De T2Bay-bus
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
de kogel bedoel je, ik zou 'm goed afplakken met een rubbertape (macGyver-tape of Ducktape werkt goed) 2 of meer lagen, daarna kan de straler gewoon zijn gang gaan. (ben zelf straler geweest vandaar)Turbo.d schreef:dat stralen van je trekhaak.. wat heb je precies laten stralen ( ik bedoel ook de trek knop ?)
Ik heb zelf ook een trekhaak liggen die ik graag wil monteren, maar die moet ook eerst ff knap.
( ligt eral vanaf budel vorig jaar )
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Ik heb alles laten stralen, de balk zelf is grof gestraald, de kogel en kleine delen in in kastje met fijn grit. Je kunt de minimale kogeldiameter gewoon met een schuifmaat controleren. Als ze een beetje netjes stralen gaat er nauwelijk materiaal verloren hoor en kogel lijdt het meest van een kurkdroge aanhangerkoppeling. Invetten dus die hap!Turbo.d schreef:dat stralen van je trekhaak.. wat heb je precies laten stralen ( ik bedoel ook de trek knop ?)
Ik heb zelf ook een trekhaak liggen die ik graag wil monteren, maar die moet ook eerst ff knap.
( ligt eral vanaf budel vorig jaar )
Turbo.d ik kan wel voor je regelen dat je haak gestraald wordt hoor, was niet echt duur. Helaas ken ik niemand die kan peodercoaten anders had ik dat laten doen.
APK eisen trekhaak
Trekhaak en de APK (2005-01)
maandag 10 juli 2006
Vraag: In AMT schreef u uitvoerig over de montage van trekhaken en de noviteiten op dit gebied. Kunt u mij ook vertellen in hoeverre een trekhaak deel uitmaakt van de APK? Wat moet er precies gecontroleerd worden en wanneer moet tot afkeur worden overgegaan? Volgens mijn informatie moet ook de kogeldiameter worden opgemeten, maar wat als de afneembare kogel niet in de auto zit om maar eens een praktisch probleem aan te geven.
Antwoord: Uiteraard is de trekhaak, indien aanwezig, onderdeel van de jaarlijkse APK. Er dient beoordeeld te worden of de bevestiging aan de auto nog in goede conditie is en of de kogeldiameter nog aan de gestelde norm voldoet. Hierbij geldt dat de onderdelen niet geroest mogen zijn met uitzondering van oppervlakteroest, deugdelijk zijn bevestigd en niet zijn gescheurd, gebroken of vervormd. Een visuele controle volstaat. De kogel moet een minimale diameter hebben van 49 mm, indien er sprake is van een kogel met een nominale (gebruikelijke) diameter van 50 mm. Hetzelfde verhaal geldt voor de afneembare trekhaak, waar bovendien de sluit- en borginrichting gecontroleerd moet worden op een juiste werking. De bevestiging van het kogelgedeelte moet nagenoeg spelingvrij zijn. Indien de kogel op het moment van keuring niet aan de auto is bevestigd maar wel aanwezig, dan moet de complete trekhaak inclusief kogel beoordeeld worden. Is de kogel in het geheel niet aanwezig, dan volstaat enkel de beoordeling van de resterende delen aan het voertuig, met andere woorden de kogel hoeft niet perse aanwezig te zijn.
maandag 10 juli 2006
Vraag: In AMT schreef u uitvoerig over de montage van trekhaken en de noviteiten op dit gebied. Kunt u mij ook vertellen in hoeverre een trekhaak deel uitmaakt van de APK? Wat moet er precies gecontroleerd worden en wanneer moet tot afkeur worden overgegaan? Volgens mijn informatie moet ook de kogeldiameter worden opgemeten, maar wat als de afneembare kogel niet in de auto zit om maar eens een praktisch probleem aan te geven.
Antwoord: Uiteraard is de trekhaak, indien aanwezig, onderdeel van de jaarlijkse APK. Er dient beoordeeld te worden of de bevestiging aan de auto nog in goede conditie is en of de kogeldiameter nog aan de gestelde norm voldoet. Hierbij geldt dat de onderdelen niet geroest mogen zijn met uitzondering van oppervlakteroest, deugdelijk zijn bevestigd en niet zijn gescheurd, gebroken of vervormd. Een visuele controle volstaat. De kogel moet een minimale diameter hebben van 49 mm, indien er sprake is van een kogel met een nominale (gebruikelijke) diameter van 50 mm. Hetzelfde verhaal geldt voor de afneembare trekhaak, waar bovendien de sluit- en borginrichting gecontroleerd moet worden op een juiste werking. De bevestiging van het kogelgedeelte moet nagenoeg spelingvrij zijn. Indien de kogel op het moment van keuring niet aan de auto is bevestigd maar wel aanwezig, dan moet de complete trekhaak inclusief kogel beoordeeld worden. Is de kogel in het geheel niet aanwezig, dan volstaat enkel de beoordeling van de resterende delen aan het voertuig, met andere woorden de kogel hoeft niet perse aanwezig te zijn.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
dat is precies het antwoord wat ik ook gekregenheb.
Ik heb dit een tijd geleden op de kampeerbeurs voorgelegd aan de mensen van het RDW.
Ow ja, een trekhaak mag alleen gemonteerd zijn als de gegevens ook op het kentekenbewijs zijn toegevoegd.
Om de trekhaakgegevens erbij te krijgen moet je deel 1 opgestuurd worden naar RDW in Veendam.
Je krijgt dat een ander kenteken papier terug.
En dat laatste vind ik dus jammer omdat ik nog zo'n ouderwetse heb van mijn bus
Ik heb dit een tijd geleden op de kampeerbeurs voorgelegd aan de mensen van het RDW.
Ow ja, een trekhaak mag alleen gemonteerd zijn als de gegevens ook op het kentekenbewijs zijn toegevoegd.
Om de trekhaakgegevens erbij te krijgen moet je deel 1 opgestuurd worden naar RDW in Veendam.
Je krijgt dat een ander kenteken papier terug.
En dat laatste vind ik dus jammer omdat ik nog zo'n ouderwetse heb van mijn bus
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
????????????????????????? genoteerd op kenteken..... in Nederland....Turbo.d schreef:dat is precies het antwoord wat ik ook gekregenheb.
Ik heb dit een tijd geleden op de kampeerbeurs voorgelegd aan de mensen van het RDW.
Ow ja, een trekhaak mag alleen gemonteerd zijn als de gegevens ook op het kentekenbewijs zijn toegevoegd.
Om de trekhaakgegevens erbij te krijgen moet je deel 1 opgestuurd worden naar RDW in Veendam.
Je krijgt dat een ander kenteken papier terug.
En dat laatste vind ik dus jammer omdat ik nog zo'n ouderwetse heb van mijn bus
dat is nieuw voor mij...
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
ik werk zelf bij een mercedes dealer (hmpf, ja ik weet het) Daar zetten wez e er dagelijks onder, maar voor de Nl markt is geen aanpassing nodig!Theot2a schreef:Heb ik ook nog nooit gezien.
Bouw regelmatig trekhaken onder en nooit wordt er een deel 1 opgestuurd om aangepast te worden. :-k
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
typ op de site www.rdw.nl maar je kenteken vanje normale auto in, daar staan dan de trekgegevens en gewichten gelijk bij. bij het kenteken van je bus staat dat niet.
Bij nieuwere auto's staat het standaard op het deel 1 vermeld.
Omdat dit verplicht is moet je kenteken aangepast worden door de RDW.. ( tja ik verzin het verhaal niet, het is mij verteld door medewerkers van het RDW)
Bij nieuwere auto's staat het standaard op het deel 1 vermeld.
Omdat dit verplicht is moet je kenteken aangepast worden door de RDW.. ( tja ik verzin het verhaal niet, het is mij verteld door medewerkers van het RDW)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Ik ben wel meer vergeten afgelopen weken...maar vertel? Jij zit nog steeds op mijn doekoes te wachten neem ik aan? Kom eraan hoor maar het heeft geen haast voor mij of heb je al spul binnengekregen want dan moeten we wel even haast maken. PB me anders even als je wilt.Hilfigerbus schreef:Mr. T2Bay
mss iets vergeten dit weekend?
Gr. Ruud
Re: De T2Bay-bus
Hallo allemaal,
Na bijna 9 jaar hebben we in juni afscheid genomen van onze beide T2b's.
Hiermee komt dit busverhaal dus ten einde.
Ruud
Na bijna 9 jaar hebben we in juni afscheid genomen van onze beide T2b's.
Hiermee komt dit busverhaal dus ten einde.
Ruud
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: De T2Bay-bus
Ruud, wat jammer! Je gaat je nu vol storten op de BMW's? Waar zijn de busjes naar toe?
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl