Langzamerhand komen we in de stemming voor de zomervakantie. Afgelopen tijd dus weer wat dingetjes geregeld.
Half juni de bus naar Martin gebracht voor een 5000km beurt, met het verzoek om ook even te kijken naar de afstelling van de versnellingsbak, omdat die wat haakte. Krijg ik een telefoontje van Martin dat hij helemaal niet meer kon schakelen... Lang verhaal kort: nadat de motor en versnellingsbak uit de bus zijn geweest schakelt de bus weer beter, maar echt een oorzaak heeft Martin niet kunnen vinden... Tegelijk heeft Martin ook gekeken naar het toch wat grote olieverlies. De bus heeft twee jaar geleden een nieuwe koppeling en keerring gehad, maar daar zat dus opnieuw het probleem. Wat ik begrepen heb is dat de keerring die P...zz verkoopt niet geschikt is... (iets met groeven die er niet op zouden moeten staan). Gelukkig rijdt de bus inmiddels weer heerlijk en lekt ze ook een stuk minder.
In mei zijn we naar Scheveningen geweest, voor ons altijd een van de leukste bijeenkomsten. Busjes kijken aan het strand is een uitstekende combinatie (en ook surfen in Scheveningen is best grappig

)
In Scheveningen twee bussen gezien met een uitrolbare luifel. Ik heb zo'n ding altijd al gaaf gevonden, maar vond het zo suf dat ze er alleen met van die moderne prints waren. Niet dus, Thule heeft ook een witte. Josephine overtuigd en via internet een luifel aangeschaft en gemonteerd. Alleen de beugels behoeven een kleine aanpassing, die moeten iets worden bijgebogen (anders kom je met het hefdak in de knoei). Gelukkig heb ik goede ervaring met een smid hier vlakbij, die heeft ze netjes bijgebogen.
En na een paar jaar op tichstehands MTB's geprobeerd te hebben vonden we het ook tijd voor een setje 'echte'
Kortom, helemaal klaar voor de zomer!