Twee weken geleden de bus naar Waldo gebracht, hij had eindelijk tijd om de schuifdeur te gaan monteren (en ik ook). Toen we de bus ruim drie jaar geleden kochten hadden we al de afspraak gemaakt om nog een nieuwe deur te monteren omdat de schuifdeur zo slecht was.
Bij het afleveren van de bus voor de zekerheid ook maar even gevraagd naar de herrie van de bus. Naar mijn idee reed ze wel goed, maar met veel meer herrie dan ik gewend was, inclusief naploffen. En met een spuitbusje was de oorzaak van het ploffen snel gevonden: het spruitstuk rechts vertoonde lekken. Net als overigens de uitlaat links, vermoedelijk nog een gevolg van de klap die de bus in april 2010 opliep door een stuk aluminium op de weg. In overleg daarom besloten om niet alleen de schuifdeur te laten monteren, maar de bus ook gelijk een beurt te geven. Eigenlijk maakt het ook niet uit of we dat vlak voor de winter of direct er na doen (toch?).
Zaterdag was de bus weer klaar. En moet zeggen, het is weer lekker warm (nu de kachelpot is bijgeklust - uitgedeukt en gelast - en opnieuw goed is aangesloten - dichtgeslagen pijpje vervangen, net als de bedieningsbox) en veel minder herrie maakt (door het vervangen van de pakking van het inlaatspruitstuk). Dus een heerlijke tocht naar huis gehad
Thuis de bus gelijk maar winterklaar in de garage geparkeerd. Vooruit rijdend is de garage toch best klein... (of was ik gewoon angstig met een net nieuw gespoten schuifdeur

). Accu los, dag seizoen 2011... En geen dag te vroeg: gisteren was de snelweg in het noorden (A28 tussen Meppel en Assen) wit van het zout

Foto van de schuifdeur volgt nog, maar een foto vertekent verschrikkelijk... In het echt is het verschil in kleur veel beter te zien...