C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door fahtal » di aug 18, 2020 11:12 am

Afbeelding
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door mobiel70 » di aug 18, 2020 13:54 pm

Hoop dat het ondanks de fietsendiefstal toch een fijne vakantie was. Aangifte doen in het buitenland is soms heel verrassend. Ik heb wel eens een dag op een Portugees pllitiebureau gezeten omdat ik een tas met Nederlandse inhoud had gevonden (paspoorten, rijbewijzen).
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door Thijs84 » di aug 18, 2020 16:29 pm

Haha. Die tas toevallig gevonden in de algarve? Onze tas was uit de auto gejat. Konden hem ophalen, en alleen het paspoort en rijbewijs zat er nog in :-)
Duurde ook een dagdeel voordat we hem terug kregen
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door mobiel70 » di aug 18, 2020 20:51 pm

Hetvis al jaaaaaaaren geleden, de tas lag in de omgeving van Sintra. Vast niet jouw tas :mrgreen: Of je moet toen in Enkhuizen gewoond hebben.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door Gliset » do apr 22, 2021 16:28 pm

ugheughe... Ik merk tot mijn spijt dat ook ik steeds minder vaak op het forum kom en zaken post... Het is wat het is.

In de afgelopen maanden natuurlijk vrij weinig bezig geweest met de bus. Des te meer met het huisje van de bus, onze garagebox. Die is erg hoog (heel prettig als je het tentdoek wilt laten drogen), zo hoog dat er prima een zoldertje in kan voor meer opslagruimte. En in het kader van circulariteit: ik had bij de verbouw van ons jaren '30 huis de vloerbalken bewaard, en die zijn dus prima geschikt als zolderbalk :mrgreen:

Wat impressies:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voorste balk zo gemaakt dat de bus nog met hefdak omhoog past :mrgreen:

Tijdens een van de sneeuwbuien er wel achter gekomen dat er sneeuw kan binnendringen... Iets met alleen golfplaten op het dak en verder geen betimmering van het dak aan de binnenzijde. Wie weet doe ik dat ooit nog eens (maar hoe vaak hebben we nou zulke stuifsneeuw... :wink:)
Afbeelding

En nu de garage wat beter ingericht kan worden is er ook ruimte om mijn oude vitrinekasten weer een mooi plekje te geven. Hingen ooit in ons vorige huis, maar in dit huis geen plaats voor gevonden. Dit is ook wel een erg mooie plek (met dank aan de jongste voor de inrichting)
Afbeelding

Nu alleen nog een trap, want met een ladder de zolder beklimmen is niet het meest ideaal.
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door Gliset » do apr 22, 2021 16:34 pm

En dan heb je een trap gevonden en dan denk je: ik pak de bus om de trap te gaan ophalen. Om vervolgens bij de garage aan te komen en verwelkomd te worden door een zeer sterke benzinegeur...

Afbeelding
Foto's zeggen niet alles, maar het karton is doordrenkt met benzine.

Afbeelding
Ik vermoed dat er iets met de carb mis is (Martin van VenW Garage zei aan de telefoon mogelijk dat de vlotternaald vast zit). In ieder geval is ook hier veel benzine zichtbaar. En de bus drupte nog steeds...

Afbeelding
En omdat de bus toch al naar Marknesse moest is ze dus nu zo opgehaald :( Nu afwachten wat het oordeel wordt (en de rest, want ze moet ook weer worden gekeurd voor de APK). Maar omgekeerd: liever nu (en zo) dan ergens op vakantie (of erger...)
'79 VW T2 Berlin

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door gijsv » do apr 22, 2021 17:59 pm

Type4 toch? Controleer ook even het moertje dat de benzinepomp vast houdt, als deze lostrilt dan lekt ie lekker

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door old brumax » do apr 22, 2021 20:00 pm

Gefeliciteerd , dan ben je door het oog van de naald gekropen!!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door mobiel70 » do apr 22, 2021 20:57 pm

Christiaan, ik ken dat gevoel... Angstig voor brand, je bus en je garage zullen maar afbranden... Zo'n enorme lekkage gebeurde mij na de restauratie van de bus in Marknesse: weg bij Martin en meteen weer terug bij Martin, die e.e.a. meteen heeft geregeld. Nog steeds heel blij mee!
Wat betreft de stuifsneeuw: er is een oplossing in de vorm van schuimplastic dat speciaal is afgestemd op het afsluiten van de "gaten" van golfplaat. Volgens mij kan je dat van binnenuit aan de onderzijde van de golfplaten bevestigen, zodat je de ruimtes afsluit.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door Gliset » di mei 04, 2021 17:42 pm

En de bus is weer thuis! Met verse APK, een beurt, nieuwe koplamp en nieuwe pakking voor het deksel van de linker carburateur. Want dat bleek het euvel te zijn: de pakking was vergaan (viel bij het openen ook uiteen). Het lek is weer dicht en ze rijdt weer als een zonnetje. Nu de zon nog :roll:

AfbeeldingAfbeelding
Op de weg terug naar huis een klein ommetje door de polder gemaakt. Tulpenfoto's lukken niet zo dit jaar...

Afbeelding
En zaterdag gelijk ook maar die trap opgehaald. Zeer tevreden over het resultaat!
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door Thijs84 » di mei 04, 2021 18:04 pm

Gefeliciteerd met je apk. Altijd even spannend denk ;-)
Trap naar de bovenbar om te genieten van je bus? Afbeelding
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door mobiel70 » di mei 04, 2021 20:13 pm

Hé Christiaan, dat wordt weer genieten! Mooi dat Martin er aan kan werken! En die tulpen? Dat komt vast wel weer!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door Tuinkabouter90 » di mei 04, 2021 23:14 pm

fijn dat alles weer op orde is.
maar weer veel veilige kilometers :-)

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door Gliset » ma mei 02, 2022 20:38 pm

Post echt veel te weinig hier... Niet eens verteld over de vakantie vorig jaar (naar de westpunt van Bretagne. Nu hebben we écht de hele westkust van Frankrijk gezien).

Ach, uiteindelijk gaat het daar ook om. Al 14 jaar hebben we genoten van onze bus. Ze heeft ons tot over de Frans/Spaanse grens gebracht, in verschillende vakanties uiteindelijk dus langs de hele westkust, in Engeland, Scandinavië, ja zelfs een keer in 7 verschillende landen in één vakantie (Liechtenstein!). En de nodige tripjes zelfs voor het werk (zoals nu ook, in Delft om dicht bij het Verolme dok te zijn, iets met de Blankenburgverbinding).
Afbeelding

En natuurlijk zijn er de wensen. Toch een keer (laten?) spuiten voor het mooi. Die lelijke reserveband van de voorkant af. Die slechte plek die in Nijkerkerveen niet goed is hersteld toen we haar kochten. Dat laswerk dat al een paar jaar wordt aangekondigd (kriksteunen, dorpels). Of toch dat wilde plan om haar van een elektrische motor te voorzien (ik maak me tenslotte best druk om duurzaamheid, en verwacht dat benzine moeilijk of tegen een hoge prijs beschikbaar zal worden).

Of zullen we haar toch inruilen voor iets groters? Met een vast bed, toilet, douche?

Dat alles spookt door mijn hoofd terwijl ik achter het stuur zit deze dagen... Want ondanks een verse voorjaarsbeurt (nog geen 700km geleden) rijdt ze belabberd. Veel herrie en weinig power... Welke kant zullen we op gaan...

Afijn, eerst morgen maar weer in Meppel zien te komen... :cry:
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: C&J's 1979 T2 Westfalia Berlin

Bericht door Gliset » wo aug 16, 2023 14:25 pm

En toen waren we alweer ruim een jaar verder, zonder updates. Heel verrassend is het misschien ook niet...

Na mijn ervaring in mei '22, tijdens een tochtje voor werk, de bus opnieuw naar Martin gebracht. Bleek dat hij bij de beurt de kleppen niet had gesteld ( :evil: ). Alsnog gedaan, maar wel met de boodschap dat de motor dicht bij "einde levensduur" was.

Ondanks dat toch op vakantie gegaan. Met het vage en wilde plan om dit keer de oostkant van Frankrijk te volgen en mogelijk richting de Middellandse Zee te rijden. De eerste etappe ging eigenlijk nog best voorspoedig. Vlak bij Spa kwam Daniel op het idee om de parade voor de 24hrs de Spa te bekijken, dus een camping bij Spa opgezocht. Leuk event! Hele stad voor raceauto's.

Vervolgens verder naar het zuiden. In de Vogezen ging het mis. Op de snelweg viel de bus heuvelopwaarts volledig stil... Toen we haar weer op gang hadden gekregen de eerste afrit er af om de motor eerst maar te laten afkoelen. Na een uurtje wachten startte ze wel weer, maar toch maar dichtbij een camping opgezocht.

De volgende dag opnieuw geprobeerd, en het ging eigenlijk wel weer. Onderweg kwamen we op de route van de Tour d'Alsace. Ook best wel grappig om een keer zo'n reclame karavaan te zien bij zo'n Franse fietswedstrijd :wink:. Maar na de lunch in Vesoul kwamen we de weg zo ongeveer niet meer op (steile hellingen deed ik altijd prima in de 2e of 3e, nu moest ik naar de 1)... Toch maar een camping opgezocht en de reisverzekering gebeld voor autohulp. Die kon natuurlijk niet meer die vrijdag dus zaten we tot de maandag vast.

Maandagochtend kwam de depannage. Zoals dat in Frankrijk gaat wordt er dan een oprijwagen gestuurd, die je brengt naar een garage in de buurt. Omdat we nog niet helemaal klaar waren met inpakken en ik verwachte dat ik ook zelf wel kon rijden afgesproken dat ik naar de garage zou komen.

Afbeelding
Op z'n Frans heeft de monteur nog wat geprobeerd te prutsen aan de motor, maar hij gaf eigenlijk al meteen aan dat het hem waarschijnlijk niet ging lukken om ons echt te helpen. En het proefritje (langs de helling van vrijdags) toonde ook aan dat er geen verbetering was. Verzekering weer gebeld en uitgelegd. Ze gingen aan de slag voor vervangend vervoer. Wij dus terug naar de camping voor nog een paar nachten. Gelukkig ons prima vermaakt, oa met een flinke fietstocht (ruim 45km enkele reis) naar de start van de laatste etappe van de Tour de France Femmes.

Donderdags kwam de vervangende camper: een T4 uit 2001. De Nederlandse camper werd gebracht door een vrachtwagen die onze bus mee ging nemen terug naar Nederland.

Afbeelding

Ok, het is geen T2. De bus is van buiten ongeveer net zo lang, maar door die gekke motor voorin is de binnenruimte stiekem een flink stuk kleiner. En zo is het ook veel lastiger om in het hefdak je plekje te vinden, de ruimte in de T2B is wat dat betreft veel groter. Maar onze vakantie was in elk geval gered. Met de T4 (en onze eigen Westy aanhanger met fietsen natuurlijk) de reis vervolgd naar de omgeving van Geneve, Lyon, Troyes, Reims en weer terug naar NL.

Een paar dagen na terugkomst is de T2 weer thuisgebracht en de T4 opgehaald. En is de T2 in de garage geparkeerd...
'79 VW T2 Berlin

Plaats reactie