T2 a/b 1971 in de resto!
-
- Beginner
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo sep 14, 2008 15:37 pm
- Locatie: huissen
T2 a/b 1971 in de resto!
Ik zit al ff een tijdje op dit forum te neuzen omdat ik graag een t2 bus wou kopen. Ik ben zelf al heel wat jaartjes bezig in de "vw wereld".
Zo heb ik ook een polo 6n met een audi TT dash en een 1.8 20klepper bi-turbo met meer dan 450 pk. Misschien dat er mensen zijn die hem kennen. Hier een foto.
maargoed doorvoor zit ik niet hier op het forum
Ik ben al heel wat op watergekoelde meetings geweest en daar zie je natuurlijk ook veel luchtgekoelde vw's. Zo ben ik afgelopen zomer op VAG-FEST in belgie geweest. En zag daar een paar dikke T2's staan en was eigenlijk van het ene op het andere moment verliefd geworden op de T2 bus. Dus ik ben eens gaan rondkijken op internet voor zo een bus en kwam ik al snel uit bij in kieft en klok in renkum. Ook omdat wij thuis het garagebedrijf in andelst hebben en dat 10 min rijden daar vandaan is.
Ik ging daar op een zaterdag ff kijken en was meteen verliefd op een 9 persoons T2a/b met sunroof uit oktober '71. De carroserie is niet "gerot"
alleen waar de accu gestaan heeft maar dat is niet gek dus met al dat zuur. Het interieur is nog perfect en alleen de bestuurders stoel moet opnieuw gedaan worden. De motor is een type4 1700. De motor zou volgens kieft en klok vastzitten en moest dus vervangen of gereviseerd worden. Voor mij geen probleem omdat ik zelf monteur ben en thuis een werkplaats met 3 bruggen en een spuitcabine tot me beschikking heb.
Ik heb de bus toen gekocht en ben er echt super blij mee. Ik heb um zaterdag morgen opgehaald en ben toen meteen aan de knutsel gegaan met de motor. Ik kwam er al snel achter dat de motor dus niet vast zat!!
Accu erin en nieuwe massa kabel gemaakt en toen starten. De motor ging goed rond en had compressie. Ik gekeken of ik een vonk had en die was er dus niet. Toen heb ik alle bougies en en kabels en rotor met verdeler vervangen en benzine erin gegooid. Toen begonnen de benzineslangen te lekken en heb ik die ook meteen vervangen en een nieuw brandstoffiltertje ertussen gezet. En na 5 keer starten sloeg de motor aan!!!! echt super! Hier een paar foto's van de bus.
de bedoeling is om de bus deze winter klaar te maken. dus stralen en opnieuw spuiten in de originele kleuren. de motor en de versnellingsbak reviseren en de bus moet LAAAAG!!!! ik houd jullie op de hoogte van dit project.
gr jeroen leenders
Zo heb ik ook een polo 6n met een audi TT dash en een 1.8 20klepper bi-turbo met meer dan 450 pk. Misschien dat er mensen zijn die hem kennen. Hier een foto.
maargoed doorvoor zit ik niet hier op het forum
Ik ben al heel wat op watergekoelde meetings geweest en daar zie je natuurlijk ook veel luchtgekoelde vw's. Zo ben ik afgelopen zomer op VAG-FEST in belgie geweest. En zag daar een paar dikke T2's staan en was eigenlijk van het ene op het andere moment verliefd geworden op de T2 bus. Dus ik ben eens gaan rondkijken op internet voor zo een bus en kwam ik al snel uit bij in kieft en klok in renkum. Ook omdat wij thuis het garagebedrijf in andelst hebben en dat 10 min rijden daar vandaan is.
Ik ging daar op een zaterdag ff kijken en was meteen verliefd op een 9 persoons T2a/b met sunroof uit oktober '71. De carroserie is niet "gerot"
alleen waar de accu gestaan heeft maar dat is niet gek dus met al dat zuur. Het interieur is nog perfect en alleen de bestuurders stoel moet opnieuw gedaan worden. De motor is een type4 1700. De motor zou volgens kieft en klok vastzitten en moest dus vervangen of gereviseerd worden. Voor mij geen probleem omdat ik zelf monteur ben en thuis een werkplaats met 3 bruggen en een spuitcabine tot me beschikking heb.
Ik heb de bus toen gekocht en ben er echt super blij mee. Ik heb um zaterdag morgen opgehaald en ben toen meteen aan de knutsel gegaan met de motor. Ik kwam er al snel achter dat de motor dus niet vast zat!!
Accu erin en nieuwe massa kabel gemaakt en toen starten. De motor ging goed rond en had compressie. Ik gekeken of ik een vonk had en die was er dus niet. Toen heb ik alle bougies en en kabels en rotor met verdeler vervangen en benzine erin gegooid. Toen begonnen de benzineslangen te lekken en heb ik die ook meteen vervangen en een nieuw brandstoffiltertje ertussen gezet. En na 5 keer starten sloeg de motor aan!!!! echt super! Hier een paar foto's van de bus.
de bedoeling is om de bus deze winter klaar te maken. dus stralen en opnieuw spuiten in de originele kleuren. de motor en de versnellingsbak reviseren en de bus moet LAAAAG!!!! ik houd jullie op de hoogte van dit project.
gr jeroen leenders
Laatst gewijzigd door jeroen polo8N op zo aug 09, 2009 18:26 pm, 13 keer totaal gewijzigd.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
gefeliciteerd!!
wat ben je er allemaal mee van plan?
en heb je ook gelijk de tank ontlucting slangetjes/koppelingen vervangen die zijn ook brand gevoelig en de vul slang...
verder zijn er nog een paar rubberen hoekjes voor de rem vacuum achter de inlaat spruitstukken die voor valselucht kunnen zorgen.
tenminste als die ook bij jou blok zitten...
wat ben je er allemaal mee van plan?
en heb je ook gelijk de tank ontlucting slangetjes/koppelingen vervangen die zijn ook brand gevoelig en de vul slang...
verder zijn er nog een paar rubberen hoekjes voor de rem vacuum achter de inlaat spruitstukken die voor valselucht kunnen zorgen.
tenminste als die ook bij jou blok zitten...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
ik zou maar vriendjes met hem worden hij woont bij jou om de hoek!!eelke schreef:Mooie bus, mooie ruimte ook, drie bruggen kan ik alleen nog maar van dromen...
heb momenteel helemaal niks.
benieuwd hoe de bus wordt.
groet eelke
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Beginner
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo sep 14, 2008 15:37 pm
- Locatie: huissen
zo ben al weer lekker opgeschoten met de bus. motor is eruit en al weer klaar om opgebouwd te worden. het hele interieur is eruit de ramen zijn er al uit dus alleen de hemel de deuren nog en dan is ie kaal. ik heb alle onderdelen die ik nodig heb ook al besteld en als het meezit over 2 weken binnen!!!
hier een paar foto's
ik houd jullie op de hoogte!
hier een paar foto's
ik houd jullie op de hoogte!
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag