Jacob&Susanne; '77er Katastrophenschutz

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » ma mei 19, 2008 11:42 am

Jacob&Susanne schreef:We zien dat jouw bus een blauw kenteken heeft. Wanneer is je bus voor het eerst op kenteken gezet in Duitsland?
Je kunt het zelf zien bij de RDW:
RDW schreef:Datum eerste toelating 17-11-1977
Die mag dus nog net blauwe platen :)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Bericht door KataSchu » ma mei 19, 2008 12:11 pm

Die mag dus nog net blauwe platen
Ja, hij wel, inderdaad :wink:

Bij ons vermeldt het RDW 19-12-1980, dus we hebben een gat van drie jaar! We zouden dus eigenlijk terugmoeten naar de originele eigenaar om te achterhalen wat het eerste kenteken was en daarmee naar de RDW stappen. Züruck im Heimat dus voor onze pano! :lol:

....maar we waren eigenlijk van plan de zomervakantie ietsje zonniger streken op te zoeken dan Duitsland.... 8)
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » ma mei 19, 2008 12:21 pm

Jacob&Susanne schreef:
Die mag dus nog net blauwe platen
Ja, hij wel, inderdaad :wink:
ZIJ wel :wink: (zie dit topic)
Jacob&Susanne schreef:Bij ons vermeldt het RDW 19-12-1980, dus we hebben een gat van drie jaar! We zouden dus eigenlijk terugmoeten naar de originele eigenaar om te achterhalen wat het eerste kenteken was en daarmee naar de RDW stappen. Züruck im Heimat dus voor onze pano! :lol:
Maar dan moet je waarschijnlijk dus buiten de steden met milieuzone blijven... (nog een link naar een topic)
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Bericht door KataSchu » ma mei 19, 2008 17:44 pm

ZIJ wel
Sorry, beginnersfoutje :wink:

En nu je het toch over die milieuzone hebt
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... m_bouwjaar

En dan vooral 't stukje "In het plan maken de wethouders een uitzondering voor oldtimers ouder dan 25 jaar"
Dat moet goedkomen dus :lol:
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Gebruikersavatar
massie
Actief Lid
Berichten: 487
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:52 pm
Locatie: Haarlem

Bericht door massie » di mei 20, 2008 9:17 am

ik geloof niet dat ik mijn bus een stempel mannelijk of vrouwelijk heb gegeven...zolang busje nog steeds geen naam heeft, is het gewoon de bus. :?
Bij ons vermeldt het RDW 19-12-1980, dus we hebben een gat van drie jaar! We zouden dus eigenlijk terugmoeten naar de originele eigenaar om te achterhalen wat het eerste kenteken was en daarmee naar de RDW stappen. Züruck im Heimat dus voor onze pano!
eind jaren 70 werden heel veel bussen aangekocht/besteld door de duitse overheid, maar echter niet meteen op kenteken gezet of in gebruik genomen. Dat verklaart ws jullie gat van 3 jaar. Als op jullie kentekenbewijs 1980 staat als eerste datum zal je ws van voor die tijd niks kunnen vinden, want er is eerder dus geen kenteken voor afgegeven. Jullie busje heeft ws ergens in een productihal staan wachten totdat hij in 1980 het werkelijke levenslicht zag....arm busje
Mijn bus is wel in 77 op kenteken gezet, maar volgens een plaatje (niet m-plaatje...)in mijn bus is het interieur er pas ingezet in 1980. Blijkbaar is de bus toen pas in gebruik genomen door THW.
In het boek van Vincent Molenaar staat een stukje over deze THW bussen. Helaas is er verder weinig info te vinden over onze busjes. :cry:

Gebruikersavatar
PeterS
Gevorderde
Berichten: 550
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 13:13 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door PeterS » di mei 20, 2008 13:08 pm

Onze bus hebben ze daar ook net een half jaar te laat op kenteken gezet :cry: :cry:
alles heeft een einde en een worst wel twee

'76 Panelvan + M756

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Bericht door KataSchu » di mei 20, 2008 19:40 pm

eind jaren 70 werden heel veel bussen aangekocht/besteld door de duitse overheid, maar echter niet meteen op kenteken gezet of in gebruik genomen. Dat verklaart ws jullie gat van 3 jaar. Als op jullie kentekenbewijs 1980 staat als eerste datum zal je ws van voor die tijd niks kunnen vinden, want er is eerder dus geen kenteken voor afgegeven.
heej, da's interessant, bedankt voor de info! Volgens mij hebben wij datzelfde soort plaatje waar je het over hebt bij ons in de bus zitten tegen de achterkant van de cabine aan, vlakbij de schuifdeur, waarop staat dat ons interieur er in de 12e Monat van Jahr 1980 in is gezet :) Tja, jammer voor die blauwe plaat, op deze manier wordt dat dus niets!
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » di mei 20, 2008 19:48 pm

Ik ben een tijdje afwezig geweest op het forum (d.w.z. wat betreft M-codes) maar eh .. post jullie codes ook even in het topic over de M-codes alsjeblieft .. dan kan ik ook weer eens ontcijferen :-) is te lang geleden ....

Gebruikersavatar
Aeroalexico
Actief Lid
Berichten: 414
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:19 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Aeroalexico » di mei 20, 2008 20:12 pm

Thijs84 schreef:Op de voorjaarsmeeting stond ook een bus in die kleur. Ook nog de originele lak en ook uit Duitsland..
Dit is die bus op de voorjaarsmeeting met eigenaar 8) :
Afbeelding
Alexander

Rust never sleeps

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Bericht door KataSchu » di mei 20, 2008 20:20 pm

@Massie; stoere gordijnen trouwens! Waar heb je die vandaan? Wij zoeken namelijk nog een mooie retro-vervanger voor onze vaal-blauwe.... :wink:
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » di mei 20, 2008 21:25 pm

Jacob&Susanne schreef:@Massie; stoere gordijnen trouwens! Waar heb je die vandaan? Wij zoeken namelijk nog een mooie retro-vervanger voor onze vaal-blauwe.... :wink:
Kijk hier anders eens:

http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic.php?t=3129

:wink:
Easy!

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Bericht door KataSchu » do mei 22, 2008 17:55 pm

Op verzoek van Massie nog even een aantal interieurfoto's in closeup, hoop dat je er wat aan hebt :wink:

De voorste bank

Afbeelding

....opengeklapt

Afbeelding

De achterste bank

Afbeelding

...en ook opengeklapt

Afbeelding

En met de tafel in het midden waar je de kussens overheen kan leggen

Afbeelding

...en geloof dat jij ook zo'n plaatje had zitten?

Afbeelding

Interieur dateert bij ons dus van juni '80....succes ermee~!
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Gebruikersavatar
massie
Actief Lid
Berichten: 487
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:52 pm
Locatie: Haarlem

Bericht door massie » vr mei 23, 2008 13:32 pm

leuk zijn de gordijntjes he!! ik heb ze van een jaren 50/60/70 beurs. helaas kom ik net een stukkie te kort om ook de achterklep te voorzien van gordijntjes :cry:

super bedankt voor de interieurfoto's. Er is niet eens zoveel veranderd toz van het originele interieur. Dus dat is een goed teken. Dan hoef ik de bus niet eens helemaal te demonteren om er toch een iets handigere slaapplek van te maken.
Ik heb op het moment niet echt goede foto's van mijn interieur..dus die volgen nog..ooit :?

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Bericht door KataSchu » vr mei 23, 2008 23:35 pm

Balen is dat van die gordijntjes :wink:

Wij gaan binnenkort maar eens met hernieuwde energie op zoek naar mooie retro-gordijntjes, dat blauwe is het toch net niet... :wink:

Zijn ook echt wel benieuwd naar hoe het interieur er origineel uitzag, dus als je wat foto's kunt maken, graag! :lol:

We hebben vandaag ook onze eerste echte rit gemaakt, APK is vanmiddag afgerond....toeren was heerlijk! Behalve dan als je met de koppeling ingedrukt remmend op bijvoorbeeld een kruispunt afgaat....motor viel bijna altijd uit onder deze omstandigheden. Ook toen we met 80 op een kruispunt afreden....scary moments :roll:
dat wordt dus niet verder toeren dit weekend..... :( Ook kwam er op deze momenten vaak een sterke benzinegeur de bus in. Hopelijk is het een kleine reparatie...iemand die bovenstaande herkent en weet waar het door kan komen?
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » ma mei 26, 2008 11:29 am

Jacob&Susanne schreef:Balen is dat van die gordijntjes :wink:

Wij gaan binnenkort maar eens met hernieuwde energie op zoek naar mooie retro-gordijntjes, dat blauwe is het toch net niet... :wink:

Zijn ook echt wel benieuwd naar hoe het interieur er origineel uitzag, dus als je wat foto's kunt maken, graag! :lol:

We hebben vandaag ook onze eerste echte rit gemaakt, APK is vanmiddag afgerond....toeren was heerlijk! Behalve dan als je met de koppeling ingedrukt remmend op bijvoorbeeld een kruispunt afgaat....motor viel bijna altijd uit onder deze omstandigheden. Ook toen we met 80 op een kruispunt afreden....scary moments :roll:
dat wordt dus niet verder toeren dit weekend..... :( Ook kwam er op deze momenten vaak een sterke benzinegeur de bus in. Hopelijk is het een kleine reparatie...iemand die bovenstaande herkent en weet waar het door kan komen?
Voor de APK stellen ze je ze vaak je mengsel een stuk armer af. Je kunt het beste dit een keer goed laten afstellen bij een luchtgekoelde garage (zorg dat je mee kan kijken). Het is een kwestie van twee stelschroeven op je carburateur. Een 'grote' en een 'kleine'. De kleine regelt als ik me goed herinner de verhouding benzine en lucht en de grote je stationair toerental (correct me if I'm wrong).
De truc is om, als ie helemaal toppie is afgesteld, beide schroeven terug te draaien naar de aanslag en daarbij het aantal slagen van de schroevendraaier te tellen. Schrijf dit op en je kunt hem altijd weer in deze stand terug zetten.

Benzinelucht komt waarschijnlijk door barstjes in benzineslangen door verdroging. Dit kan je vrij eenvoudig zelf vervangen (als de slangklemmetjes niet meer helemaal fantastisch of zelfs afwezig zijn kun je die meteen ook vervangen) verder zitten er ook nog wat stukjes slan g in je tankontluchting (ik heb onderstaan plaatje al een aantal keer gepost)

Afbeelding

Wel belangrijk trouwens, tenzij je dit een prettig gezicht vind:

Afbeelding
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Plaats reactie