Je kunt het zelf zien bij de RDW:Jacob&Susanne schreef:We zien dat jouw bus een blauw kenteken heeft. Wanneer is je bus voor het eerst op kenteken gezet in Duitsland?
Die mag dus nog net blauwe platenRDW schreef:Datum eerste toelating 17-11-1977
Je kunt het zelf zien bij de RDW:Jacob&Susanne schreef:We zien dat jouw bus een blauw kenteken heeft. Wanneer is je bus voor het eerst op kenteken gezet in Duitsland?
Die mag dus nog net blauwe platenRDW schreef:Datum eerste toelating 17-11-1977
Ja, hij wel, inderdaadDie mag dus nog net blauwe platen
ZIJ wel (zie dit topic)Jacob&Susanne schreef:Ja, hij wel, inderdaadDie mag dus nog net blauwe platen
Maar dan moet je waarschijnlijk dus buiten de steden met milieuzone blijven... (nog een link naar een topic)Jacob&Susanne schreef:Bij ons vermeldt het RDW 19-12-1980, dus we hebben een gat van drie jaar! We zouden dus eigenlijk terugmoeten naar de originele eigenaar om te achterhalen wat het eerste kenteken was en daarmee naar de RDW stappen. Züruck im Heimat dus voor onze pano!
Sorry, beginnersfoutjeZIJ wel
eind jaren 70 werden heel veel bussen aangekocht/besteld door de duitse overheid, maar echter niet meteen op kenteken gezet of in gebruik genomen. Dat verklaart ws jullie gat van 3 jaar. Als op jullie kentekenbewijs 1980 staat als eerste datum zal je ws van voor die tijd niks kunnen vinden, want er is eerder dus geen kenteken voor afgegeven. Jullie busje heeft ws ergens in een productihal staan wachten totdat hij in 1980 het werkelijke levenslicht zag....arm busjeBij ons vermeldt het RDW 19-12-1980, dus we hebben een gat van drie jaar! We zouden dus eigenlijk terugmoeten naar de originele eigenaar om te achterhalen wat het eerste kenteken was en daarmee naar de RDW stappen. Züruck im Heimat dus voor onze pano!
heej, da's interessant, bedankt voor de info! Volgens mij hebben wij datzelfde soort plaatje waar je het over hebt bij ons in de bus zitten tegen de achterkant van de cabine aan, vlakbij de schuifdeur, waarop staat dat ons interieur er in de 12e Monat van Jahr 1980 in is gezet Tja, jammer voor die blauwe plaat, op deze manier wordt dat dus niets!eind jaren 70 werden heel veel bussen aangekocht/besteld door de duitse overheid, maar echter niet meteen op kenteken gezet of in gebruik genomen. Dat verklaart ws jullie gat van 3 jaar. Als op jullie kentekenbewijs 1980 staat als eerste datum zal je ws van voor die tijd niks kunnen vinden, want er is eerder dus geen kenteken voor afgegeven.
Kijk hier anders eens:Jacob&Susanne schreef:@Massie; stoere gordijnen trouwens! Waar heb je die vandaan? Wij zoeken namelijk nog een mooie retro-vervanger voor onze vaal-blauwe....
Voor de APK stellen ze je ze vaak je mengsel een stuk armer af. Je kunt het beste dit een keer goed laten afstellen bij een luchtgekoelde garage (zorg dat je mee kan kijken). Het is een kwestie van twee stelschroeven op je carburateur. Een 'grote' en een 'kleine'. De kleine regelt als ik me goed herinner de verhouding benzine en lucht en de grote je stationair toerental (correct me if I'm wrong).Jacob&Susanne schreef:Balen is dat van die gordijntjes
Wij gaan binnenkort maar eens met hernieuwde energie op zoek naar mooie retro-gordijntjes, dat blauwe is het toch net niet...
Zijn ook echt wel benieuwd naar hoe het interieur er origineel uitzag, dus als je wat foto's kunt maken, graag!
We hebben vandaag ook onze eerste echte rit gemaakt, APK is vanmiddag afgerond....toeren was heerlijk! Behalve dan als je met de koppeling ingedrukt remmend op bijvoorbeeld een kruispunt afgaat....motor viel bijna altijd uit onder deze omstandigheden. Ook toen we met 80 op een kruispunt afreden....scary moments
dat wordt dus niet verder toeren dit weekend..... Ook kwam er op deze momenten vaak een sterke benzinegeur de bus in. Hopelijk is het een kleine reparatie...iemand die bovenstaande herkent en weet waar het door kan komen?