Hanhoo's verhalen...
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Gefeliciteerd, je bus is overgeschreven
Kortom: FOTO's!!!
Hm, dat klinkt dan weer niet echt als een Helsinki, maar meer als een Amescador... Nederlandse inbouw (vaak met Westy daken), waar een zitje in werd geplaatst... maar de locatie van het stopcontact klopt dan weer niet (En dat had Edwin dan vast ook wel op z'n site gezet)hanhoo schreef:Hej bedankt weer allemaal. Ik heb geloof ik een Helsinki, alleen dan zonder hoge klerekast (daar zit een stoeltje met bergruimte eronderen. Wel een grote koelkast.
Kortom: FOTO's!!!
'79 VW T2 Berlin
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Dag allemaal weer. Sorry voor de stilte van mijn kant. Ik ga verhuizen van loods. Ik heb eindelijk een klusplekkie voor de bimmer en de buzz gevonden die zeker weten permanent is. Dus: betonvloertje storten, elektra aanleggen, isoleren, etc. Maar dan hebben we een prachtplekkie!
De bus reed bij het ophalen niet helemaal 100%. Z'n tweede versnelling legt erg lastig in met koude bak en hij houdt in laag in de toeren. Bovendien draaide hij warm ook niet stationair (soort 2 a 3 pitten geluid). Ik heb de bougietjes vervangen (niks raars te zien), bougiekabels vervangen, puntjes en verdelerkap vervangen en de ontsteking en stationair toerental afgesteld. Inmiddels loopt hij weer goed stationair, maar ik heb nog niet kunnen rijden.
Het is nu kerstvakantie en dat betekent even doortrappen aan m'n loods. Tijdens de verhuizing zal ik wat mooie (lang beloofde) plaatjes schieten. Dan weet ik gelijk of de bovenstaande inspanning wat hebben geholpen voor wat betreft de loop van het blok. Vervolgens begint het grote klussen,
Ik heb aardig wat te doen, maar we beginnen met het hoogst noodzakelijke. Een kniksteun van het klapdag is gebroken op de kruising en er moet wat gebeuren aan de elektra bedrading. Vervolgens moeten de achterruitrubbers eraan geloven en gaat het blok eruit voor een minirevisie.
Eerst maar de boel eens verhuizen. Als alles heel voorspoedig loopt dan kom ik met de bus naar het keverwinterfestijn. Ik vermoed van niet dat ik het ga redden, maar je weet nooit.
De bus reed bij het ophalen niet helemaal 100%. Z'n tweede versnelling legt erg lastig in met koude bak en hij houdt in laag in de toeren. Bovendien draaide hij warm ook niet stationair (soort 2 a 3 pitten geluid). Ik heb de bougietjes vervangen (niks raars te zien), bougiekabels vervangen, puntjes en verdelerkap vervangen en de ontsteking en stationair toerental afgesteld. Inmiddels loopt hij weer goed stationair, maar ik heb nog niet kunnen rijden.
Het is nu kerstvakantie en dat betekent even doortrappen aan m'n loods. Tijdens de verhuizing zal ik wat mooie (lang beloofde) plaatjes schieten. Dan weet ik gelijk of de bovenstaande inspanning wat hebben geholpen voor wat betreft de loop van het blok. Vervolgens begint het grote klussen,
Ik heb aardig wat te doen, maar we beginnen met het hoogst noodzakelijke. Een kniksteun van het klapdag is gebroken op de kruising en er moet wat gebeuren aan de elektra bedrading. Vervolgens moeten de achterruitrubbers eraan geloven en gaat het blok eruit voor een minirevisie.
Eerst maar de boel eens verhuizen. Als alles heel voorspoedig loopt dan kom ik met de bus naar het keverwinterfestijn. Ik vermoed van niet dat ik het ga redden, maar je weet nooit.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Ziet er erg goed uit zo op de foto's, hoop dat jullie veel plezier mogen hebben van de bus. Nu wachten op iets warmere dagen en lekker camperen (zonder kachel lijkt het me nu wat fris )
groet Patrick
groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Net busje! Strak in de lak zo te zien! Was het nog een beetje warm te krijgen in je bus? Of hoefde je nauwelijks te rijden om deze foto's te schieten?
Tip: plaats de codes van je plaatje in het M-code topic! Krijg je vast snel antwoord (heb hier hét boek niet, anders zou ik wel voor je zoeken).
Mooi bakkie onder de achterkant trouwens! Laat ie sporen na?
Tip: plaats de codes van je plaatje in het M-code topic! Krijg je vast snel antwoord (heb hier hét boek niet, anders zou ik wel voor je zoeken).
Apart interieur! Al meer info kunnen vinden? Nu ik de foto's zie lijkt het mij nog wat anders dan Westfalia of Amescador (hoewel het dak wel echt Westfalia is)Turbo.d schreef:als laatste, westfalia stickers op het hefdak en de bagage bak maken het helemaal af
Mooi bakkie onder de achterkant trouwens! Laat ie sporen na?
'79 VW T2 Berlin
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
nice!
erg mooi
volgens mij is het wel eenwestfalia maar niet de veel voorkomen indeling als helzinki of berlin. er waren nog meer types. staan wel in de foldertjes.
erg mooi
volgens mij is het wel eenwestfalia maar niet de veel voorkomen indeling als helzinki of berlin. er waren nog meer types. staan wel in de foldertjes.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Mooie T2, ziet er strak uit!
Precies dezelfde uitvoering als die van mij, alles klopt! (kleuren, interieur...etc)
(bj ook ..etc)
Ze hebben alleen zo te zien een grotere koelkast gemonteerd, waardoor je kruidenrekje is verdwenen.
Have fun!
Precies dezelfde uitvoering als die van mij, alles klopt! (kleuren, interieur...etc)
(bj ook ..etc)
Ze hebben alleen zo te zien een grotere koelkast gemonteerd, waardoor je kruidenrekje is verdwenen.
Have fun!
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
wat voor een inrichting is het dan?
hier nog de folder link van bas
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... 54&start=0
hier staan wat vershillende inrichtingen in
http://vwbus.bakkerkleingeld.nl/14%20Br ... falia%20D/
hier nog de folder link van bas
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... 54&start=0
hier staan wat vershillende inrichtingen in
http://vwbus.bakkerkleingeld.nl/14%20Br ... falia%20D/
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige