T2a Dormobile; Rusty
T2a Dormobile; Rusty
Hallo Allemaal!
Sinds een maand ben ik actief op dit forum, door een aantal van de leden ben ik namelijk hierheen gedirigeerd.
Ik ben Thomas, ben bijna 25 jaartjes jong en ben nog altijd studerende (hopelijk niet al te lang meer). Ik woon sinds het begin van mijn studie in het zuiden des landes; het prachtige Maastricht. Ik woon hier samen met mijn vriendinnetje in een gezellig appartement, waar wij helaas geen eigen garage hebben. Over een aantal weekjes kunnen wij een grotere garage huren, waar ik onze auto's kan stallen en, niet geheel onbelangrijk, aan de bus kan gaan klussen!!! 8)
Al sinds ik kon begrijpen wat een auto was, ben ik verliefd op een volkswagen busje, met name de T1's en de vroege T2's.
Een aantal maanden geleden kreeg ik het idee in mijn hoofd "om er dan gewoon maar 1 te kopen".
Na een aantal maanden zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de T1 gewoonweg niet te betalen is en ik de subtielere schoonheid van een T2a veel meer kan waarderen! Vrij snel heb ik de juiste bus voor mij gevonden; een VW t2a Dormobile uit 1969.
Maar waarom zouden we het makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Zoals ik hierboven verteld heb, woon ik in Maastricht. Dus koop ik een bus in Groningen, Logisch toch?!
Op de autoambulance richting het zuiden! Onderweg hebben we meteen een voorproefje gekregen van de liefde voor VW luchtgekoelde vierwielers. Een beer van een vent, (onder de tatoeages en met het bijbehorende lederen vest en sik) achtervolgde ons om zich vervolgens uit zijn "Baja beach bug" te vouwen en met de stem van een 4-jarig meisje te vertellen dat het toch wel erg mooi was dat er weer een busje gered zou gaan worden van de ondergang. Aan het einde van zijn betoog had hij tranen in zijn ogen staan, wenste mij erg veel geluk met mijn nieuwe liefde en spoot weer weg... Okay, lang verhaal, maar je had er bij moeten zijn....
Ik zal in dit draadje de voortgang (hopelijk ) gaan bijhouden en jullie vervelen met mijn verhaaltjes en natuurlijk de foto's!!!
Ik zou het leuk vinden als jullie mijn busklus zullen volgen en mij voorzien van tips, trucs en nutteloze opmerkingen!
Mvg,
Thomas
Sinds een maand ben ik actief op dit forum, door een aantal van de leden ben ik namelijk hierheen gedirigeerd.
Ik ben Thomas, ben bijna 25 jaartjes jong en ben nog altijd studerende (hopelijk niet al te lang meer). Ik woon sinds het begin van mijn studie in het zuiden des landes; het prachtige Maastricht. Ik woon hier samen met mijn vriendinnetje in een gezellig appartement, waar wij helaas geen eigen garage hebben. Over een aantal weekjes kunnen wij een grotere garage huren, waar ik onze auto's kan stallen en, niet geheel onbelangrijk, aan de bus kan gaan klussen!!! 8)
Al sinds ik kon begrijpen wat een auto was, ben ik verliefd op een volkswagen busje, met name de T1's en de vroege T2's.
Een aantal maanden geleden kreeg ik het idee in mijn hoofd "om er dan gewoon maar 1 te kopen".
Na een aantal maanden zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de T1 gewoonweg niet te betalen is en ik de subtielere schoonheid van een T2a veel meer kan waarderen! Vrij snel heb ik de juiste bus voor mij gevonden; een VW t2a Dormobile uit 1969.
Maar waarom zouden we het makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Zoals ik hierboven verteld heb, woon ik in Maastricht. Dus koop ik een bus in Groningen, Logisch toch?!
Op de autoambulance richting het zuiden! Onderweg hebben we meteen een voorproefje gekregen van de liefde voor VW luchtgekoelde vierwielers. Een beer van een vent, (onder de tatoeages en met het bijbehorende lederen vest en sik) achtervolgde ons om zich vervolgens uit zijn "Baja beach bug" te vouwen en met de stem van een 4-jarig meisje te vertellen dat het toch wel erg mooi was dat er weer een busje gered zou gaan worden van de ondergang. Aan het einde van zijn betoog had hij tranen in zijn ogen staan, wenste mij erg veel geluk met mijn nieuwe liefde en spoot weer weg... Okay, lang verhaal, maar je had er bij moeten zijn....
Ik zal in dit draadje de voortgang (hopelijk ) gaan bijhouden en jullie vervelen met mijn verhaaltjes en natuurlijk de foto's!!!
Ik zou het leuk vinden als jullie mijn busklus zullen volgen en mij voorzien van tips, trucs en nutteloze opmerkingen!
Mvg,
Thomas
"Pissing against the wind"
De eerste fotootjes...
Een hoop werk....
De laatste foto is hoe "Rusty" er nu bij staat. Rustig wachten tot de dag dat het nieuwje hokje vrij is.....
Mvg,
Thomas
De laatste foto is hoe "Rusty" er nu bij staat. Rustig wachten tot de dag dat het nieuwje hokje vrij is.....
Mvg,
Thomas
"Pissing against the wind"
Re: De eerste fotootjes...
Jij houd wel van een beetje understatement?TJMElsen schreef:Een hoop werk....
Succes.
Misschien wel het understatement van het jaar... 8)
Of ik nou 2 raamsponningen moet repareren van een voorfront plus een aantal reparatiedelen, of een nieuw voorfront moet gaan lassen....
Ik niet wachten tot ik er aan kan beginnen! Mijn vorige project is klaar en dus nu een "iets" ingrijpender project...
Ik ben 2 weekjes terug, bij Sjef aan het klussen geweest. Daar heb ik een bus uit elkaar gehaald en zo een aantal onderdelen weten te bemachtigen.
- vooras
- chassis
- draagarmen
- remtrommels
- wielen incl 4 nieuwe banden
- carroserie (tot. plaatwerk excl. deuren / ramen)
De achterkant heb ik intact gelaten, deze ga ik tzt ombouwen tot een aanhanger, matchend met "Rusty".
De rode delen zijn in de ijzermenie gezet (nieuwe onderdelen), de vorige eigenaar had een boel nieuw plaatwerk en chassisdelen reeds ingelast.
Ik denk dat ik met deze onderdelen een heel eind zal komen mbt het vervangen van de rotte delen van mijn bus.
De 2 dagen dat ik bij Sjef aan het klussen geweest ben, heb ik een hoop tips gekregen en ben ik een hoop wijzer geworden. Met name Werner en Patrick bij wie ik regelmatig hulp ging vragen en mij in een paar minuten weer verder hielpen! Super bedankt!
Mvg,
Thomas
Of ik nou 2 raamsponningen moet repareren van een voorfront plus een aantal reparatiedelen, of een nieuw voorfront moet gaan lassen....
Ik niet wachten tot ik er aan kan beginnen! Mijn vorige project is klaar en dus nu een "iets" ingrijpender project...
Ik ben 2 weekjes terug, bij Sjef aan het klussen geweest. Daar heb ik een bus uit elkaar gehaald en zo een aantal onderdelen weten te bemachtigen.
- vooras
- chassis
- draagarmen
- remtrommels
- wielen incl 4 nieuwe banden
- carroserie (tot. plaatwerk excl. deuren / ramen)
De achterkant heb ik intact gelaten, deze ga ik tzt ombouwen tot een aanhanger, matchend met "Rusty".
De rode delen zijn in de ijzermenie gezet (nieuwe onderdelen), de vorige eigenaar had een boel nieuw plaatwerk en chassisdelen reeds ingelast.
Ik denk dat ik met deze onderdelen een heel eind zal komen mbt het vervangen van de rotte delen van mijn bus.
De 2 dagen dat ik bij Sjef aan het klussen geweest ben, heb ik een hoop tips gekregen en ben ik een hoop wijzer geworden. Met name Werner en Patrick bij wie ik regelmatig hulp ging vragen en mij in een paar minuten weer verder hielpen! Super bedankt!
Mvg,
Thomas
"Pissing against the wind"
- Bald Eagle
- Actief Lid
- Berichten: 296
- Lid geworden op: zo mar 16, 2008 16:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Wieringen
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: De eerste fotootjes...
Een flink projekt. Als je een bus zo inpakt zal hij echter niet droog blijven. Alle condens zal tussen doek en bus kruipen en blijven zitten.TJMElsen schreef:
De laatste foto is hoe "Rusty" er nu bij staat. Rustig wachten tot de dag dat het nieuwje hokje vrij is.....
Zorg er voor dat het doek niet tegen het metaal komt, (balkjes?)dan blijft de bus droger
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
Re: De eerste fotootjes...
Bedankt voor de tip!houtstoker schreef:Een flink projekt. Als je een bus zo inpakt zal hij echter niet droog blijven. Alle condens zal tussen doek en bus kruipen en blijven zitten.TJMElsen schreef:
De laatste foto is hoe "Rusty" er nu bij staat. Rustig wachten tot de dag dat het nieuwje hokje vrij is.....
Zorg er voor dat het doek niet tegen het metaal komt, (balkjes?)dan blijft de bus droger
Je hebt inderdaad helemaal gelijk, maar het is puur estetisch...
De bus staat nu op het terrein van een bevriende garagist (schadeherstelbedrijf gespecialiseerd in oldtimers). Hij heeft al z'n roestige exemplaren afgedekt. Daar hoort die van mij helaas ook bij
Over een paar weekjes krijg ik mijn nieuwe garage en dan kan de bus in haar volle glorie stralen...
"Pissing against the wind"
He, goed bezig zeg. Een t2a uit 69 Maar ik ben wel een beeje jaloers... Dormobile daken zijn echt super! Die zou ik ook wel willen, maar om die naderhand in te zetten vind ik dan weer minder... Houd het dus lekker zoals het is.
Maar jij kan je verlopen wel vermaken ja. Succes ermee! Interieur ziet er nog wel redelijk uit of niet? en wat is dat voor een interieur? Toch geen zelfbouw of wel? Heb die volgens mij vaker gezien n.l.
Groeten Frank!
Maar jij kan je verlopen wel vermaken ja. Succes ermee! Interieur ziet er nog wel redelijk uit of niet? en wat is dat voor een interieur? Toch geen zelfbouw of wel? Heb die volgens mij vaker gezien n.l.
Groeten Frank!
Het interieur is inderdaad nog origineel, maar niet in een erg goede staat...aro_frank schreef:He, goed bezig zeg. Een t2a uit 69 Maar ik ben wel een beeje jaloers... Dormobile daken zijn echt super! Die zou ik ook wel willen, maar om die naderhand in te zetten vind ik dan weer minder... Houd het dus lekker zoals het is.
Maar jij kan je verlopen wel vermaken ja. Succes ermee! Interieur ziet er nog wel redelijk uit of niet? en wat is dat voor een interieur? Toch geen zelfbouw of wel? Heb die volgens mij vaker gezien n.l.
Groeten Frank!
Nou jah, vergeleken met de carrosserie dan weer wel...
Dat alles nog origineel was, vind ik het belangrijkst. Niet dat ik de bus volledig origineel ga restaureren (of deze indeling qua interieur houd), maar zo heb ik wel een eerlijke bus die nog niet verkloot is of waaraan gerommeld is.
Een schoon doek, een onbeschreven blad, de maagdelijk witte sneeuw om je sporen in na te laten...
Mvg,
Thomas
"Pissing against the wind"