Marc zijn westy verlaagd
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
Hondenvoer
Jojo, hondenvoer was ik dus helemaal vergeten, da's dus nog eens een 140Kg extra.
Oei dat wordt een flinke last, dan nog mijn hondjes erbij, met z'n vieren ook goed voor een 160Kg.
Maar met een beetje verschuiven en gewicht op de juiste plaats heb ik de bus toch waterpas gekregen .
Hier het resultaat .
Oei dat wordt een flinke last, dan nog mijn hondjes erbij, met z'n vieren ook goed voor een 160Kg.
Maar met een beetje verschuiven en gewicht op de juiste plaats heb ik de bus toch waterpas gekregen .
Hier het resultaat .
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: Hondenvoer
Zie je wel dat het heel belangrijk is om je bagage goed te verdelen147fridolin schreef:Jojo, hondenvoer was ik dus helemaal vergeten, da's dus nog eens een 140Kg extra.
Oei dat wordt een flinke last, dan nog mijn hondjes erbij, met z'n vieren ook goed voor een 160Kg.
Maar met een beetje verschuiven en gewicht op de juiste plaats heb ik de bus toch waterpas gekregen .
Hier het resultaat .
Bus heeft ook een mooi kleurtje 8)
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
aanpassingen
Chris, zal je vraag even beantwoorden.
Heb achter inderdaad de chassisbalken wat aangepast.
Anders raken je draagarmen en aandrijfassen je chassis.
Voor heb ik alleen gebruik gemaakt van rasterplaatjes.
Ze zitten alleen een 2cm hoger ingelast als dat ik het normaal doe.
Ik ben er ook uit wat te doen met de torsiestaaf.
Heb hem nu bij een paar auto's vermaakt, wat je ook probeert hij raakt het wegdek niet meer.
Heb achter inderdaad de chassisbalken wat aangepast.
Anders raken je draagarmen en aandrijfassen je chassis.
Voor heb ik alleen gebruik gemaakt van rasterplaatjes.
Ze zitten alleen een 2cm hoger ingelast als dat ik het normaal doe.
Ik ben er ook uit wat te doen met de torsiestaaf.
Heb hem nu bij een paar auto's vermaakt, wat je ook probeert hij raakt het wegdek niet meer.
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
marco&joyce westy 1 tandje achter verlaagd
Vandaag nog een bus verlaagd voor Marco en Joyce.
Daar ze geen gezeur wilde hebben met het eventueel verwisselen van het achterwiel, hebben we de bus achter 1 tandje verzet.
Zo heb je geen probleem met het verwisselen.
Voorzijde heeft raster plaatjes, en is afgeregeld op de achterzijde.
Voor het verlagen stond de bus aan de voorzijde zelfs een stukje hoger
Marco vond dit geen gezicht, dus besloot dat de bus een stuk omlaag moest.
Marco en Joyce veel plezier met de verlaagde Westy
Daar ze geen gezeur wilde hebben met het eventueel verwisselen van het achterwiel, hebben we de bus achter 1 tandje verzet.
Zo heb je geen probleem met het verwisselen.
Voorzijde heeft raster plaatjes, en is afgeregeld op de achterzijde.
Voor het verlagen stond de bus aan de voorzijde zelfs een stukje hoger
Marco vond dit geen gezicht, dus besloot dat de bus een stuk omlaag moest.
Marco en Joyce veel plezier met de verlaagde Westy
Laatst gewijzigd door 147fridolin op do jul 17, 2008 20:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
een paar vraagjes
ik heb nu het gevoel dat die voor lager is of licht dat eraan dat de foto scheef gemaakt is(die recht van de zijkant).
en hoe stel je de voorkant op de achterkant af? waar meet jhe dat of doe je dat op het oog.
en als laatste als je de bus leeg horizontaal hebt dan staat die als je erin zit niet meer horizontaal of valt dat wel mee?
ik heb nu het gevoel dat die voor lager is of licht dat eraan dat de foto scheef gemaakt is(die recht van de zijkant).
en hoe stel je de voorkant op de achterkant af? waar meet jhe dat of doe je dat op het oog.
en als laatste als je de bus leeg horizontaal hebt dan staat die als je erin zit niet meer horizontaal of valt dat wel mee?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
voor lager
Hij staat voor ook een klein beetje lager, maar dat is niet veel.
Ik weet hoe ik de rasterplaatjes voor moet afstellen zodat je dit resultaat krijgt.
Hij zal waarschijnlijk nog een klein beetje zakken aan de voorzijde als je erin zit.
Maar als er mensen achterin gaan zitten zal hij daar ook wel iets zakken.
Maar dat zal niet echt veel zijn.
Dat verschil zie je bij een bus die op originele hoogte staat toch ook bijna niet
Ik weet hoe ik de rasterplaatjes voor moet afstellen zodat je dit resultaat krijgt.
Hij zal waarschijnlijk nog een klein beetje zakken aan de voorzijde als je erin zit.
Maar als er mensen achterin gaan zitten zal hij daar ook wel iets zakken.
Maar dat zal niet echt veel zijn.
Dat verschil zie je bij een bus die op originele hoogte staat toch ook bijna niet
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
ok.
mijn bus is ook een gevalletje hoogvliegen voor. en als ik instap dan zakt hij wel wat(ik weeg onder de 90;)) in maar dat is een gevoel ik heb er nooit naar gekeken.
leuk dat je al die projectjes hier plaatst. wel weer een mooie bus das dan wel weer jammer
mijn bus is ook een gevalletje hoogvliegen voor. en als ik instap dan zakt hij wel wat(ik weeg onder de 90;)) in maar dat is een gevoel ik heb er nooit naar gekeken.
leuk dat je al die projectjes hier plaatst. wel weer een mooie bus das dan wel weer jammer
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Hondenvoer
Gruwelijk!! Die stance is zo mooi!zomerbloempje schreef:Zie je wel dat het heel belangrijk is om je bagage goed te verdelen147fridolin schreef:Jojo, hondenvoer was ik dus helemaal vergeten, da's dus nog eens een 140Kg extra.
Oei dat wordt een flinke last, dan nog mijn hondjes erbij, met z'n vieren ook goed voor een 160Kg.
Maar met een beetje verschuiven en gewicht op de juiste plaats heb ik de bus toch waterpas gekregen .
Hier het resultaat .
Bus heeft ook een mooi kleurtje 8)
Wat zijn de banden maten? 3 tandjes achter? Loop de aandrijf as niet aan?
Thanks 8) !!
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
- 147fridolin
- Actief Lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr jul 28, 2006 18:10 pm
- Locatie: ROOSENDAAL
bandenmaat
Ik weet niet meer precies wat de bandenmaat is .
Volgens mij was het 165 60 14.
Het veercomfort met 3 tandjes aan de achterzijde verlaagd, is natuurlijk een heel stuk minder.
Maar met de aangepaste stabilisatorstang kom je voor niet op het wegdek
Doe dit nu bij elke verlaging, en moet zeggen het werkt erg goed.
Bij 3 tandjes achter moet je wel de langsdragers aanpassen.
Je moet ruimte maken voor de draagarmen en je aandrijfassen.
Anders gaan deze gegarandeerd raken.
Heb geen foto van deze ingreep frieser.
Even iets anders.
Wat mij opvalt tijdens het verlagen, is dat er een hoop bussen zijn waarvan de stuurdemper geheel versleten is.
De meesten waren nog minder als een fietspomp.
Heb er bij de laatste 5 bussen, 3 moeten vernieuwen
Volgens mij was het 165 60 14.
Het veercomfort met 3 tandjes aan de achterzijde verlaagd, is natuurlijk een heel stuk minder.
Maar met de aangepaste stabilisatorstang kom je voor niet op het wegdek
Doe dit nu bij elke verlaging, en moet zeggen het werkt erg goed.
Bij 3 tandjes achter moet je wel de langsdragers aanpassen.
Je moet ruimte maken voor de draagarmen en je aandrijfassen.
Anders gaan deze gegarandeerd raken.
Heb geen foto van deze ingreep frieser.
Even iets anders.
Wat mij opvalt tijdens het verlagen, is dat er een hoop bussen zijn waarvan de stuurdemper geheel versleten is.
De meesten waren nog minder als een fietspomp.
Heb er bij de laatste 5 bussen, 3 moeten vernieuwen