C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo jun 18, 2008 20:09 pm

betreft passende bakken.

ik heb in het onderste vak (waar geen rekje hoort want er zit een opstaande plint) een lade/ bak die vaak gebruikt word in garage stellingen. die past er precies in... ik heb er nog 1 over die precies past en 2 die de helft zijn dus naast elkaar passen. de diepte is ook goed.

dus.........;)

ze zijn blauw

http://www.1ekeus.nl/prijzen/gereedscha ... kken.shtml zoiets ik weet niet af deze passen. moet jezelf even kijken

Afbeelding
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » do jun 19, 2008 9:16 am

IK zat er al aan te denken om voor de kastjes zelf bakken te maken van triplex ( met verstevigings frame van vuren latten in de hoeken) en daarnaa ff schuren en beitsen en lakken... ( lekker hobbyen dus 8)

Maar dat ga ik niet doen voor de vakantie
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Kampeerspullen

Bericht door Gliset » ma jun 23, 2008 22:07 pm

Afgelopen weekend het land doorgesjeesd langs kampeerhallen. Eerst zaterdag naar Roden (De Vrijbuiter). Daar eigenlijk vooral kleine dingetjes gehaald (waterslang, -pomp en -tank, gasslang, wat (oranje!) keukenspullen) en een kastje voor achter de passagiersstoel. We hebben het plan om daar kleding in op te bergen; op de campings kan dit kastje dan naar buiten zodat het niet in de weg staat. We'll see!

Afbeelding
Kastje voor achter passagiersstoel

Het belangrijkste hadden ze echter niet in Roden, vandaar dat we zondag nogmaals op pad zijn gegaan naar Winterswijk, naar Obelink. Wat een gigantische winkel is dat! En misschien lag het aan het weer (erg benauwd) of aan het feit dat we vrij moe zijn (o.a. door het vele klussen aan de bus en het voetbal), maar we vonden allebei dat de winkel erg chaotisch en vervelend was. Maar uiteindelijk toch geslaag: nieuwe stoelen en een bustent!

Afbeelding
Eurotrail Travel bustent

En gisteravond thuis nog maar wat dingetjes gemonteerd in de bus. De waterslang is aangesloten (zodat het gasstel ook weer vastgezet kon worden), en nog belangrijker: ik heb eindelijk de oude gasslang los gekregen! Crisis, wat zat die vast! Maar goed, ook die is nu vervangen. De bus begint steeds meer vakantie klaar te worden!

Ben er ondertussen ook wel uit dat we wel de originele bekledingsstof hebben... :oops: Niet dus... Een flinke schoonmaakbeurt (met dank aan Oxi action...) verder toont de ware kleur van de bekleding...
Afbeelding
Bekleding voor schoonmaak
Afbeelding
En de bekleding nu

Kortom, de bus is helemaal origineel :lol:

En elke keer als ik in de bus bezig ben zie ik weer twee intrigerende knopjes:
Afbeelding
Wat zijn dit???

Ach, en ter afsluiting van dit verhaal dan nog maar es een foto van onze mooie dame:
Afbeelding
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
buskabouter
Luchtgekoeld
Berichten: 1291
Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: grunn

Re: Kampeerspullen

Bericht door buskabouter » ma jun 23, 2008 23:44 pm

Gliset schreef:
En elke keer als ik in de bus bezig ben zie ik weer twee intrigerende knopjes:
Afbeelding
Wat zijn dit???
Daar zitten waarschijnlijk zekeringen in van je aanvoerstopcontact :-k
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » di jun 24, 2008 7:56 am

jep. zekeringen. van die glazen buisjes.

gewoon los draaien.


wat bedoel je nou met je bekleding? is die nou wel of niet origineel. volgens mij wel. oranje accent gele gordijnen. is de juiste combi
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » di jun 24, 2008 8:13 am

fahtal schreef:wat bedoel je nou met je bekleding? is die nou wel of niet origineel. volgens mij wel. oranje accent gele gordijnen. is de juiste combi
Het is WEL origineel.
Dit is de rood/groen campingstof.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » di jun 24, 2008 8:39 am

fahtal schreef:jep. zekeringen. van die glazen buisjes.

gewoon los draaien.


wat bedoel je nou met je bekleding? is die nou wel of niet origineel. volgens mij wel. oranje accent gele gordijnen. is de juiste combi
Inderdaad, wel origineel; ook de gele gordijnen zitten er bij (alleen heeft iemand... de gordijnen van de cabine kwijt gemaakt :twisted: Hoop dat ie ze nog terugvindt...)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » di jun 24, 2008 16:35 pm

Gliset schreef:ook de gele gordijnen zitten er bij (alleen heeft iemand... de gordijnen van de cabine kwijt gemaakt :twisted: Hoop dat ie ze nog terugvindt...)
check ff tusen je poetslappen... :twisted:
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » di jun 24, 2008 16:36 pm

VWrijder schreef:
Gliset schreef:ook de gele gordijnen zitten er bij (alleen heeft iemand... de gordijnen van de cabine kwijt gemaakt :twisted: Hoop dat ie ze nog terugvindt...)
check ff tusen je poetslappen... :twisted:
It wasn't me... was al gebeurd voor ik m op ging halen :cry:
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Tegenslag... en weer opgelost

Bericht door Gliset » di jul 01, 2008 22:59 pm

Dacht vandaag lekker met de bus naar m'n werk te gaan. Helaas :( Ben wel op m'n werk, maar de bus reedt %$&%$. Erg schokkerig :( Morgen zou ik naar Nijkerkerveen, bus voor een beurt naar Waldo brengen, maar betwijfel of ik dat haal, zo slecht reedt ze :( :( :(

Vanavond verder gegaan met klussen aan de bus. Eerst nog maar es kijken of ik toch niet zelf het probleem kon oplossen. Kom ik een los stekkertje tegen in de motorruimte... Het lijkt erop dat daar de oorzaak van het probleem lag (heb verder nog niet gezocht naar de functie van 't rotding)...
Afbeelding
Dat kleine rotstekkertje lag los; vast draait de motor stationair in ieder geval beter...

Verder de beugel voor de Twinny Load gemonteerd:
Afbeelding

En Josephine is verder gegaan met het inrichten van de kastjes. 't Ziet er nu allemaal erg netjes uit. Bijna vakantieklaar!!!
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk afgelopen weekend ook bezig geweest: zaterdag de vloer bedekt met zeil en zondag voor het eerst de bustent opgezet. Ziet er mooi groot uit! Hebben steeds meer zin in de vakantie 8)
Afbeelding

Afbeelding
Genieten achter het stuur!!!

Afbeelding
Bij Obelink nog een geintje gekocht: een parasolvoet. Hiermee kunnen we de tafel ook buiten gebruiken :lol: . Waarschijnlijk moet er toch ook nog een gewone campingtafel mee, want in de tent hebben we er niks aan... (of we moeten een gat door het grondzeil boren... ook zo zonde...)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

kleine update

Bericht door Gliset » zo jul 06, 2008 10:01 am

Gisteren bij BusBrothers de bus weer opgehaald. Ze moest er heen voor een kleine beurt (o.a. klepspeling controleren, die was niet veranderd, dus da's goed) en nog wat dingetjes. Zo zit er nu rechtsachter een driepuntsgordel. Niet een automaat maar vast, maar nu kan m'n oudste zoon in ieder geval ook netjes op de achterbank zitten.

En: het gordijn voor de cabine is teruggevonden! Was ergens tussen de zooi beland... Nou, ja, 't hangt ondertussen schoon aan de waslijn, geschikt om volgende week te gebruiken.

Op de terugweg afgesproken met Wouth afgesproken. Van hem mogen we z'n kinderhangmat voor in de cabine lenen voor de zomer (nogmaals dank daarvoor!).

Nu nog wat kleine dingetjes klaarmaken en we kunnen echt weg!
bas_T2a schreef:PS Wanneer is ie in levende lijve te bewonderen?
Zoals het er nu uitziet zijn we zondag in Schagen op de keverdag met de bus :lol:
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » zo jul 06, 2008 14:01 pm

Hmm, we zijn nog in dubio of we erheen gaan, omdat we dat weekend op vakantie gaan én er nog een bouwvakker de finishing touch aan onze keuken gaat doen...

Maar lekker dat je je bussie weer terug hebt!

Bas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » ma jul 07, 2008 8:48 am

bas_T2a schreef:Hmm, we zijn nog in dubio of we erheen gaan, omdat we dat weekend op vakantie gaan én er nog een bouwvakker de finishing touch aan onze keuken gaat doen...
Mooi begin van de vakantie toch? Is voor ons ook het eerste echte vakantieweekend :wink:

Gisteren met de bus via Oranje naar Zuidlaren gereden. In Oranje was een bijeenkomst van de Keverclub regio Drenthe. Veel auto's (veld stond behoorlijk vol), paar busjes. Niet zolang geweest (ff langs de stalletjes gelopen, wat gedronken en nog wat gekletst), en net voor de regen van het veld gereden... Wel lekker met de bus getoerd 8)

(foto's volgen)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Vakantie 2008: rondje Lage Landen

Bericht door Gliset » di aug 05, 2008 15:18 pm

Terug van een heerlijke vakantie met de bus! We hebben bijna 3 weken door Nederland en een beetje Belgie getrokken. Lekker rustig aan, beetje boel op de bonnefooi, maar wel leuk!

We zijn begonnnen in Schagerbrug (niet ver van Schagen), zodat we 13/7 op de regiomeeting van KCN konden komen. Leuke meeting, op een mooie locatie. Wat vooral op zo'n locatie wel geinig is: je merkt dat er meer mensen langskomen die normaal gesproken niet op een VW meeting langs zouden lopen. En het is leuk om mensen van dit forum in levende lijve te ontmoeten (nietwaar, Bas en Died?). Foto's van de meeting staan hier, maar deze moet ook hier staan:
Afbeelding
Afbeelding
Onze kleine busliefhebbers!

Na een paar nachtjes Schagerbrug verder getrokken.
Gliset @ travelblog schreef:Helaas zijn de voorspellingen wat minder goed. Maar de bus houdt zich goed en ook het kamperen bevalt, dus we besluiten om een flink end te gaan rijden en woensdag het aquarium in Scheveningen te bezoeken. Een probleempje: we moeten wel ff tanken... En al wat er komt, geen benzinestation... Bij Bergen besluiten we het dorp in te rijden, daar zal toch wel benzine te koop zijn? In te dorp is langs de hoofdweg niets te vinden, maar misschien in Bergen aan Zee dan? Ook niet... Toch maar weer terug naar Bergen, lunch halen en gelijk ook bij het VVV vragen. Och, en nu we er toch zijn kunnen we ook wel ff rondneuzen...

En als we dan eindelijk benzine hebben... is het eigenlijk ook al halverwege de middag... Tijd om een camping te gaan zoeken. Na wat heen en weer gerijd vinden we een SVR camping aan de Voert, op 1,5km van het centrum van Bergen. We mogen er tot zaterdag staan, nou we zien nog wel.
Weer vier nachten verder door naar Den Haag, om vervolgens in de regen verder te trekken naar het zuiden. De afgelopen twee jaar heb ik veel werk gedaan voor PUMA (de aannemerscombinatie die de 2e Maasvlakte gaat aanleggen), dus via de Maasvlakte gereden.

Afbeelding

Vanwege het weer 2 nachten gelogeerd in Bergen op Zoom, om daarna Zeeland in te trekken. Daar was het wel genieten van het strand en de zon!

Ten slotte zijn we even Belgie ingetrokken, vier nachtjes in Gent doorgebracht.

Al met al hebben we een heerlijke vakantie gehad. De bus heeft zich prima gehouden, en ik ben ook erg tevreden over de indeling. In de Berlin heb je toch lekker wat vloerruimte als het wat minder weer is en als het bed bovenin is uitgeklapt. Alleen jammer dat we die voorstoel niet kunnen gebruiken 's avonds (want dan hangt er een bedje) :wink: . En ook de tent is ideaal, voor al die troep die je op de camping niet nodig hebt in de bus (autostoelen voor de kids bijvoorbeeld).

Ook nog wat kleine dingetjes gefixt in de vakantie. De aansluiting van het waterpompje werkte niet, bleek gewoon een los stekkertje achter het paneel onder het stuur te zijn... En ook de niet werkende boxen achterin werden veroorzaakt door losse verbindingen... Vraag me af of die ooit eerder hebben gewerkt... En ik moest een koplamp vervangen. Zonder te kijken gewoon een duplo lamp gekocht. Tot ik de lamp echt ging vervangen: blijken er H4 koplampen in deze bus te zitten... Gelukkig deed Halfords niet moeilijk over ruilen :wink:
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Balen!

Bericht door Gliset » zo okt 19, 2008 13:58 pm

Gliset op 18/9 schreef:Vanochtend belde de buurvrouw aan: 'ik denk dat er in jullie bus is ingebroken'. En inderdaad, ze hebben het lamellenraam vernield en vervolgens de voordeur geopend. Gelukkig is er niks weg (zelfs de autoradio is er nog), maar natuurlijk wel schade... En dat terwijl de bus op een pleintje tussen de huizen staat. Geen doorgaande weg, alleen slaapkamers die er op uitkijken...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(en ik ben dus nu ook op zoek naar een nieuw raam... of is dit repareerbaar?)
Gelukkig was het frame nog enigszins repareerbaar. Heb op een andere plek een nieuw gaatje gemaakt en het schroefje aan de bovenzijde ingeschoven. Misschien niet heel sterk, maar ik maak me nu toch geen illusies meer over het tegenhouden van het boevengilde...
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie