T2b 11-11-74

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » do jan 01, 2009 8:44 am

Soumensch schreef:waar heb je die vulling vandaan?? ik heb mijn stoelen ook opgevuld.. alleen dan met 8mm vilt en daar overheen van dat zachte schuim. Misschien voor de toekomst is het echte spul toch beter.
Hiervandaan, het is wel imitatie uiteraard en behoorlijk aan de prijs.
http://shop.volkswarenhaus.de/

Kieftenklok heeft ook vulling, maar alleen voor de banken.

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » do jan 01, 2009 14:04 pm

Wauw Ruud, dat ziet er netjes uit! Ik heb zojuist in Technische Tips een Schoonmaaktip geplaatst waar jij wellicht iets aan hebt als je aan de slag gaat met het schoonmaken van die bekleding. Succes!
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » do jan 08, 2009 20:26 pm

Gisteren maar de bijrijderstoel gevuld, het duurde wel drie dagen voordat de kruipolie op de gordelbout zijn werk had gedaan en ik de stoel uit de bus kon halen.

Inmiddels kan www.oldtimerparts.nl ook de vullingen leveren voor de stoelen en banken, en de stoelvullingen waren 1/3 van de prijs van die duitser......

Pasvorm van de rugleuning is nagenoeg perfect, de pasvorm van de zitting is slecht, die is aan het achterste deel zeker 2 cm te smal,dus wringen.

Deze stoel was zowaar nog slechter dan de bestuurdersstoel, van de rugleuning was helemaal niks over.

Hieronder weer wat fotos:

Afbeelding

Helaas kon ik de 2 stoeldelen niet loskrijgen, zit met een soort klinknagel aan elkaar. Maar met wat gepriegel is het toch gelukt.

Afbeelding

Overleden vulling:
Afbeelding

De staat van de zitting was nog redelijk.
Afbeelding

Afbeelding

Met tie-wraps als trekbandjes wat meer ruimte creeeren.
Afbeelding

Zitting klaar, nu de rugleuning nog:
Afbeelding


KLAAR!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » ma mar 09, 2009 14:51 pm

De laatste tijd een beetje bezig geweest met de kont vd bus, eigenlijk vooral schoonmaken en de achterdempervervangen.

Nou voor ik de achterdemper los had en het hitteschild...

Inmiddels de achterste 3 delen motorbeplating verwijderd, zijn ook gestraald door een collega en nog behoorlijk goed, een paar speldeprikjes aan gaatje die ik ga dichtsolderen en daarna in de hittebestendige zwarte lak.
Ook de kapjes van de kachelpotten zijn gestraald.

Afbeelding

Het hitteschild is ook ver heen, valt nog niet uit elkaar, dus was een goed voor beeld om er zelf 1 te gaan maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de uiteinden van de chassisbalk en de achterste dwarsbalk nog van oppervlakte roest ontdoen. Er zit overal veel tektiel/bitak, maar daaronder zit gelukkig nog veel blauwe lak en het is hard.
Daarna primeren en opnieuw in de tektiel en de boel weer opbouwen.

Het vervangen van de kachelpotten ga ik maar laten doen denk ik...Lijkt me toch te lastig zonder brug op mijn rug...

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » di mar 10, 2009 23:22 pm

Eerst vandaag de gisteren gestraalde motorbeplating in hittebestendige zwarte lak gespoten en 'gebakken' boven een electrisch kacheltje, werkt goed trouwens.

Afbeelding

Ook het nieuwe hitteschild een keer voorgemonteerd, paste goed, maar de uiteindelijke montage van achterdemper en motorbeplating met hitteschild zal niet gemakkelijk zijn.

Iemand nog suggesties mbt volgorde (behalve omgekeerde volgorde tov demonteren...)??


Verder vandaag weer een uur op mijn rug gelegen....
De geprimerde achterste balk onder de motorklep verder behandeld.
Eerst de naadjes dun met karosseriekit afgesmeerd.


Afbeelding


Afbeelding

Tenslotte getektileerd.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Bericht door Stuif » wo mar 11, 2009 20:53 pm

Netjes allemaal 8)
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » za mar 21, 2009 22:57 pm

Vandaag weer de eens tijd gehad om een hele dag aan de bus te besteden.

De gespoten achterste 3 delen van het motorplaatwerk geplaatst, met nieuw hitteschild.
Nieuwe achterdemper gemonteerd
Geschopeerde/gepoedercoate trekhaak gemonteerd.
De vers gespoten bumpers opgehaald en gemonteerd.
En tenstlotte een nieuwe schuimrubber rond de motor geplaatst, wat was dat een lastige klus, maar hij zit goed nu.
Ook nog de twee rubberen ellenboogjes die het inlaatspruitstuk verbinden met de Air Balance Pijp. Die waren door de vorige eigenaar gedeeltelijk vervangen door tuinslang en plakband.

Afbeelding

Voor:
Afbeelding


Na:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » zo mar 22, 2009 9:00 am

Mooie bumpertjes!! Vind alleen die "rozetten" niet echt mooi staan, ziet er een beetje lomp uit. Maar da's mijn mening/smaak natuurlijk... :wink:
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » zo mar 22, 2009 9:12 am

bas_T2a schreef:Mooie bumpertjes!! Vind alleen die "rozetten" niet echt mooi staan, ziet er een beetje lomp uit. Maar da's mijn mening/smaak natuurlijk... :wink:
Tja mooi vind ik het ook niet echt, maar t zijn koplampsproeiers, gecombineerd met de ruitensproeier, dus als ik die zou verwijderen zit ik met 2 gaten in mijn front en moet ik onder het dashboard het e.e.a. afdoppen.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » zo mar 22, 2009 9:58 am

Ruud52031296 schreef:
bas_T2a schreef:Mooie bumpertjes!! Vind alleen die "rozetten" niet echt mooi staan, ziet er een beetje lomp uit. Maar da's mijn mening/smaak natuurlijk... :wink:
Tja mooi vind ik het ook niet echt, maar t zijn koplampsproeiers, gecombineerd met de ruitensproeier, dus als ik die zou verwijderen zit ik met 2 gaten in mijn front en moet ik onder het dashboard het e.e.a. afdoppen.
Ik zie nu de slangetjes lopen... Tsja, dan wordt het inderdaad lastig!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
PeterS
Gevorderde
Berichten: 550
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 13:13 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door PeterS » zo mar 22, 2009 15:39 pm

Mooi is het idd niet, maar ik vind ze wel cool!
Je ziet ze weinig dus best speciaal.

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » za apr 18, 2009 22:40 pm

weer even een update...

Inmiddels de rubber rozetten met sproeiers toch maar verwijderd. Hoofdreden was dat ze mijn net gespoten bumpers beschadigen door de gammele bevestiging van die rozetten.
Was wel een flinke klus om achter de kickpanels onder het dashboard de hogedrukpomp af te sluiten, maar het is gelukt.
Inmiddels ook de slanggaten in het front mooi afgedicht met rubber doppen die rondom om het plaatwerk vallen. helaas nog geen foto.

Ook de 2 achtervelgen gespoten in dezelfde kleur als de bumpers en heb mezelf maar ook eens getrakteerd op 4 nieuwe wieldoppen...a-kwaliteit, ben benieuwd hoelang deze goed blijven.

Afbeelding

Ook begonnen met het vervangen van de rubbers van de achterklep, motorklep en voordeuren, de schuifdeur komt later als ik die dorpel eronder nog ga spuiten.
Lastig dat alle rubbers gelijmd zitten. Ze kunnen wel goed verwijderd worden maar de lijmresten kun je bijna niet weghalen. Alabastine kit verwijderaar werkt redelijke goed.
Ik heb de achterkleprubber overigens alleen in de 2 bovenhoeken verlijmd, meer is volgens mij niet nodig.

Ben ook gelukkig geen roest tegengekomen onder en achter het voordeurrubber, dat viel weer mee.
Het nieuwe rubber (org vw, van kieftenklok) past ook perfect en heb ik alleen aan de voorkant van de deur gelijmd, daar waar ie niet in een rand valt. Deur sluit nu wel moeilijker, maar ik verwacht dat dat wel beter wordt na verloop van tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Erg leuk detail vond ik het 9/'74 stempeltje op mijn voordeuren, het zijn dus nog de originele deuren en in 1e lak! Mijn bus is in oktober 1974 geproduceerd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » za apr 18, 2009 23:47 pm

September is toch de 9e maand? Maar verder, lekker bezig hoor!
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door Ruud52031296 » zo apr 19, 2009 9:10 am

Thomas schreef:September is toch de 9e maand? Maar verder, lekker bezig hoor!
de deuren zullen wel eerdergemaakt zijn dan de bus hè... :wink:

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » zo apr 19, 2009 10:39 am

Hmm, zit wat in! :P
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

Plaats reactie