C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » di mei 27, 2008 9:18 am

fahtal schreef:mooie bus!!

van die berlin ga je echt genieten. met de doorloop en de draaistoel.

het enige nadeel is het kleine koelkastje. maar dat heb ik opgelost met een koelbox die je achter de bijrijder zet. en op de camping in de bustent.

voor een weekendje weg red je het wel met de originele.
Da's nog wel een puntje ja, we lijken nu wat minder bergruimte te hebben dan in eerdere bussen (en dat met twee kinderen meer...); ach, het lukt ons ook om in de peugeot 206 alle troep (incl. kinderwagen) voor een weekje weg mee te krijgen, dus wat dat betreft is de bus GIGANTISCH!
fahtal schreef:veel plezier!!!

p.s. is die verweerde lak met een beetje commandant niet weer op te fleuren? en anders het hoort er ook wel bij als het geen roest is
Heb ik ook al aan zitten denken. Moet de bus maar een keer bij (schoon)ouders op de oprit gaan poetsen binnenkort :lol: Ook genieten, nietwaar? :wink:
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » di mei 27, 2008 9:27 am

wouthwortel schreef:foei Fahtal!
Commandant is schuurmiddel! Althans volgens autospuiters.
De schimmel aan de binnenzijde van het hefdak is een bekend probleem.
Ik weet dat er op de VW-busclub-site iemand een artikel heeft geschreven over hoe je dat het beste kunt wegwerken.

Wouth
Gevonden: artikel (wel met dank aan google :? ). Dat wordt dus flink klussen...
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » di mei 27, 2008 10:18 am

wouthwortel schreef:foei Fahtal!
Commandant is schuurmiddel! Althans volgens autospuiters.
De schimmel aan de binnenzijde van het hefdak is een bekend probleem.
Ik weet dat er op de VW-busclub-site iemand een artikel heeft geschreven over hoe je dat het beste kunt wegwerken.

Wouth
toch heeft het prima gewerkt bij mijn hondaatje..

nou ja heb je een andere suggestie?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Bericht door kermie » di mei 27, 2008 10:22 am

wouthwortel schreef:foei Fahtal!
Commandant is schuurmiddel! Althans volgens autospuiters.
De schimmel aan de binnenzijde van het hefdak is een bekend probleem.
Ik weet dat er op de VW-busclub-site iemand een artikel heeft geschreven over hoe je dat het beste kunt wegwerken.

Wouth
Hey Wouth, weet je nog hoe mooi de kever stond te glimmen afgelopen zondag? Ik heb de lak ook opgehaald met commandant! Wel daarna een goede waxlaag erover smeren!

Greetz, Martijn
Niet eens een LEGO® bus..

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di mei 27, 2008 11:30 am

Een enkele keer commandant kan volgens mij weinig kwaad.

Maar voor iedere show je auto oppoetsen met commandant lijkt me geen goed plan, op een gegeven moment is je lak er zo goed als af.
(vraag maar aan de vriendin van John, die deed het ook altijd met haar kevertje)

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Bericht door kermie » di mei 27, 2008 11:43 am

Lomax schreef:Een enkele keer commandant kan volgens mij weinig kwaad.

Maar voor iedere show je auto oppoetsen met commandant lijkt me geen goed plan, op een gegeven moment is je lak er zo goed als af.
(vraag maar aan de vriendin van John, die deed het ook altijd met haar kevertje)
100% mee eens. Maar na de winter (als daily) een goede optie :wink:
Niet eens een LEGO® bus..

Gebruikersavatar
JacoBUS
Actief Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: za mar 29, 2008 16:05 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Onder de rook van Groningen

Bericht door JacoBUS » di mei 27, 2008 12:38 pm

Puike bus hoor. Zou er ook eerst lekker van gaan genieten en in de winter de dingen gaan doen die je wilt doen.

(moet ik zeggen :oops: ) Zit tot over m'n oren in het werk aan de bus.

Veel plezier er mee :D

Groet'n Jacob Jan.

Gebruikersavatar
martin_d_b
Gevorderde
Berichten: 583
Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door martin_d_b » di mei 27, 2008 14:31 pm

Lomax schreef:
Gliset schreef:
Lomax schreef:Mooie bus hoor :D
Alleen dat resize van je foto's moet beter kunnen, wat een kartels overal :oops:
:oops: Hm, see what you mean. 'k Zal thuis de instellingen van IrfanView es controleren, misschien dat er daar nog wat verbeterd kan worden... Maak ze eigenlijk standaard zo...
Ik gebuik ook over het algemeen Irfan en dat werkt best okay (ik klik altijd 2x op half).
Ooit wel een keer 2 foto's vergeleken eentje verkleint mbv Irfan en de ander met Photosjop en kwaliteits verschil is er zeker wel :wink:
ik gebruik altijd de resizer uit de xp powertoys. Lekker makelijk door rechtsklikken en resize te kiezen en goede kwaliteit. :)

Verder een mooie bus! veel plezier gewenst!!
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Schoonmaak

Bericht door Gliset » ma jun 02, 2008 14:06 pm

Afgelopen zaterdag naar m'n schoonouders gereden (Zuidlaren), om te beginnen met de grote schoonmaak van de binnenzijde. Wat is een bus ineens groot dan, zeg! We zijn niet verder gekomen dan grofweg de bank achterin, van achter af begonnen... Cabine en binnenzijde van het keukenblok moeten dus nog... Wel lekker bezig geweest!

Bij het schoonmaken bleek de bekleding van het hemeltje op veel plaatsen gekrompen. Op de relatief vlakke delen (de vloer van het slaapgedeelte in het hefdak) is dit niet zo heel erg, langs de randjes is het materiaal wat teruggetrokken. In de cabine is het erger: de plastic laag heeft daar grotendeels losgelaten, met name rechts. Moet nog maar es verzinnen hoe ik dat op ga lossen (gewoon weer plakken, op zoek naar nieuw/repro... Suggesties?). Schoon is het in ieder geval wel geworden!

's Avonds via Groningen weer terug naar huis gereden. Vraag me af of de verwarming goed is aangesloten, want erg veel warmte kwam er niet uit de ventilatieopeningen (of blijft de motor gewoon echt koel :roll: ). Puntje voor als ik weer naar VWBB ga volgende week.

En gisteren naar Hengelo (OV) gereden voor een verjaardagsfeestje. Heerlijk om kilometers te maken :wink: ! (En zelfs achterin rijdt de bus prima! Tot gisteren had ik zelf alleen gereden, maar Josephine wou natuurlijk ook wel graag weer rijden. En met een zoon voorin zat er voor mij niks anders op dan de achterbank op te zoeken. Prima te doen!)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » di jun 17, 2008 14:09 pm

Gisteravond verder gegaan met schoonmaken van de bus, het einde is in zicht. Alleen het keukenkastje moet nog van binnen.

Eerder al alle losse bekleding (kussen boven motor en in hefdak) en de gordijnen gewassen, maar gisteravond ook de bekleding van de klapbank losgehaald. Deze was (met name op de zitting) bijna zwart... Veel werk om alles los te halen, aardig grondig vastgeniet. Maar het wassen lijkt in ieder geval zin gehad te hebben, vanochtend leek de bekleding op de waslijn haast als nieuw! Vanavond proberen ze weer te monteren (voetbal is toch minder interessant vanavond :wink: ). Ben heel benieuwd hoe alles er uit ziet.

Afbeelding
Zit/slaapbank met de vuile bekleding...
Foto van de schone bekleding volgt...

Nog wat kleine dingetjes en de bus is helemaal klaar voor de vakantie (mag ook wel, want dat is over 3,5 weken al...)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » di jun 17, 2008 14:20 pm

dat zijn goede berichten.. maar hoe ga je dat opnieuw vast zetten dan?
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » di jun 17, 2008 14:22 pm

Turbo.d schreef:dat zijn goede berichten.. maar hoe ga je dat opnieuw vast zetten dan?
niet :wink:










(met nietjes dus, zoals het nu ook al vastzat; de bekleding van de westy is erg netjes gemaakt, dus volgens mij ook wel weer goed vast te zetten. 't was wel een heel werk om alle nietjes netjes en voorzichtig :!: los te halen)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
JacoBUS
Actief Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: za mar 29, 2008 16:05 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Onder de rook van Groningen

Bericht door JacoBUS » di jun 17, 2008 23:19 pm

Gliset schreef:
Turbo.d schreef:dat zijn goede berichten.. maar hoe ga je dat opnieuw vast zetten dan?
niet :wink:










(met nietjes dus, zoals het nu ook al vastzat; de bekleding van de westy is erg netjes gemaakt, dus volgens mij ook wel weer goed vast te zetten. 't was wel een heel werk om alle nietjes netjes en voorzichtig :!: los te halen)
Zit dat met nieten vast?? Weer wat geleerd maar wij gaan de kussens met drukknopen vast zetten. Haal ze hier te Roden bij de Vrijbuiter en hebben precies dezelfde maat als die van de kussens op de 1e verdieping.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo jun 18, 2008 7:35 am

ziet er gaaf uit dat interieurtje


wat heb je nog allemaal in de kastjes zitten. aan rekjes en waterflessen?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » wo jun 18, 2008 9:21 am

fahtal schreef:ziet er gaaf uit dat interieurtje


wat heb je nog allemaal in de kastjes zitten. aan rekjes en waterflessen?
Pfew, ff uit het hoofd (zit op kantoor): aan de linkerzijde (onder de laadjes) zitten alleen planken, rechts (onder wasbak en gasstel) zat een gigantische watertank (rond, diameter nog groter dan een gastank), een gasfles en aan de deur een draadstaal rekje. De gasfles blijft vermoedelijk (hangt een beetje van z'n leeftijd af, daar ben ik nog niet achter), de watertank gaat in ieder geval vervangen worden. Het mooiste zou natuurlijk iets origineels zijn (is dat er???), maar anders een standaard jerrycan van een wat kleiner formaat (zodat ie vol met water ook nog goed te tillen is zeg maar :wink: ). Ik heb het idee dat hierin de Europese versie wel afwijkt van de Amerikaanse: die had in het kastje onder de laadjes een tank zitten, die van buiten te benaderen is.

Wat hoort er eigenlijk standaard in te zitten?
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie