Hanhoo's verhalen...
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hanhoo's verhalen...
We zijn eruit! Het wordt geen bekledingskleurtje Marinogelb op deurpanelen. In plaats daarvan zwart kunstleer met een strook Westfalia blauwe stof. Dat trekt mooi het camper interieur mee naar de nu zwarte voorkant. Nu nog even voor Sam een ontwerpje Photosjoppen.
Stom is dat, toch wil je de origineel look een beetje behouden.
Stom is dat, toch wil je de origineel look een beetje behouden.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Hanhoo's verhalen...
hanhoo schreef:Stom is dat, toch wil je de origineel look een beetje behouden.
Nee hoor, volstrekt normaal
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hanhoo's verhalen...
Bus APK afgekeurd. Remslangen met canvas en een fuseekogel. Dat is te overzien en gemakkelijk zelf te doen. Ik heb echter besloten het commando 'maak maar' te geven. Is het maar klaar ook en kunnen we weer 2 jaar vooruit!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: Hanhoo's verhalen...
hanhoo schreef:Bus APK afgekeurd. Remslangen met canvas en een fuseekogel. Dat is te overzien en gemakkelijk zelf te doen. Ik heb echter besloten het commando 'maak maar' te geven. Is het maar klaar ook en kunnen we weer 2 jaar vooruit!
Balen van de afkeur maar goed dat je er snel weer 2 jaar tegen aan kunt.
Geniet ervan Hans!
Waarom? Omdat het kan!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Hanhoo's verhalen...
Ik dacht even dat ik mijn eigen post aan het lezen was alleen is het lijstje bij mij helaas nog wat langer
Hopelijk komt er bij jouw bus minder achter weg bij mijn bus!
Hopelijk komt er bij jouw bus minder achter weg bij mijn bus!
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hanhoo's verhalen...
El Torro op de bank! 51,7pk en 115nm koppel uit een 1600 enkelpoort. De kromme is keurig en recht. 10x beter dan de originele kromme van de Kever met dubbelpoort blok. Die dipte bij de 2300tpm. Deze heeft max koppel al bij 2000tpm! Samengeraapt uit 5 motoren met een nieuwe uitlaat en nieuwe lagers. Erg blij.
Voor de Facebook mensen: HR Engineering heeft zelfs een filmpje van de run op de pagina gezet:
https://www.facebook.com/photo.php?v=71 ... =3&theater
Voor de Facebook mensen: HR Engineering heeft zelfs een filmpje van de run op de pagina gezet:
https://www.facebook.com/photo.php?v=71 ... =3&theater
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Hanhoo's verhalen...
Ja dat was wel de verrassing van de dag. Mooi resultaat van een leuke dag
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hanhoo's verhalen...
De run:
1600 enkelpoortje
Wat een koppel. En wat vroeg!
En vandaag ons busje weer opgehaald. El Marino heeft weer 2 jaar APK.....en mijn neus tegen de voorruit met remmen.
1600 enkelpoortje
Wat een koppel. En wat vroeg!
En vandaag ons busje weer opgehaald. El Marino heeft weer 2 jaar APK.....en mijn neus tegen de voorruit met remmen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Hanhoo's verhalen...
Blijf dan ook zitten als je remt!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hanhoo's verhalen...
Ahum, shine-o-glym alvast voor komende vrijdag
<zweet - guts - poets - zweet - guts - bier>
...en de oplettende kijker ziet Thijs84 schuren aan zijn bus in de weerspiegeling...
<zweet - guts - poets - zweet - guts - bier>
...en de oplettende kijker ziet Thijs84 schuren aan zijn bus in de weerspiegeling...
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
Re: Hanhoo's verhalen...
Alles staat nu klaar voor een mooie dag?
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hanhoo's verhalen...
HA UGH! Stof er weer eens af.
Eindelijk weer eens een significante update van onze bus. Enige tijd geleden hebben we de stoeltjes laten hervullen door meneer Sam. Het zit weer prima, en de originele zwarte kunststof bekleding is herbruikt omdat deze nog netjes was. Het bleef echter wel 1 pot zwart voor in de bus. Aangezien de oude deurpanelen wel heel erg lelijk waren geworden, hebben we besloten deze te vervangen. Om de voorkant van de bus een beetje op te halen, dachten we eerst aan een contrasterend stukje kunstleer. Maar toen kwam het idee om de Westfalie stof van achteren naar voren te trekken op de nieuwe panelen. Ik vind het zelf erg netjes geworden.
De speakers in de kickpanelen hebben nooit echt lekker gespeeld zo onderin. Ze konden geen druk opbouwen. Bovendien had ik ze nodig voor het Kever project. Uiteindelijk de oude achterspeakers van de Kever voor in de nieuwe panelen gezet. Door de deur met dempingsmateriaal te behandelen, speelt dit als een malle!
Door de demping is de bus een stuk stiller. Met de hogere plaats van de speakers kunnen we nu op de snelweg ook daadwerkelijk radio luisteren EN praten met elkaar.
Eindelijk weer eens een significante update van onze bus. Enige tijd geleden hebben we de stoeltjes laten hervullen door meneer Sam. Het zit weer prima, en de originele zwarte kunststof bekleding is herbruikt omdat deze nog netjes was. Het bleef echter wel 1 pot zwart voor in de bus. Aangezien de oude deurpanelen wel heel erg lelijk waren geworden, hebben we besloten deze te vervangen. Om de voorkant van de bus een beetje op te halen, dachten we eerst aan een contrasterend stukje kunstleer. Maar toen kwam het idee om de Westfalie stof van achteren naar voren te trekken op de nieuwe panelen. Ik vind het zelf erg netjes geworden.
De speakers in de kickpanelen hebben nooit echt lekker gespeeld zo onderin. Ze konden geen druk opbouwen. Bovendien had ik ze nodig voor het Kever project. Uiteindelijk de oude achterspeakers van de Kever voor in de nieuwe panelen gezet. Door de deur met dempingsmateriaal te behandelen, speelt dit als een malle!
Door de demping is de bus een stuk stiller. Met de hogere plaats van de speakers kunnen we nu op de snelweg ook daadwerkelijk radio luisteren EN praten met elkaar.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Hanhoo's verhalen...
Tijdens het tripje Spa erachter gekomen dat het blokje van onze Ludolff niet de nieuwste meer is. Na een enkel rondje circuit hield ik het maar voor gezien. De rookwalmen kwamen je tegemoet. Uiteindelijk van Spa naar Lisse driekwart liter olie weggestookt.
Dit is overduidelijk een gevalletje zuigerveren. De zuigers/cilinders zijn eveneens versleten. Besloten toch maar verder te kijken voor de zekerheid: bij verdere demontage bleek dat ik gelukkig net op tijd ben. De hoofdaslagers beginnen te verslijten. Zo ook de nokkenas lagers. Maar het carter behoeft geen lijnboren en de krukas is nog steeds up to spec. Oftewel: lagers vervangen, een nieuw setje zuigers/cilinders en een pakkingsetje en we kunnen weer door. Nu nog twijfelen om er iets sterkers van te maken (1641 met sneller nokje).
Wat ik ook tegen kwam is een engeltje op mijn schouder: een totaal versleten koppeling. Zo zie je ze eigenlijk nooit omdat ze meestal al in 10.000 stukjes in het koppelingshuis liggen.
De plaat:
Aan 1 zijde van de plaat zijn de klinknagels compleet weggevreten. De andere kant was nog net niet ver genoeg om het vliegwiel te beschadigen. Hier de 180mm plaat naast een zgan 200mm plaat:
De klinknagels een onuitwisbare indruk achter gelaten op de drukgroep. Deze is oud-ijzer:
Een wonder dat ik hiermee ben thuis gekomen. Niets gemerkt: geen gepiep, geen geslip alleen een beetje sponsige koppeling.
Dit is overduidelijk een gevalletje zuigerveren. De zuigers/cilinders zijn eveneens versleten. Besloten toch maar verder te kijken voor de zekerheid: bij verdere demontage bleek dat ik gelukkig net op tijd ben. De hoofdaslagers beginnen te verslijten. Zo ook de nokkenas lagers. Maar het carter behoeft geen lijnboren en de krukas is nog steeds up to spec. Oftewel: lagers vervangen, een nieuw setje zuigers/cilinders en een pakkingsetje en we kunnen weer door. Nu nog twijfelen om er iets sterkers van te maken (1641 met sneller nokje).
Wat ik ook tegen kwam is een engeltje op mijn schouder: een totaal versleten koppeling. Zo zie je ze eigenlijk nooit omdat ze meestal al in 10.000 stukjes in het koppelingshuis liggen.
De plaat:
Aan 1 zijde van de plaat zijn de klinknagels compleet weggevreten. De andere kant was nog net niet ver genoeg om het vliegwiel te beschadigen. Hier de 180mm plaat naast een zgan 200mm plaat:
De klinknagels een onuitwisbare indruk achter gelaten op de drukgroep. Deze is oud-ijzer:
Een wonder dat ik hiermee ben thuis gekomen. Niets gemerkt: geen gepiep, geen geslip alleen een beetje sponsige koppeling.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"