De T2Bay-bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
T2Bay

Re: heel mooi zo'n klokje

Bericht door T2Bay » wo aug 30, 2006 12:38 pm

jerupke schreef:Heel mooi zo'n klokje, maar maakt dat niet onwijs veel herrie 's nachts?

Helaas zijn we zaterdagavond naar huis moeten komen, vrouwtje was ziek, zwak en misselijk.... en ik was nog wel degene die gedronken had?!?

Maar ja, volgend jaar beter... in ieder geval heb ik vrijdag en zaterdag GENOTEN!

Wat een super treffen... als je het hier niet vind.... kun je er vanuitgaan, dat het nog niet bestaat!

Vrijdagnacht anderhalf uur staan ouwehoe.... met die jongens van de Turbo kever en die wit-zwarte T1 met 2L turbo motor.... HELEMAAL DE WEG KWIJT, die mannen, maar wel supergaaf!

Voor iedereen die mij nog niet kent.... ik was degene met die TROMBONE
!!!
Ik heb nog niet gereden 's avonds..... Spa was inderdaad goed, zelf het weer viel reuze mee. Jammer dat je weer naar huis was maar ja dat kan altijd gebeuren. Kom je aanstaande weekend naar Loon op Zand?

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Helaas....

Bericht door jerupke » wo aug 30, 2006 21:36 pm

Nee we vertrekken zaterdag voor een weekje aan de Zeeuwse kust!
voorlopig was dit ons laatste treffen (hooguit het zomerfestijn nog) Voorlopig zijn de weekenden gereserveerd voor BUSWERK!!!!

Die vent met die oranje-bonte graffitti bus had trouwens dropped spindels van Slammed... met de kogels zaten we helemaal verkeerd... waren gewoon de originele!!

Morgen maar ff emailen, dan ben ik nog thuis. want ik heb e.e.a. uitgewerkt!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

T2Bay

Re: Helaas....

Bericht door T2Bay » do aug 31, 2006 12:10 pm

jerupke schreef:Nee we vertrekken zaterdag voor een weekje aan de Zeeuwse kust!
voorlopig was dit ons laatste treffen (hooguit het zomerfestijn nog) Voorlopig zijn de weekenden gereserveerd voor BUSWERK!!!!

Die vent met die oranje-bonte graffitti bus had trouwens dropped spindels van Slammed... met de kogels zaten we helemaal verkeerd... waren gewoon de originele!!

Morgen maar ff emailen, dan ben ik nog thuis. want ik heb e.e.a. uitgewerkt!
Je weet het adres! :D

T2Bay

Kleine update

Bericht door T2Bay » vr sep 08, 2006 13:48 pm

Nog even een klein, technische updateje;

Morgen eindelijk de voorremmen aan gaan pakken, we worden nog steeds gestoord van het gepiep. Ik heb in Spa een paar originele anti-piep plaatjes kunnen kopen want die ontbreken er nu dus.
Een vriendelijk garagehouder uit de buurt was zo aardig me een paar synchroonmeters te lenen zodat ik ook de carburateurs 100% synchroon ga stellen morgen. Vorige keer heb ik dit op het gehoor gedaan en het resultaat was eigenlijk al heel goed maar morgen ga ik het nog een keer volgens het boekje doen.

Ik heb afgelopen week ook weer de inlaatluchtverwarming hersteld, deze was in het verleden door iemand met een schroef vastgezet. Ook de tankontluchting komt weer op de oorspronkelijke manier te zitten, die hadden ze voor het gemak maar helemaal weggelaten.

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » za sep 09, 2006 11:03 am

Dat schijnt toch best een rot werkje te zijn om die flow meter te ijken?!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

T2Bay

Bericht door T2Bay » za sep 09, 2006 11:12 am

vwcrewcab schreef:Dat schijnt toch best een rot werkje te zijn om die flow meter te ijken?!
Uhhh ijken? Ik ga ervanuit dat ze goed zijn. Hoe ijken ze zoiets anders ga ik dat eerst laten doen. Goeie tip.

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » za sep 09, 2006 11:34 am

Je moet eerst een referentie punt hebben van de flow door je carburatuers, maar dit wissels nogal sterk, zal je waarschijnlijk wel merken, en met een wisselend referentie punt is het lastig om de uiteindelijke waarden vast te stellen.

Maar misschien lag het bij ons wel aan het materiaal, zou natuurlijk ook kunnen.
Veel succes in ieder geval, ben benieuwd of het apparaat beter werkt als je gehoor :wink:
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

aan de zijkant

Bericht door jerupke » zo sep 10, 2006 22:27 pm

aan de zijkant van je carburateurs zit een klein schroefje.. als je dit eruit draait kun je daar een luchtbuisje op zetten en heb je dus je ijkpunt! Dat zit er standaard in.

De meters hoeven dus niet geijkt.... maar je moet wel een referentie hebben, dat zitdus achter het schroefje!!

Carlo kan je daar alles over vertellen... hij maakt zelfs adapterbuisjes speciaal voor dit doel:
06-18161416 (na 18.00u)!!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

T2Bay

Bericht door T2Bay » zo sep 10, 2006 23:10 pm

vwcrewcab schreef:Je moet eerst een referentie punt hebben van de flow door je carburatuers, maar dit wissels nogal sterk, zal je waarschijnlijk wel merken, en met een wisselend referentie punt is het lastig om de uiteindelijke waarden vast te stellen.

Maar misschien lag het bij ons wel aan het materiaal, zou natuurlijk ook kunnen.
Veel succes in ieder geval, ben benieuwd of het apparaat beter werkt als je gehoor :wink:
Ik heb twee dezelfde en van het voorgeschreven type. Ik ben van plan voor het echt afstellen even te wisselen met de twee om te zien of er verschil in zit. Mij interesseert het niet welke waarde ze aangeven als ze maar hetzelfde aangeven (en natuurlijk beide hetzelfde meten). Zal wel loslopen hoor, heb al lastigere dingen gedaan met auto's :wink: :D .

T2Bay

Re: aan de zijkant

Bericht door T2Bay » zo sep 10, 2006 23:11 pm

jerupke schreef:aan de zijkant van je carburateurs zit een klein schroefje.. als je dit eruit draait kun je daar een luchtbuisje op zetten en heb je dus je ijkpunt! Dat zit er standaard in.

De meters hoeven dus niet geijkt.... maar je moet wel een referentie hebben, dat zitdus achter het schroefje!!

Carlo kan je daar alles over vertellen... hij maakt zelfs adapterbuisjes speciaal voor dit doel:
06-18161416 (na 18.00u)!!
Jij bedoelt volgens mij de venturischroef?

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

niet venturischroef

Bericht door jerupke » zo sep 10, 2006 23:18 pm

Nee, dat zijn twee schroefjes die in een soort bypass-kanaaltjes zitten, geen idee of daar een woord voor is. Deze zijn a.h.w. je nul-punt!

Bij Viktor Gunther GMBH gebruiken ze deze kanaaltjes ook!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

T2Bay

Re: niet venturischroef

Bericht door T2Bay » zo sep 10, 2006 23:41 pm

jerupke schreef:Nee, dat zijn twee schroefjes die in een soort bypass-kanaaltjes zitten, geen idee of daar een woord voor is. Deze zijn a.h.w. je nul-punt!

Bij Viktor Gunther GMBH gebruiken ze deze kanaaltjes ook!
Give it your best shot buddy! :D :D :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

net boven de streep

Bericht door jerupke » zo sep 10, 2006 23:46 pm

net boven de streep van 'vergaser gehause unterteil zie je hem volgens mij zitten, daar zit hij in ieder geval (dus aan de achterzijde van deze tekening) Ik zal morgen mailen met Roland, hij heeft er foto's van (incl. adapters van carlo)
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » ma sep 11, 2006 8:01 am

kijk dat cynchroon stellen, alleen daarvoor ben ik al blij dat ik een 1600 heb.

Maar is het afstellen van deze dubbele carbs niet een kwestie van afstellen met de meters en vervolgens fijnafstellen op het gehoor?
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

T2Bay

Bericht door T2Bay » ma sep 11, 2006 9:55 am

Max schreef: Maar is het afstellen van deze dubbele carbs niet een kwestie van afstellen met de meters en vervolgens fijnafstellen op het gehoor?
Inderdaad... ik zal binnenkort even een update doen als ik klaar ben ermee.

Plaats reactie