C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin
Geplaatst: ma mei 26, 2008 13:34 pm
Na bijna 4 jaar zonder bus en flink zoeken (zie bushunting) hebben we sinds zaterdag eindelijk weer een fijne camper. Het is een oranje westy geworden. Oorspronkelijk een Duitser, nu gekocht bij Waldo (VWBusBrothers). Van Waldo begreep ik dat de bus al een aantal jaren had stilgestaan in een schuur. Hij heeft 'r naar Nederland gehaald voor het blok dat erin lag (niet origineel).
Zaterdag 24/5 bij Busbrothers op de dam
Toen we de bus de eerste keer zagen (we waren in Nijkerkerveen om een andere bus te laten keuren) zat er met name onderaan de neus en aan de achterzijde nogal wat roest. Stom genoeg heb ik die eerste keer geen foto's gemaakt (teveel teleurstelling om die groene denk ik). Het interieur was echter wel netjes en compleet. Na lang wikken en wegen toch maar contact opgenomen met Waldo om verder te praten over deze bus. Voor mij (hoewel dit onze 3e bus is zie ik me toch als leek, vooral omdat ik geen sleutelervaring (en -ruimte) heb) voelde het beter aan om een bus aan te schaffen op een betrouwbaar adres dan bij een particulier (misschien voor minder, maar wel met meer risico). De afgelopen weken is de bus dan ook verder klaar gemaakt: de ergste roest is weggewerkt en opnieuw gespoten, de bak is gecontroleerd en ingebouwd, net als de 2L motor. Verder is de bus ingevoerd en voorzien van nieuwe APK, kortom alles om nog deze zomer veilig en met veel plezier op stap te kunnen gaan!
Onderstaande foto's geven een eerste impressie.
Bestuurderszijde; met name rond de uitlaat van de koelkast is de lak verweerd
Passagierszijde; hier valt het kleurverschil tussen achterzijde en zijkant wat meer op. We hebben gekozen voor een budget spuitbeurt (alleen die delen die nu echt moesten). We gaan hard sparen om over een paar jaar de bus helemaal te laten doen, maar da's nou eenmaal niet bepaald gratis (en ook niet nodig voor vakantieplezier!)
Blokkie; lekker 2 liter blokkie (CJ 070468)
Berlin interieur; op wat kleine dingetjes na netjes (hier en daar laat het laminaat wat los en een paar sluitinkjes werken niet perfect). We waren heel specifiek op zoek naar een Berlin interieur. In onze vorige bus (Ziggy, een AmesCaDor uit '73) vonden we de vloerruimte met kamperen wat te krap. De druppel om indertijd de bus te verkopen wat een kampeerweekendje waarbij Daniel (die toen 9 maanden was) tot tweemaal toe de waterkoker (met heet water) omtrok. Gelukkig geen letsel, maar toen waren we die indeling zat. Deze ruimte lijkt ons wat dat betreft veel beter, ook met de ruime schuifdeuropening (in Ziggy werd de opening voor een groot deel belemmerd door het koelkast/gasstel blok).
Zo'n klokkie had ik altijd al willen hebben \:D/
Zomaar nog wat foto's bij ons achter
Transporters gespot
Plannen voor de toekomst:
Eerst maar es goed schoonmaken! Waldo heeft de cabine netjes opgeleverd, maar achterin is er nogal wat stof te vinden. Ook is het wel zo fris om de kussenhoezen te wassen, misschien zelfs het schuimrubber vervangen.
Iemand een idee om hier het weer uit te krijgen?
Radio inbouwen (boxen zitten er al, in de deuren en in de plafondkast; alleen ff zoeken naar de juiste draadjes)
Hemelbekleding in de cabine vastmaken. Iemand tips? Of kan ik beter op zoek naar vervanging? (zie laatste foto)
Op zoek naar een hangmatje (voor onze jongste, Ruben), een bustent en een oplossing om de fietsen mee te nemen. Ik zit te twijfelen tussen een fietsenrek op de klep (voor onze eigen fietsen) en een twinny load (voor de fiets en aanhangfiets van Daniel), of toch iets van een karretje. Beide hebben hun voors en tegens, karretje levert natuurlijk ook nog wat bergruimte op, bijvoorbeeld voor de bustent die we er ook bij willen aanschaffen.
GENIETEN VAN TRIPJES EN VAKANTIE Waarschijnlijk gaan we dit jaar verder waar we met Ziggy indertijd waren gebleven, Frankrijk. Leuk doel om uiteindelijk de hele Europese westkust te volgen
Sparen om op termijn de rest van de slechte plekken aan te pakken en de hele bus te laten spuiten.
Daniel zag het in ieder geval meteen zitten!
Zaterdag 24/5 bij Busbrothers op de dam
Toen we de bus de eerste keer zagen (we waren in Nijkerkerveen om een andere bus te laten keuren) zat er met name onderaan de neus en aan de achterzijde nogal wat roest. Stom genoeg heb ik die eerste keer geen foto's gemaakt (teveel teleurstelling om die groene denk ik). Het interieur was echter wel netjes en compleet. Na lang wikken en wegen toch maar contact opgenomen met Waldo om verder te praten over deze bus. Voor mij (hoewel dit onze 3e bus is zie ik me toch als leek, vooral omdat ik geen sleutelervaring (en -ruimte) heb) voelde het beter aan om een bus aan te schaffen op een betrouwbaar adres dan bij een particulier (misschien voor minder, maar wel met meer risico). De afgelopen weken is de bus dan ook verder klaar gemaakt: de ergste roest is weggewerkt en opnieuw gespoten, de bak is gecontroleerd en ingebouwd, net als de 2L motor. Verder is de bus ingevoerd en voorzien van nieuwe APK, kortom alles om nog deze zomer veilig en met veel plezier op stap te kunnen gaan!
Onderstaande foto's geven een eerste impressie.
Bestuurderszijde; met name rond de uitlaat van de koelkast is de lak verweerd
Passagierszijde; hier valt het kleurverschil tussen achterzijde en zijkant wat meer op. We hebben gekozen voor een budget spuitbeurt (alleen die delen die nu echt moesten). We gaan hard sparen om over een paar jaar de bus helemaal te laten doen, maar da's nou eenmaal niet bepaald gratis (en ook niet nodig voor vakantieplezier!)
Blokkie; lekker 2 liter blokkie (CJ 070468)
Berlin interieur; op wat kleine dingetjes na netjes (hier en daar laat het laminaat wat los en een paar sluitinkjes werken niet perfect). We waren heel specifiek op zoek naar een Berlin interieur. In onze vorige bus (Ziggy, een AmesCaDor uit '73) vonden we de vloerruimte met kamperen wat te krap. De druppel om indertijd de bus te verkopen wat een kampeerweekendje waarbij Daniel (die toen 9 maanden was) tot tweemaal toe de waterkoker (met heet water) omtrok. Gelukkig geen letsel, maar toen waren we die indeling zat. Deze ruimte lijkt ons wat dat betreft veel beter, ook met de ruime schuifdeuropening (in Ziggy werd de opening voor een groot deel belemmerd door het koelkast/gasstel blok).
Zo'n klokkie had ik altijd al willen hebben \:D/
Zomaar nog wat foto's bij ons achter
Transporters gespot
Plannen voor de toekomst:
Eerst maar es goed schoonmaken! Waldo heeft de cabine netjes opgeleverd, maar achterin is er nogal wat stof te vinden. Ook is het wel zo fris om de kussenhoezen te wassen, misschien zelfs het schuimrubber vervangen.
Iemand een idee om hier het weer uit te krijgen?
Radio inbouwen (boxen zitten er al, in de deuren en in de plafondkast; alleen ff zoeken naar de juiste draadjes)
Hemelbekleding in de cabine vastmaken. Iemand tips? Of kan ik beter op zoek naar vervanging? (zie laatste foto)
Op zoek naar een hangmatje (voor onze jongste, Ruben), een bustent en een oplossing om de fietsen mee te nemen. Ik zit te twijfelen tussen een fietsenrek op de klep (voor onze eigen fietsen) en een twinny load (voor de fiets en aanhangfiets van Daniel), of toch iets van een karretje. Beide hebben hun voors en tegens, karretje levert natuurlijk ook nog wat bergruimte op, bijvoorbeeld voor de bustent die we er ook bij willen aanschaffen.
GENIETEN VAN TRIPJES EN VAKANTIE Waarschijnlijk gaan we dit jaar verder waar we met Ziggy indertijd waren gebleven, Frankrijk. Leuk doel om uiteindelijk de hele Europese westkust te volgen
Sparen om op termijn de rest van de slechte plekken aan te pakken en de hele bus te laten spuiten.
Daniel zag het in ieder geval meteen zitten!