Area51/1 (28-49-TB)
Zo, zaterdag en gisteravond eens besteed aan een inventarisatie, want door de loop der jaren is er best wat van de bus (door mijzelf) 'afgeroofd' en met het oog op de verhuur wil ik de bus zo 'idiotproof' mogelijk klaarmaken.
Ik heb net de komplete remmerij besteld (lekker standaard, makkelijk als er ergens toch pech is), rondom nieuwe wiellagers en er gaat een fris setje gele Koni's onder. Zaterdag ook m'n hoofd gebroken over de velgen (dát blijft niet standaard) en ik ben eruit .. ik kwam met opruimen nog een setje Opel Omega3000 Fuchsen (á la Marcski z'n oude T2b) tegen, met zgan 175/65 en 195x15 banden. Naven zijn net meegegeven aan Mc Gyver om om te boren naar 5x110. Straks bij de Heja een 5x110 thuiskomertje regelen en dan is het rollend gedeelte vast zover 'klaar' ..
Ik heb net de komplete remmerij besteld (lekker standaard, makkelijk als er ergens toch pech is), rondom nieuwe wiellagers en er gaat een fris setje gele Koni's onder. Zaterdag ook m'n hoofd gebroken over de velgen (dát blijft niet standaard) en ik ben eruit .. ik kwam met opruimen nog een setje Opel Omega3000 Fuchsen (á la Marcski z'n oude T2b) tegen, met zgan 175/65 en 195x15 banden. Naven zijn net meegegeven aan Mc Gyver om om te boren naar 5x110. Straks bij de Heja een 5x110 thuiskomertje regelen en dan is het rollend gedeelte vast zover 'klaar' ..
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Dat wordt een stoer campertje!! Mooie oplossing om je bus te houden!Area51 schreef:Zo, zaterdag en gisteravond eens besteed aan een inventarisatie, want door de loop der jaren is er best wat van de bus (door mijzelf) 'afgeroofd' en met het oog op de verhuur wil ik de bus zo 'idiotproof' mogelijk klaarmaken.
Ik heb net de komplete remmerij besteld (lekker standaard, makkelijk als er ergens toch pech is), rondom nieuwe wiellagers en er gaat een fris setje gele Koni's onder. Zaterdag ook m'n hoofd gebroken over de velgen (dát blijft niet standaard) en ik ben eruit .. ik kwam met opruimen nog een setje Opel Omega3000 Fuchsen (á la Marcski z'n oude T2b) tegen, met zgan 175/65 en 195x15 banden. Naven zijn net meegegeven aan Mc Gyver om om te boren naar 5x110. Straks bij de Heja een 5x110 thuiskomertje regelen en dan is het rollend gedeelte vast zover 'klaar' ..
Re: Area51/1 (28-49-TB)
5 maart 2012, Turbo.d schreef:Hoe zit het met de T2 projecten
ProjecT zul je bedoelen, want het T2Di project is inmiddels alweer even ter ziele.
Hij staat er nog, vól geladen met plaatwerk en technische delen van de diverse projecten.
Moet wel zeggen dat mun handen jeuken om aan te beginnen, maar ik heb nog zó veel andere dingen te doen
Afijn, zo stond hij erbij voordat hij weer in de opslag ging verdwijnen
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Area51/1 (28-49-TB)
Dat is toch je "oude" bus
Ik dacht dat je de diesel in een camper ging bouwen
Ik dacht dat je de diesel in een camper ging bouwen
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Area51/1 (28-49-TB)
Turbo.d schreef:Ik dacht dat je de diesel in een camper ging bouwen
Klopt, dat wás ik ooit van plan, maar door diverse omstandigheden heb ik toen een wijs besluit genomen.
Je hebt -als laatste poster in dat topic- zelfs nog gereageerd !!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Area51/1 (28-49-TB)
jaaaa dat klopt. ik moet maar eens op het spijlbussen forumn gaan lezen; ben benieuwd naar alle vorderingen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Area51/1 (28-49-TB)
--1 september 2009 / Area51 schreef:en met het oog op de verhuur wil ik de bus zo 'idiotproof' mogelijk klaarmaken.
Laatst gewijzigd door Area51 op wo jan 23, 2019 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Area51/1 (28-49-TB)
Klink al positief, succes met de werkzaamheden.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Area51/1 (28-49-TB)
Kijk dat zijn mooie geluiden, succes.
En mooi weer een Urabus-variant.
En mooi weer een Urabus-variant.
Groeten, Remon.
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Area51/1 (28-49-TB)
Had het elders ook al gelezen dat je dit project weer gaat oppakken, gaat zeker weer goedkomen!
Stiekum denk ik er ook over na om een EJ18 in de Karmann te gaan plaatsen.... maar eerst maar even afmaken
Stiekum denk ik er ook over na om een EJ18 in de Karmann te gaan plaatsen.... maar eerst maar even afmaken
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Area51/1 (28-49-TB)
hahahaha. pas wel mooi in die karman;) lekker veel ruimte om alles te verwerken....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Area51/1 (28-49-TB)
#Blaast stof eraf....
En -november 2018- de bus uit de stalling getrokken en thuis neergezet..
De 2L type4 motor is verkocht, nu voorbereiden voor een EJ20 ombouw...
(dat zou eigenlijk met/in de SO42 gaan gebeuren, maar door omstandigheden helaas deze 'move' moeten maken )
En -november 2018- de bus uit de stalling getrokken en thuis neergezet..
De 2L type4 motor is verkocht, nu voorbereiden voor een EJ20 ombouw...
(dat zou eigenlijk met/in de SO42 gaan gebeuren, maar door omstandigheden helaas deze 'move' moeten maken )
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Area51/1 (28-49-TB)
leuk weer wat van je te lezen. Ik snap je bericht niet helemaal. waar komt de subaru in? in de t2?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Area51/1 (28-49-TB)
Hee Alain, tof dat je weer een bericht post. Lang geleden idd..
gr
Marcel
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Area51/1 (28-49-TB)
De Subaru komt nu in de T2.
De bedoeling was om de EJ20 in de T1 te gaan hangen (kompleet met throttle bodies en 911 stijl koeling), maar vanwege omstandigheden gaat de EJ20 nu -standaard- in de T2 komen.
Er komt nog wel een omgekeerd inlaatspruitstuk op en nog wat dingetjes, maar zo 'wild' als dat ik hem in de T1 wilde gaan monteren gaat niet meer gebeuren.
De T2 moet onze dagelijkse auto gaan worden, we maken nu te weinig km's met de A2 tdi.
Tzt zal er dan ook een G3 lpg installatie opkomen, maar eerst maar even dit.
De bedoeling was om de EJ20 in de T1 te gaan hangen (kompleet met throttle bodies en 911 stijl koeling), maar vanwege omstandigheden gaat de EJ20 nu -standaard- in de T2 komen.
Er komt nog wel een omgekeerd inlaatspruitstuk op en nog wat dingetjes, maar zo 'wild' als dat ik hem in de T1 wilde gaan monteren gaat niet meer gebeuren.
De T2 moet onze dagelijkse auto gaan worden, we maken nu te weinig km's met de A2 tdi.
Tzt zal er dan ook een G3 lpg installatie opkomen, maar eerst maar even dit.