Ik heb nog niet gereden 's avonds..... Spa was inderdaad goed, zelf het weer viel reuze mee. Jammer dat je weer naar huis was maar ja dat kan altijd gebeuren. Kom je aanstaande weekend naar Loon op Zand?jerupke schreef:Heel mooi zo'n klokje, maar maakt dat niet onwijs veel herrie 's nachts?
Helaas zijn we zaterdagavond naar huis moeten komen, vrouwtje was ziek, zwak en misselijk.... en ik was nog wel degene die gedronken had?!?
Maar ja, volgend jaar beter... in ieder geval heb ik vrijdag en zaterdag GENOTEN!
Wat een super treffen... als je het hier niet vind.... kun je er vanuitgaan, dat het nog niet bestaat!
Vrijdagnacht anderhalf uur staan ouwehoe.... met die jongens van de Turbo kever en die wit-zwarte T1 met 2L turbo motor.... HELEMAAL DE WEG KWIJT, die mannen, maar wel supergaaf!
Voor iedereen die mij nog niet kent.... ik was degene met die TROMBONE
!!!
De T2Bay-bus
Re: heel mooi zo'n klokje
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Helaas....
Nee we vertrekken zaterdag voor een weekje aan de Zeeuwse kust!
voorlopig was dit ons laatste treffen (hooguit het zomerfestijn nog) Voorlopig zijn de weekenden gereserveerd voor BUSWERK!!!!
Die vent met die oranje-bonte graffitti bus had trouwens dropped spindels van Slammed... met de kogels zaten we helemaal verkeerd... waren gewoon de originele!!
Morgen maar ff emailen, dan ben ik nog thuis. want ik heb e.e.a. uitgewerkt!
voorlopig was dit ons laatste treffen (hooguit het zomerfestijn nog) Voorlopig zijn de weekenden gereserveerd voor BUSWERK!!!!
Die vent met die oranje-bonte graffitti bus had trouwens dropped spindels van Slammed... met de kogels zaten we helemaal verkeerd... waren gewoon de originele!!
Morgen maar ff emailen, dan ben ik nog thuis. want ik heb e.e.a. uitgewerkt!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: Helaas....
Je weet het adres!jerupke schreef:Nee we vertrekken zaterdag voor een weekje aan de Zeeuwse kust!
voorlopig was dit ons laatste treffen (hooguit het zomerfestijn nog) Voorlopig zijn de weekenden gereserveerd voor BUSWERK!!!!
Die vent met die oranje-bonte graffitti bus had trouwens dropped spindels van Slammed... met de kogels zaten we helemaal verkeerd... waren gewoon de originele!!
Morgen maar ff emailen, dan ben ik nog thuis. want ik heb e.e.a. uitgewerkt!
Kleine update
Nog even een klein, technische updateje;
Morgen eindelijk de voorremmen aan gaan pakken, we worden nog steeds gestoord van het gepiep. Ik heb in Spa een paar originele anti-piep plaatjes kunnen kopen want die ontbreken er nu dus.
Een vriendelijk garagehouder uit de buurt was zo aardig me een paar synchroonmeters te lenen zodat ik ook de carburateurs 100% synchroon ga stellen morgen. Vorige keer heb ik dit op het gehoor gedaan en het resultaat was eigenlijk al heel goed maar morgen ga ik het nog een keer volgens het boekje doen.
Ik heb afgelopen week ook weer de inlaatluchtverwarming hersteld, deze was in het verleden door iemand met een schroef vastgezet. Ook de tankontluchting komt weer op de oorspronkelijke manier te zitten, die hadden ze voor het gemak maar helemaal weggelaten.
Morgen eindelijk de voorremmen aan gaan pakken, we worden nog steeds gestoord van het gepiep. Ik heb in Spa een paar originele anti-piep plaatjes kunnen kopen want die ontbreken er nu dus.
Een vriendelijk garagehouder uit de buurt was zo aardig me een paar synchroonmeters te lenen zodat ik ook de carburateurs 100% synchroon ga stellen morgen. Vorige keer heb ik dit op het gehoor gedaan en het resultaat was eigenlijk al heel goed maar morgen ga ik het nog een keer volgens het boekje doen.
Ik heb afgelopen week ook weer de inlaatluchtverwarming hersteld, deze was in het verleden door iemand met een schroef vastgezet. Ook de tankontluchting komt weer op de oorspronkelijke manier te zitten, die hadden ze voor het gemak maar helemaal weggelaten.
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Je moet eerst een referentie punt hebben van de flow door je carburatuers, maar dit wissels nogal sterk, zal je waarschijnlijk wel merken, en met een wisselend referentie punt is het lastig om de uiteindelijke waarden vast te stellen.
Maar misschien lag het bij ons wel aan het materiaal, zou natuurlijk ook kunnen.
Veel succes in ieder geval, ben benieuwd of het apparaat beter werkt als je gehoor
Maar misschien lag het bij ons wel aan het materiaal, zou natuurlijk ook kunnen.
Veel succes in ieder geval, ben benieuwd of het apparaat beter werkt als je gehoor
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
aan de zijkant
aan de zijkant van je carburateurs zit een klein schroefje.. als je dit eruit draait kun je daar een luchtbuisje op zetten en heb je dus je ijkpunt! Dat zit er standaard in.
De meters hoeven dus niet geijkt.... maar je moet wel een referentie hebben, dat zitdus achter het schroefje!!
Carlo kan je daar alles over vertellen... hij maakt zelfs adapterbuisjes speciaal voor dit doel:
06-18161416 (na 18.00u)!!
De meters hoeven dus niet geijkt.... maar je moet wel een referentie hebben, dat zitdus achter het schroefje!!
Carlo kan je daar alles over vertellen... hij maakt zelfs adapterbuisjes speciaal voor dit doel:
06-18161416 (na 18.00u)!!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Ik heb twee dezelfde en van het voorgeschreven type. Ik ben van plan voor het echt afstellen even te wisselen met de twee om te zien of er verschil in zit. Mij interesseert het niet welke waarde ze aangeven als ze maar hetzelfde aangeven (en natuurlijk beide hetzelfde meten). Zal wel loslopen hoor, heb al lastigere dingen gedaan met auto's .vwcrewcab schreef:Je moet eerst een referentie punt hebben van de flow door je carburatuers, maar dit wissels nogal sterk, zal je waarschijnlijk wel merken, en met een wisselend referentie punt is het lastig om de uiteindelijke waarden vast te stellen.
Maar misschien lag het bij ons wel aan het materiaal, zou natuurlijk ook kunnen.
Veel succes in ieder geval, ben benieuwd of het apparaat beter werkt als je gehoor
Re: aan de zijkant
Jij bedoelt volgens mij de venturischroef?jerupke schreef:aan de zijkant van je carburateurs zit een klein schroefje.. als je dit eruit draait kun je daar een luchtbuisje op zetten en heb je dus je ijkpunt! Dat zit er standaard in.
De meters hoeven dus niet geijkt.... maar je moet wel een referentie hebben, dat zitdus achter het schroefje!!
Carlo kan je daar alles over vertellen... hij maakt zelfs adapterbuisjes speciaal voor dit doel:
06-18161416 (na 18.00u)!!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
niet venturischroef
Nee, dat zijn twee schroefjes die in een soort bypass-kanaaltjes zitten, geen idee of daar een woord voor is. Deze zijn a.h.w. je nul-punt!
Bij Viktor Gunther GMBH gebruiken ze deze kanaaltjes ook!
Bij Viktor Gunther GMBH gebruiken ze deze kanaaltjes ook!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: niet venturischroef
Give it your best shot buddy!jerupke schreef:Nee, dat zijn twee schroefjes die in een soort bypass-kanaaltjes zitten, geen idee of daar een woord voor is. Deze zijn a.h.w. je nul-punt!
Bij Viktor Gunther GMBH gebruiken ze deze kanaaltjes ook!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
net boven de streep
net boven de streep van 'vergaser gehause unterteil zie je hem volgens mij zitten, daar zit hij in ieder geval (dus aan de achterzijde van deze tekening) Ik zal morgen mailen met Roland, hij heeft er foto's van (incl. adapters van carlo)
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl