T2b 11-11-74

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Ruud52031296 » vr dec 03, 2010 22:13 pm

Deze week maar weer eens geklust aan de bus. Onee... LATEN klussen aan de bus.
De kachelpotten en cilinderkoptapeinden zijn vervangen, met opstaande buizen, stoterstangpijpjes zijn vervangen, kleppen natuurlijk gesteld, de dynamobeugel, oliekoelerbeugel, olievulpijppakking en oliepijlstokrubbermanchet, de motorsteun en vsnaar, de 3 fuseekogels en de 2 spoorstangen zijn vervangen.

Ter ondersteuning van dit verhaal wat fotos voor en na.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Jammer dat ik net door de pekel moest....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Ruud52031296 » do feb 03, 2011 22:17 pm

Vandaag en gisteren maar weer eens begonnen met wat klusjes. Wilde eigenlijk de raamrubbers van de voordeuren vervangen, maar dat lukte me nog niet helemaal. Volgende keer weer mee verder.
Maar nu de deurpanelen er toch vanaf waren meteen maar de deur inwendig schoongemaakt, er zat niet heel veel vuil in, maar wel oude uitgedroogde tectyl. Die moest eruit. Hier het resultaat....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
freddeblok
Secretaris
Berichten: 3169
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: T2b 11-11-74

Bericht door freddeblok » do feb 03, 2011 22:22 pm

Je hebt schoonmaken en schoonmaken dit is echt schoonmaken
Maar je kan ook overdrijven

Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Ruud52031296 » do feb 03, 2011 22:27 pm

freddeblok schreef:Je hebt schoonmaken en schoonmaken dit is echt schoonmaken
Maar je kan ook overdrijven

Fred


Tja als er niks te doen is aan de bus, dan zoek je gewoon wat te doen.
Dat krijg je als het zonnetje aan het schijnen is...

Maare , opnieuw tectyleren heeft alleen zin op een schone ondergrond en niet op zand en troep.

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Ruud52031296 » vr feb 25, 2011 21:12 pm

Zo, na een griepje van 2 weken weer eens verder gegaan, met de rechter deur.

Afbeelding

En omdat de voorvloer, de gordelplaten (en rechter bstijl) gelast moeten worden en de matten onder de voorstoelen niet meer zijn wat ze geweest heb ik de voorstoelen en matten maar verwijderd.
Daarna een middag bezig geweest om de foam en lijmresten te verwijderen, wat een ellende. Maar ging op zich best goed, met kitverwijderaar.

Wie heeft de matten onder de stoelen vernieuwd en welk merk/leverancier raden jullie me aan (graag reaktie via PB)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral hier is wat reconstructiewerk nodig....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Ruud52031296 » do mar 03, 2011 21:15 pm

Zo, gisteren maar eens de dremel gepakt om de roest aan de voorvloer te bekijken. Gelast worden moet er zeker.
Uiteindelijk valt het me nog mee aan de rechterkant. Wat wel opvalt is dat ook de verstevigingsplaat onder de vloer doorgerot is.
Aan de bestuurderskant moet ik nog slijpen, die is slechter volgens mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat raden jullie me aan, nog meer vloer wegslijpen, zoals in de foto hieronder in Rood, zodat je buiten de contouren van de balken komt en je na het lassen ook de onderkant van de vloer/las kunt behandelen, of zoals het nu is dichtlassen?

Afbeelding

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: T2b 11-11-74

Bericht door klaas » do mar 03, 2011 21:26 pm

Alle rottigheid eruit halen, inderdaad groter maken dan nu.
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Max » vr mar 04, 2011 13:29 pm

klaas schreef:Alle rottigheid eruit halen, inderdaad groter maken dan nu.


Waar heb ik dat vandaag meer gehoord :mrgreen:

Maar inderdaad, niet te zuinig zijn, het spreekwoord luid 'zachte heelmeesters......' .
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: T2b 11-11-74 Operatie B-stijl en Voorvloer

Bericht door Ruud52031296 » zo apr 10, 2011 21:32 pm

Afgelopen week de bus naar de lasser gebracht om de b-stijl rechts en links, de gordelplaten rechts en links en de voorvloer in originele staat te herstellen.
Het is gelukt...

Foto's van tijdens het lassen heb ik nog niet, die plaats ik later wel.
Hier de voor/na foto's.

Voorvloer,ook de dikke plaat eronder is volledig vervangen:
Afbeelding

Afbeelding

B-stijl en gordelplaat links:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

B-stijl en gordelplaat rechts:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Buitenzijde B-stijl, ook het onderste deel van het kniestuk, net naast de b-stijl is vervangen en netjes ingelast.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Hakkinen » zo apr 10, 2011 22:55 pm

Goed bezig!
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Ruud52031296 » vr apr 15, 2011 21:08 pm

Vandaag de nieuwe matten voor onder de stoel en langs de doorloop binnen gekregen. Alvast voorgemonteerd zonder lijm. Ze passen goed!
Wel een gepriegel om dat rubber randje om die lip te krijgen.
Later nog lijmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dekleik
Actief Lid
Berichten: 254
Lid geworden op: za jul 11, 2009 16:08 pm
Locatie: southern lowlands

Re: T2b 11-11-74

Bericht door dekleik » za apr 16, 2011 16:02 pm

Nieuwe rubbers maakt zo'n verschil!!!!!
Heb ze bij mijn oude westy ook vervangen,kost wat tijd bij de lip,ik heb ze destijds met een spuitbuslijm geplakt,ging perfect!!

je bus ziet er super uit!!
Greetz Mark
--------------------------------

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4310
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: T2b 11-11-74

Bericht door jerupke » za apr 16, 2011 20:20 pm

Mooi man,rubbers moet ik ook nog doen, maar heb ze nog niet kunnen vinden met-zonder-doorloop.... in een goede kwaliteit...
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Baphi » zo apr 17, 2011 21:50 pm

jerupke schreef:Mooi man,rubbers moet ik ook nog doen, maar heb ze nog niet kunnen vinden met-zonder-doorloop.... in een goede kwaliteit...


@jerupke: die heb ik ook nog niet gezien... laat maar weten als je ze ergens tegenkomt!

@T2b 11-11-74: ziet er heel netjes uit, met die matten op hun plek!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 428
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: T2b 11-11-74

Bericht door Ruud52031296 » ma mei 09, 2011 22:05 pm

Gisteren begonnen met de aandrijfassen te vervangen, het kloenkkloenk geratel in de bochten en met optrekken werd steeds erger, dus maar meteen in zijn geheel vervangen.
4 uur later zaten de nieuwe eronder. Vooral het loskrijgen van de oude (inbus) bouten was een ellende, maar met een goede griptang gingen ze wel los.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie