Area51/1 (28-49-TB)
De bus staat nog steeds op zijn 'vaste' plekje naast de houtmotcontainer
Ik ben er nog niet toe gekomen om eraan te beginnen, en met de hoeveelheid werk die we nog hebben
(zowel op de zaak, als met de voorassen en remmerij) gaat het ook zeer waarschijnlijk pas in het najaar
gebeuren eer dat ik weer wat tijd vrij heb. Ik heb ondertussen wel een 90 pk TDI motor aangeschaft, en
ook een T3 TD carter is onderweg .. khad al wel een T3 D carter ligger, maar die is toch weer anders.
Ik ben er nog niet toe gekomen om eraan te beginnen, en met de hoeveelheid werk die we nog hebben
(zowel op de zaak, als met de voorassen en remmerij) gaat het ook zeer waarschijnlijk pas in het najaar
gebeuren eer dat ik weer wat tijd vrij heb. Ik heb ondertussen wel een 90 pk TDI motor aangeschaft, en
ook een T3 TD carter is onderweg .. khad al wel een T3 D carter ligger, maar die is toch weer anders.
Kleine update
De plannen die ik met mijn T2b had (westfalia -bovenslaper- hefdak, doorloop, enz.) hebben mij doen
inzien dat dat best een hoop werk is, nog even afgezien van de TDI ombouw en RDW herkeuring.
Gisteravond dus in Klimmen (Limburg) een geschikte auto voor mijn doel (Noorwegen 2008) gevonden,
een 79'tiger T2b westfalia. Met hekdak en doorloop, maar zonder interieur. Er zit nog wel het nodige
laswerk aan, maar hij toonde op de foto's die ik gisteren kreeg slechter dan de werkelijkheid. Er is al
aan gelast, maar dat is erg netjes gedaan, met -zo te zien- allemaal NOS plaatwerk. De achterhoeken,
kniestukken en rechterdorpel moeten nog gedaan worden, maar het front is nieuw. Het interieur is leeg
(afgezien van wat dozen met onderdelen), maar voor mijn eigen T2b had ik al het nodige aangeschaft,
dus dat gaat nou mooi op deze. Ik heb gisteravond -int donker- wat foto's gemaakt, maar ik laat jullie
even zien hoe hij er oorspronkelijk uit heeft gezien.
(foto komt van thesamba)
inzien dat dat best een hoop werk is, nog even afgezien van de TDI ombouw en RDW herkeuring.
Gisteravond dus in Klimmen (Limburg) een geschikte auto voor mijn doel (Noorwegen 2008) gevonden,
een 79'tiger T2b westfalia. Met hekdak en doorloop, maar zonder interieur. Er zit nog wel het nodige
laswerk aan, maar hij toonde op de foto's die ik gisteren kreeg slechter dan de werkelijkheid. Er is al
aan gelast, maar dat is erg netjes gedaan, met -zo te zien- allemaal NOS plaatwerk. De achterhoeken,
kniestukken en rechterdorpel moeten nog gedaan worden, maar het front is nieuw. Het interieur is leeg
(afgezien van wat dozen met onderdelen), maar voor mijn eigen T2b had ik al het nodige aangeschaft,
dus dat gaat nou mooi op deze. Ik heb gisteravond -int donker- wat foto's gemaakt, maar ik laat jullie
even zien hoe hij er oorspronkelijk uit heeft gezien.
(foto komt van thesamba)
De TDi komt in onze 'nieuwe' bus te hangen .. bus is echt helemaal leeg, dus kan nu ook mooi eenkermie schreef:Ga je de TDi ombouw dan ook in deze nieuwe bus doen of blijft dat een project voor je 'oude' T2?
fatsoenlijke kachel monteren
We zijn de afgelopen 4 jaar 10x -voor korte en lange vakantie- met de spijl in het buitenland geweest,kermie schreef:...waarom eigenlijk niet met de spijl naar Noorwegen?
maar een spijl haalt het qua comfort niet bij een T2 .. kweet niet of je zelf al veel buitenland 'ervaring'
hebt met een spijl, maar hoe leuk 'die-hard' het ook overkomt, vroeg of laat wordt je het zat .. niet eens
zozeer het motorlawaai, maar het windgeruis van een spijlbus, das zeer vermoeiend .. ik ben met de T2
ook een keertje of 7 in het Buitenland geweest, en daar stapte ik niet zo dodelijk vermoeid uit, als uit de
spijl .. vergeet ook niet dat leeftijd ook mee gaat spelen
Trouwens, de spijl gaat hard achteruit .. kan ook niet anders met gemid. 14.000 km per jaar, dus die wordt
nu een paar jaartjes rust gegund
Als het een beetje meezit komt de bus donderdag a.s. door de herkeuring en kunnen we eindelijk gaan rijden. Helemaal geen ervaring dus.... Van de week nog wel in een spijl van een vriend naar Rotterdam gereden vanuit Nijmegen, dat deed me wel beseffen dat safari's leuk staan, maar inderdaad wel veel geruis veroorzaken! Dit jaar staat 60-jaar Transporter in Duitsland nog op de planning. Volgend jaar de eerste grote trip!Area51 schreef:.. kweet niet of je zelf al veel buitenland 'ervaring' hebt met een spijl, maar hoe leuk 'die-hard' het ook overkomt, vroeg of laat wordt je het zat .. niet eens zozeer het motorlawaai, maar het windgeruis van een spijlbus, das zeer vermoeiend
Met mijn 25 jaar kan ik nog behoorlijk wat hebben 8)Area51 schreef:.. vergeet ook niet dat leeftijd ook mee gaat spelen
Laat 'm wel af en toe even buiten spelen hè, is ook zo zielig andersArea51 schreef:Trouwens, de spijl gaat hard achteruit .. kan ook niet anders met gemid. 14.000 km per jaar, dus die wordt nu een paar jaartjes rust gegund
Niet eens een LEGO® bus..
Alweer 10 jaar in bezit
Gisteren 5 december 2007- had ik mijn rood/witte 1977 T2b alweer 10 jaar in mijn bezit.
Goed, sinds november 2005 staat stil, maar voorlopig gaat hij nog niet weg, al was het
maar omdat ik dan een opslaghok zou moeten missen
Aanschaf
eerste modificatie, T2a bumper en 6x15 Cookies met 195/50 en 5x112 > 5x130 adapters
Verlagen en dubbele 36's op de standaard 1600 monteren
Met 16" C2's en de resten van een spijlbus achterop
Met 17" velgen
Frankrijk 2002
Als trekauto
Bruinisse 2004
Met de 18" Porsche Turbo velgen
Juni 2005 .. geladen met zo'n 600kilo hout voor een pand op de Keizersgracht in Amsterdam.
Mei 2007 .. alweer anderhalf jaar geschorst ...
In 1998 ermee naar BVF geweest (met Meetlint) in Engeland, in 2000, 2001 en 2002 ermee in Frankrijk geweest .. al met al
heb ik in de 8 jaar dat ik hem heb gebruikt zo'n kleine 100.000km ermee gereden, helft met de 1600 type2 motor, de andere
50.000 met de 2.0L type4. De ritjes die ik nu veel met de TDi doe, deed ik toen met de pano, en ik gebruikte hem veel voor
de zaak.
Goed, sinds november 2005 staat stil, maar voorlopig gaat hij nog niet weg, al was het
maar omdat ik dan een opslaghok zou moeten missen
Aanschaf
eerste modificatie, T2a bumper en 6x15 Cookies met 195/50 en 5x112 > 5x130 adapters
Verlagen en dubbele 36's op de standaard 1600 monteren
Met 16" C2's en de resten van een spijlbus achterop
Met 17" velgen
Frankrijk 2002
Als trekauto
Bruinisse 2004
Met de 18" Porsche Turbo velgen
Juni 2005 .. geladen met zo'n 600kilo hout voor een pand op de Keizersgracht in Amsterdam.
Mei 2007 .. alweer anderhalf jaar geschorst ...
In 1998 ermee naar BVF geweest (met Meetlint) in Engeland, in 2000, 2001 en 2002 ermee in Frankrijk geweest .. al met al
heb ik in de 8 jaar dat ik hem heb gebruikt zo'n kleine 100.000km ermee gereden, helft met de 1600 type2 motor, de andere
50.000 met de 2.0L type4. De ritjes die ik nu veel met de TDi doe, deed ik toen met de pano, en ik gebruikte hem veel voor
de zaak.
Laatst gewijzigd door Area51 op do jun 18, 2009 15:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Toch een klein lichtpuntje voor deze bus ..
Een maand of wat geleden had ik hem in de verkoop, maar na wat onzinbiedingen meldde zich een serieuze koper uit ons vriendengroepje die hem heel erg graag wilde kopen, hij zat alleen met een verbouwing thuis die nogal uit de klauw dreigde te gaan lopen. Of ik de bus t/m eind Augustus wilde vasthouden en aangezien hij toch alweer ruim 3 jaar stilstond maakt een week (of maand) meer of minder dan toch niet meer uit.
Vandaag uitsluitsel gehad .. hij ziet af van de verkoop ivm de vrij over z'n begroting gegane verbouwing.
Nu had ik dus 2 (nee, eigenlijk 3) opties .. A; de bus opnieuw te koop aanbieden, B; de bus weer rijdend maken (niet eens zo heel veel werk) en zelf weer gebruiken of C; de bus klaarmaken en gaan verhuren (**********.nl) en optie C lijkt me in dit geval nu de meest interessante .. de bus blijft dan van mij, ik heb er de beschikking over (als hij niet verhuurd is) en hij is een mooie versterking van de verhuurvloot. De boekingen gaan dan lopen via surfcamper.nl en ik blijf eigenaar/ technisch verantwoordelijk voor mijn bus.
Eind goed, al goed !!
Nu de bus gaan leegruimen (hij dient al een jaartje of 3 als opslaghok) en kijken wat er aan moet gaan gebeuren. 3 jaar stilstand zal vast z'n tol hebben geeist ...
Een maand of wat geleden had ik hem in de verkoop, maar na wat onzinbiedingen meldde zich een serieuze koper uit ons vriendengroepje die hem heel erg graag wilde kopen, hij zat alleen met een verbouwing thuis die nogal uit de klauw dreigde te gaan lopen. Of ik de bus t/m eind Augustus wilde vasthouden en aangezien hij toch alweer ruim 3 jaar stilstond maakt een week (of maand) meer of minder dan toch niet meer uit.
Vandaag uitsluitsel gehad .. hij ziet af van de verkoop ivm de vrij over z'n begroting gegane verbouwing.
Nu had ik dus 2 (nee, eigenlijk 3) opties .. A; de bus opnieuw te koop aanbieden, B; de bus weer rijdend maken (niet eens zo heel veel werk) en zelf weer gebruiken of C; de bus klaarmaken en gaan verhuren (**********.nl) en optie C lijkt me in dit geval nu de meest interessante .. de bus blijft dan van mij, ik heb er de beschikking over (als hij niet verhuurd is) en hij is een mooie versterking van de verhuurvloot. De boekingen gaan dan lopen via surfcamper.nl en ik blijf eigenaar/ technisch verantwoordelijk voor mijn bus.
Eind goed, al goed !!
Nu de bus gaan leegruimen (hij dient al een jaartje of 3 als opslaghok) en kijken wat er aan moet gaan gebeuren. 3 jaar stilstand zal vast z'n tol hebben geeist ...
Laatst gewijzigd door Area51 op wo sep 16, 2009 18:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Net wat je zegt, als je hem in de "vloot" kan onder brengen ben je hem nie kwijt!Area51 schreef:Toch een klein lichtpuntje voor deze bus ..
Een maand of wat geleden had ik hem in de verkoop, maar na wat onzinbiedingen meldde zich een serieuze koper uit ons vriendengroepje die hem heel erg graag wilde kopen, hij zat alleen met een verbouwing thuis die nogal uit de klauw dreigde te gaan lopen. Of ik de bus t/m eind Augustus wilde vasthouden en aangezien hij toch alweer ruim 3 jaar stilstond maakt een week (of maand) meer of minder dan toch niet meer uit.
Vandaag uitsluitsel gehad .. hij ziet af van de verkoop ivm de vrij over z'n begroting gegane verbouwing.
Nu had ik dus 2 (nee, eigenlijk 3) opties .. A; de bus opnieuw te koop aanbieden, B; de bus weer rijdend maken (niet eens zo heel veel werk) en zelf weer gebruiken of C; de bus klaarmaken en gaan verhuren (via surfcamper.nl) en optie C lijkt me in dit geval nu de meest interessante .. de bus blijft dan van mij, ik heb er de beschikking over (als hij niet verhuurd is) en hij is een mooie versterking van de verhuurvloot. De boekingen gaan dan lopen via surfcamper.nl en ik blijf eigenaar/ technisch verantwoordelijk voor mijn bus.
Eind goed, al goed !!
Nu de bus gaan leegruimen (hij dient al een jaartje of 3 als opslaghok) en kijken wat er aan moet gaan gebeuren. 3 jaar stilstand zal vast z'n tol hebben geeist ...
Leuk innitiatief trouwens van verhuur van busjes, is er een beetje animo voor?!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!
Dit jaar is een leerjaar, maar als hij 10 bussen had gehad waren die ook verhuurd geweest.
Hij heeft veel mensen moeten teleurstellen, dus een paar bussen erbij voor 2010 gaat zeer waarschijnlijk wel gebeuren.
Het volgende probleem wat zich nu voordoet is dat zijn technische man (met wie hij surfcamper.nl is begonnen) het een beetje te veel gaat worden. Het komt nu voor dat een bus terugkomt, en de volgende dag weer wegmoet, maw er zijn welgeteld een kleine 14 uur (en dan tel ik de nacht mee) om een bus na te lopen en te servicen/ repareren ..
Hij heeft veel mensen moeten teleurstellen, dus een paar bussen erbij voor 2010 gaat zeer waarschijnlijk wel gebeuren.
Het volgende probleem wat zich nu voordoet is dat zijn technische man (met wie hij surfcamper.nl is begonnen) het een beetje te veel gaat worden. Het komt nu voor dat een bus terugkomt, en de volgende dag weer wegmoet, maw er zijn welgeteld een kleine 14 uur (en dan tel ik de nacht mee) om een bus na te lopen en te servicen/ repareren ..
Laatst gewijzigd door Area51 op wo sep 16, 2009 18:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- vwcrewcab
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
- Locatie: Middelburg (ZL)
Das idd een serieuze uitdaging als het een komen en gaan is van de bussies en je moet ze nog fixen ook!Area51 schreef:Dit jaar is een leerjaar, maar als hij 10 bussen had gehad waren die ook verhuurd geweest.
Hij heeft veel mensen moeten teleurstellen, dus een paar bussen erbij voor 2010 gaat zeer waarschijnlijk wel gebeuren.
Het volgende probleem wat zich nu voordoet is dat zijn technische man (met wie hij surfcamper.nl is begonnen) het een beetje te veel gaat worden. Het komt nu voor dat een bus terugkomt, en de volgende dag weer wegmoet, maw er zijn welgeteld een kleine 14 uur (en dan tel ik de nacht mee) om een bus na te lopen en te servicen/ repareren ..
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!