humby 8)
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Hier nog wat foto's van m'n ex-busje (er is toch een beetje spijt...)
Ik wilde terug een T2 campertje, zodat we gemakkelijker ergens naartoe zouden kunnen rijden. En niet te vergeten, het rijcomfort is pakken beter dan een splitje...
Mijn eerste busje was een T2B westy, maar ik heb deze dan uiteindelijk voor het splitje... Ik weet nu wel beter
Voor de rest is mijn dagelijkse auto een 1303S uit 1974 en deze is ook wat gemodificeerd zodat deze nog beter rijdt als origineel
Voila, nu weten jullie ook wat meer over mij...
Aircooled greetz,
Humby 8)
Ik wilde terug een T2 campertje, zodat we gemakkelijker ergens naartoe zouden kunnen rijden. En niet te vergeten, het rijcomfort is pakken beter dan een splitje...
Mijn eerste busje was een T2B westy, maar ik heb deze dan uiteindelijk voor het splitje... Ik weet nu wel beter
Voor de rest is mijn dagelijkse auto een 1303S uit 1974 en deze is ook wat gemodificeerd zodat deze nog beter rijdt als origineel
Voila, nu weten jullie ook wat meer over mij...
Aircooled greetz,
Humby 8)
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
Re: Humby's 68'er
Vergissen is menselijk!Humby schreef: Na een 3 tal jaartjes in een splitbusje te rijden heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb terug een T2 campertje.
Welkom!
onderdelen nodig? PB maar!
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Hier nog wat plaatjes van de binnenkant:
en nog eentje die ik gevonden heb vanop de volksforum site:
Volgende week is het "the big day"! Dan moet ze naar de homologatie keuring!
Kan er mij iemand een foto zenden van een dashboard uit 68, want het lijkt dat ik geen schakelaar heb voor de 4 pinkers...
Er hangen nog wat losse draadjes (3 stuks) onder het dashboard die genummerd zijn, maar een schakelaar vind ik niet terug...
Aircooled greetz,
Humby 8)
en nog eentje die ik gevonden heb vanop de volksforum site:
Volgende week is het "the big day"! Dan moet ze naar de homologatie keuring!
Kan er mij iemand een foto zenden van een dashboard uit 68, want het lijkt dat ik geen schakelaar heb voor de 4 pinkers...
Er hangen nog wat losse draadjes (3 stuks) onder het dashboard die genummerd zijn, maar een schakelaar vind ik niet terug...
Aircooled greetz,
Humby 8)
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer: