T2b 11-11-74
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Fijn dat je de bus zo mooi houdt! Wij zijn er blij mee
De witte bumpers van de T2B (1973-1975) zijn in de kleur pastelwit gespoten (L90D). Hetzelfde als de kleur van het vw logo voorop de bus. Je kunt deze kleur bij een verfzaak of spuiter gewoon aan laten maken met dit originele VW kleurnummer. Dan heb je de goede kleur.
De witte bumpers van de T2B (1973-1975) zijn in de kleur pastelwit gespoten (L90D). Hetzelfde als de kleur van het vw logo voorop de bus. Je kunt deze kleur bij een verfzaak of spuiter gewoon aan laten maken met dit originele VW kleurnummer. Dan heb je de goede kleur.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Nou, vandaag maar eens een afspraak gemaakt met de RDW, was nog een hele tour, de rdw site die niet bleek te werken nadat ik alle gegevens had ingetypt, en RDW telefoniste die niet kon doorverbinden omdat er een telefoonstoring was.
Gelukkig toch nog gelukt om voor 25-11 een keuringsafspraak te maken.
Ik kon het overigens niet laten om alvast wat dingen te vervangen, oa de lelijke plastic benzinedop.
En een nieuw embleem (plastic chroom om mijn vrouw tevreden te houden)
Verder nog een paar vraagjes..
Wie weet of ik deze roosters er zo uit kan schroeven zonder dat er een pakkinkje, of rubber oid kapot gaat of naar beneden valt. Deze wil ik nl zwart spuiten.
Wie weet hoe je dit deel van de bekleding het best kan repareren?
Of heeft /weet iemand er 1 te koop?
Nu zit er onder mijn dashboard het volgende klokje,volgens mij dus de timer van de standkachel
Zou deze origineel zijn, ziet er mi niet origineel uit.
Alle tips zijn welkom..
Nu eerst een APK voordat ik nieuwe kosten ga maken aan opschmuk
Gelukkig toch nog gelukt om voor 25-11 een keuringsafspraak te maken.
Ik kon het overigens niet laten om alvast wat dingen te vervangen, oa de lelijke plastic benzinedop.
En een nieuw embleem (plastic chroom om mijn vrouw tevreden te houden)
Verder nog een paar vraagjes..
Wie weet of ik deze roosters er zo uit kan schroeven zonder dat er een pakkinkje, of rubber oid kapot gaat of naar beneden valt. Deze wil ik nl zwart spuiten.
Wie weet hoe je dit deel van de bekleding het best kan repareren?
Of heeft /weet iemand er 1 te koop?
Nu zit er onder mijn dashboard het volgende klokje,volgens mij dus de timer van de standkachel
Zou deze origineel zijn, ziet er mi niet origineel uit.
Alle tips zijn welkom..
Nu eerst een APK voordat ik nieuwe kosten ga maken aan opschmuk
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Volgens mij kun je 's morgens vroeg zonder afspraak bij de RDW terrecht.
In elk geval succes daar!
Het klokje kan ik zo niet plaatsen.
Heb je wel gecontroleerd of er een ontluchtingsgaatje in de glimmende benzinedop zit?
Zit er wel eens niet in heb ik me laten vertellen
Roostertjes kun je er zo afhalen.
In elk geval succes daar!
Het klokje kan ik zo niet plaatsen.
Heb je wel gecontroleerd of er een ontluchtingsgaatje in de glimmende benzinedop zit?
Zit er wel eens niet in heb ik me laten vertellen
Roostertjes kun je er zo afhalen.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Volgens mij had ik op de dop gelezen dat er geen ontluchting is zat.zomerbloempje schreef:Volgens mij kun je 's morgens vroeg zonder afspraak bij de RDW terrecht.
In elk geval succes daar!
Het klokje kan ik zo niet plaatsen.
Heb je wel gecontroleerd of er een ontluchtingsgaatje in de glimmende benzinedop zit?
Zit er wel eens niet in heb ik me laten vertellen
Roostertjes kun je er zo afhalen.
Is dat per se nodig dan, ik dacht dat de tank op een andere manier ontlucht wordt.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Als dat er niet in zit trekt je tank vacuum.Ruud52031296 schreef:Volgens mij had ik op de dop gelezen dat er geen ontluchting is zat.zomerbloempje schreef:Volgens mij kun je 's morgens vroeg zonder afspraak bij de RDW terrecht.
In elk geval succes daar!
Het klokje kan ik zo niet plaatsen.
Heb je wel gecontroleerd of er een ontluchtingsgaatje in de glimmende benzinedop zit?
Zit er wel eens niet in heb ik me laten vertellen
Roostertjes kun je er zo afhalen.
Is dat per se nodig dan, ik dacht dat de tank op een andere manier ontlucht wordt.
Kun je idd bj Brando en Marloes navragen hoeveel problemen het kan geven zonder dat gaatje.
Het is trouwens een beluchtingsgaatje.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Dus kwestie van even een 2mm gaatje boren? zodat ie goed kan beluchten.zomerbloempje schreef:Als dat er niet in zit trekt je tank vacuum.Ruud52031296 schreef:Volgens mij had ik op de dop gelezen dat er geen ontluchting is zat.zomerbloempje schreef:Volgens mij kun je 's morgens vroeg zonder afspraak bij de RDW terrecht.
In elk geval succes daar!
Het klokje kan ik zo niet plaatsen.
Heb je wel gecontroleerd of er een ontluchtingsgaatje in de glimmende benzinedop zit?
Zit er wel eens niet in heb ik me laten vertellen
Roostertjes kun je er zo afhalen.
Is dat per se nodig dan, ik dacht dat de tank op een andere manier ontlucht wordt.
Kun je idd bj Brando en Marloes navragen hoeveel problemen het kan geven zonder dat gaatje.
Het is trouwens een beluchtingsgaatje.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Ja iddRuud52031296 schreef:Dus kwestie van even een 2mm gaatje boren? zodat ie goed kan beluchten.zomerbloempje schreef:Als dat er niet in zit trekt je tank vacuum.Ruud52031296 schreef: Volgens mij had ik op de dop gelezen dat er geen ontluchting is zat.
Is dat per se nodig dan, ik dacht dat de tank op een andere manier ontlucht wordt.
Kun je idd bj Brando en Marloes navragen hoeveel problemen het kan geven zonder dat gaatje.
Het is trouwens een beluchtingsgaatje.
Tenzij je toch niet langer dan een half uur achter elkaar wil gaan rijden?
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
ik heb laatst ook een nieuwe tankdop met slot gehaald via busok, zit daar neit standaard een beluchtingsgaatje in dan????
en ik heb een precies zelfde klokje in mijn dashboardkastje.. ook geen idee waarvoor het is. Heb zowat dezelfde bus, ook zweeds met die koplampsproeiers en die klepjes op je achterklep en rechterzijkant. (inmiddels allemaal verwijderd...)
en ik heb een precies zelfde klokje in mijn dashboardkastje.. ook geen idee waarvoor het is. Heb zowat dezelfde bus, ook zweeds met die koplampsproeiers en die klepjes op je achterklep en rechterzijkant. (inmiddels allemaal verwijderd...)
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Als deze bus een eberspacher heeft, lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat dit klokkie de daarbij behorende timer is.Ruud52031296 schreef: Nu zit er onder mijn dashboard het volgende klokje,volgens mij dus de timer van de standkachel
Zou deze origineel zijn, ziet er mi niet origineel uit.
Ook ik ben een andere uitvoering gewend.
I am Wouth and I approve this message.
Simpel zat op de binnen zijde van de dop staat GEEN BELUCHTING. maar dan in het duits Staat dat er dan heeft hij GEEN beluchting wat je wel nodig hebtemielow schreef:ik heb laatst ook een nieuwe tankdop met slot gehaald via busok, zit daar neit standaard een beluchtingsgaatje in dan????
en ik heb een precies zelfde klokje in mijn dashboardkastje.. ook geen idee waarvoor het is. Heb zowat dezelfde bus, ook zweeds met die koplampsproeiers en die klepjes op je achterklep en rechterzijkant. (inmiddels allemaal verwijderd...)
Bloedgroep T2
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Wat kan het toch simpel zijn en wat zijn die duitsers toch grondigsjefke schreef:Simpel zat op de binnen zijde van de dop staat GEEN BELUCHTING. maar dan in het duits Staat dat er dan heeft hij GEEN beluchting wat je wel nodig hebtemielow schreef:ik heb laatst ook een nieuwe tankdop met slot gehaald via busok, zit daar neit standaard een beluchtingsgaatje in dan????
en ik heb een precies zelfde klokje in mijn dashboardkastje.. ook geen idee waarvoor het is. Heb zowat dezelfde bus, ook zweeds met die koplampsproeiers en die klepjes op je achterklep en rechterzijkant. (inmiddels allemaal verwijderd...)
Ik hou er wel van...
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)