Waar is iedereen met zijn/haar type 2?

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
thijn
Actief Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: za jun 10, 2006 22:17 pm
Locatie: muiderberg
Contacteer:

Bericht door thijn » ma aug 07, 2006 14:30 pm

Ja, daar ben ik weer...
Wij hebben onze Amescador 8 jaar en maken er ieder jaar een grotere reis mee (4 a 5000 km) Bretagne, Pyreneeen, Corsica, Engeland, Schotland etc. We gaan daar bij voorkeur ook de bergen in en de kleine weggetjes op.
Als we ergens stranden dan zien we wel weer, 1 keer wilde de Belgische wegenwacht alleen maar naar huis slepen en niets nakijken (ze wisten er gewoon niets van) en toen hebben we na wat puzzelen van een oud sigarettendoosje zelf een pakking geknutseld en lekker doorgereden.
Deze vakantie hebben we op Corsica een nieuwe startmotor eronder laten zetten (die hadden we bij ons) was nog een heel verhaal en we kregen er behoorlijke buikpijn van, maar uiteindelijk liep alles weer als een zonnetje.
Verder gaan we er ook regelmatig weekeinden op uit.
Je moet gewoon een beetje durven, zo leer je je bus ook het beste kennen!

Gebruikersavatar
theo
Actief Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:02 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door theo » ma aug 07, 2006 14:33 pm

Da's wel een avontuur op zich ja...

voorlopig blijf ik ff in de bewoonde wereld, en waar ik me verstaanbaar kan maken...

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » ma aug 07, 2006 19:47 pm

Je moet gewoon een beetje durven, zo leer je je bus ook het beste kennen!
Klasse dat jullie dat zo kunnen! Wij moeten nog een paar stapjes zetten voordat we zoiets durven denk ik :wink: :lol:

JeroenT2b

Bericht door JeroenT2b » di aug 15, 2006 10:42 am

Wij gaan elk jaar een weekje langer en steeds iets verder weg.

Het eerste jaar een weekje duitsland
Het tweede jaar twee weken, duitsland, polen en tsjechië
Dit jaar: drie weken: duitsland, zwitserland; italië, slovenië, kroatië, hongarije, slowakije, tsjechië

Ben benieuwd of ik volgend jaar zoveel vakantiedagen kan sparen dat we vier weken wegkunnen...

Over betrouwbaarheid en je verstaanbaar kunnen maken, vorig jaar liep onze bus niet echt lekker, en in een onooglijk klein garagetje hebben we 'm laten afstellen door iemand die alleen pools sprak. Geen probleem, daar hoef je elkaar niet voor te verstaan.

Vorig jaar zijn we in ruim twee weken twee keer een busje tegengekomen, aan de andere kant van de weg. Altijd leuk, hard zwaaien naar elkaar!

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » di aug 15, 2006 12:33 pm

Vorig jaar 3 weken Denemarken (ongeveer 4500 km gereden) dit jaar zoals eerder elders vermeld meer dan 5000 km door Noorwegen getourd.
hellingen en haarspelden te over, weinig luchtgekoeld (T2's EN kevers) gezien en als je ze al zag waren het ook touristen.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Aeroalexico
Actief Lid
Berichten: 414
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:19 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Aeroalexico » wo aug 16, 2006 14:31 pm

Wij zijn inmiddels ook al kriskras door diverse delen van Europa gereden met onze bus Donqui.

Het eerste jaar naar het zuidelijkste puntje van Spanje, Tarifa, waar je Marokko bijna kan aanraken. Rit van 5500 kilometer heen en terug.

Vorig jaar zijn we zijn we naar Zweden geweest. Ook weer doorgereden tot we niet verder konden, dus geëindigd op de Noordkaap. Via Noorwegen weer terug. In totaal 7500 kilometer.

Dit jaar zijn we naar het oosten gereden. Door Duitsland en Polen en uiteindelijk één dagje in Oekraïne geweest. Helaas hadden we maar twee weken, dus de teller bleef steken op 3800 kilometer.
Alexander

Rust never sleeps

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » wo aug 16, 2006 16:22 pm

Aeroalexico schreef: Vorig jaar zijn we zijn we naar Zweden geweest. Ook weer doorgereden tot we niet verder konden,
dus geëindigd op de Noordkaap. Via Noorwegen weer terug. In totaal 7500 kilometer.
Sowhee, daar heb je vast mooie foto's van !! Ik wilde dat dit jaar gaan doen, met de T2b, maar ik had
dit jaar geen tijd om de T2b weer rijdend te maken, en door de komst van een tweede kindje hebben
we dat ook maar voor ons uitgeschoven, en op onze 'to do' list gezet .. 2007 gaat ook niet lukken (Bad
Camberg is dan), dus hopelijk dan in 2008 .. ik heb dan in ieder geval nog ff de tijd om mijn T2b aan te
passen .. doorloop erin, lpg inbouwen (ondanks dat Zweden maar 10, en Noorwegen maar 34 verkoop-
punten voor lpg hebben), enzovoorts .. was niet van plan om met een tochtige spijlbus 7500km te gaan
rijden :wink: 'Eis' van mij is ook om in de nacht van 21 op 22 juni (langste dag) op de Noordkaap te staan ..
Ik ben zelf 22 juni jarig (Kword in 2008 40 !), en het lijkt me leuk om dan 24 uur daglicht te hebben.

Gebruikersavatar
Aeroalexico
Actief Lid
Berichten: 414
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:19 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Aeroalexico » wo aug 16, 2006 20:42 pm

Op 21/22 juni gaat de zon al veel zuidelijker niet onder. Op de poolcirkel raakt de zon op die datum de horizon ook niet. En vanaf de poolcirkel is het nog ruim 1000 kilometer naar de Noordkaap.

Maar kan heel mooi zijn om op de Noordkaap te zien dat de zon vlak boven de zee komt en zonder de zee te raken weer omhoog gaat. Helaas hebben we dat niet gezien. Die nacht was het enorm mistig en windkracht 11. Geen weer voor een idyllische noorderzon.

Overigens is de Noordkaap geen idyllische plek. Het is een toeristenoord. Er is een groot bezoekerscentrum met een grote parkeerplaats. Voor een behoorlijke bom duiten mag je er 24 uur staan tussen de touringcars en megacampers. Maar de totale reis is wel bijzonder om te maken.

Ik zal nog wel een keer wat foto's plaatsen op het forum.
Alexander

Rust never sleeps

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » wo aug 16, 2006 22:53 pm

ff een paar plaatjes van dik 5000 km Noorwegen.
Afbeelding
Kamperen op de hoogvlakten

Afbeelding
Zelfde lokatie andere fotohoek

Afbeelding
Vrij kamperen aan een fjord (welke ben ik ff kwijt)

Afbeelding
Bus voor de trollenweg (haarspeldjes met een hellingkje) later kwamen we nog mooier, stijler en krappere haarspelden tegen :P dit is puur toerisme :wink:

Afbeelding
Zomaar onderweg (gebied gesloten voor caravans) ongeveer 1000 meter boven zeeniveau.

Zo kan ik het hele forum wel vol zetten maar dat doen we maar niet (hebben meer dan 400 prachtfoto's en kiezen is gewoon moeilijk)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
thijn
Actief Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: za jun 10, 2006 22:17 pm
Locatie: muiderberg
Contacteer:

Bericht door thijn » do aug 17, 2006 8:31 am

Dit lijkt echt ongelofelijk op het landschap bovenop de Gotthardpas, kan ik iedereen aanraden die die kant op gaat. Er staan altijd wel een paar campers te overnachten (gratis), lekker koud, woest en ledig. (s'avonds dan, overdag natuurlijk toeristische trekpleister)[/img]

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do aug 17, 2006 9:13 am

thijn schreef:Dit lijkt echt ongelofelijk op het landschap bovenop de Gotthardpas, kan ik iedereen aanraden die die kant op gaat. Er staan altijd wel een paar campers te overnachten (gratis), lekker koud, woest en ledig. (s'avonds dan, overdag natuurlijk toeristische trekpleister)[/img]
In de kilometertjes die we hebben afgelegd waande je af en toe in Schotland, Zweden, Oostenrijk en Canada.
Wat een schitterende uitzichten en aardige mensen (in de steden iets minder maar dat mag de pret niet drukken)

Vrij kamperen is daar bijna overal toegestaan (wordt weer minder in de buurt van de steden) en is dan ook veel dor ons gedaan, lekker op jezelf in de midle of no-ware. Andere kampeerders zullen er niet snell naast je komen staan, er is een groot privacy-gevoel.
Enkel (de door ons voor koelkast uitgescholden) grotere kampeerwagens hebben een hoog kliek-gehalte.

Vuil water, toilet en drinkwatervoorzieningen kom je regelmatig (kostenloos) tegen en dit alles maakt vrij kamperen pas echt vrij kamperen.
We zijn zelfs parkeer/kampeer plekjes tegengekomen met een eigen sanitaire ruimte, 1x zelfs met gratis warme douche.

Vlak voor of bij de steden hebben we wat meer gebruik gemaakt van de campings (even vragen wat het kost en dan kan je met een beetje zoekwerk soms nog best voordelig een nachtje staan) en als er gedouched en/of gewassen moest worden. (soms inclusief, soms tegen kleine vergoeding)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Plaats reactie