Pagina 9 van 12
Geplaatst: za apr 18, 2009 21:38 pm
door emielow
even weer een update, het huis is bijna af dus op zaterdag weer aan de bus prutsen...
oa. onderkant in de roestwerende ijzerverf gezet, kachelpotten en uitlaat er onderweg gesloopt, accu richting accubak, motorblok ontvet en schoongemaakt, motorrubber er vast in, plaatwerk aan de onderkant + de bumpers in de verf gezet .. volgende week nieuwe (veel te dure) kachelpotten en de uitlaat er onderknooien.....
voor:
na:
Geplaatst: za apr 18, 2009 21:43 pm
door Baphi
Ziet er weer netjes uit, die onderkant!! Goed bezig!
Geplaatst: zo mei 03, 2009 21:03 pm
door emielow
kachelpotten+uitlaat er onder, motor nagezien en de bus loopt weer!!!!! als een trein.
het bleek de benzinepomp te zijn die niet ging lopen als de bus op contact werd gezet. Klein proefritje gemaakt, zonder lichten, ramen, kenteken, bumpers, spiegels etc etc etc etc. Helaas kwam meneer agent net langs in een bus, bekeuring voor het rijden zonder kenteken gekregen, dus dat valt nog mee... Ik ben allang blij dat het apparaat weer rijdt en remt! Nu weer opbouwen...
Geplaatst: zo mei 03, 2009 21:20 pm
door Ruud52031296
en hoe pasten de kachelpotten?
Jij had toch die van jpgroup A/S denmark?
Heb je niets hoeven aan te passen mbt aansluiting aan de uitlaatpoorten in je cilinderkoppen?
Geplaatst: ma mei 04, 2009 23:09 pm
door emielow
Geplaatst: di mei 05, 2009 9:10 am
door fahtal
das wel dicht genoeg maar kun je er niet een beetje aan trekken zodat die op een recht punt bijelkaar komt dan sluit die wel denk ik.....
Geplaatst: di mei 05, 2009 9:15 am
door zomerbloempje
Zit ie niet verkeerd om?
De gladde kant moet onder en dit lijkt blinken
Geplaatst: di mei 05, 2009 9:15 am
door kheikens
emielow schreef:
voor:
na:
Hey Emiel,
Waar heb je het chassis en de beplating mee behandeld om de roest te verwijderen? Of heb de zwarte laag over roest heen gesmeerd?
Gr Koen
Geplaatst: di mei 05, 2009 10:02 am
door Ruud52031296
zomerbloempje schreef:Zit ie niet verkeerd om?
De gladde kant moet onder en dit lijkt blinken
volgens justkampers moet de gladde kant juist boven.
http://www.justkampers.com/shop/type_2_ ... -seal.html
Geplaatst: di mei 05, 2009 10:54 am
door zomerbloempje
Volgens diverse VW garagisten hier is het de bedoeling dat de gladde kant onder komt.
Anders komt dat schuim helemaal vol blubber en zand.
Van de gladde kant veeg je dat als het droog is zo af.
Geplaatst: di mei 05, 2009 21:32 pm
door airhead
zomerbloempje schreef:Zit ie niet verkeerd om?
De gladde kant moet onder en dit lijkt blinken
Volgens mij zit ie goed. De gladde kant glimt toch juist niet?
Geplaatst: wo mei 06, 2009 9:13 am
door emielow
kheikens schreef:emielow schreef:
voor:
na:
Hey Emiel,
Waar heb je het chassis en de beplating mee behandeld om de roest te verwijderen? Of heb de zwarte laag over roest heen gesmeerd?
Gr Koen
Koen,
ik heb het eerst met schuurpapier kaalgeschuurd, het is echt puur oppervlakteroest, lijkt erger dan het is, dus dat was zo gebeurd, her en der met de boortol tot alle roest weg was. Toen novorox eroverheen gespoten (roestremmend middel) en daarna in de roestwerende ijzerverf gekwast!
airhead schreef:zomerbloempje schreef:Zit ie niet verkeerd om?
De gladde kant moet onder en dit lijkt blinken
Volgens mij zit ie goed. De gladde kant glimt toch juist niet?
gladde kant zit inderdaad aan de buitenkant, ik had het niet echt nagekeken, maar het lijkt me logisch ivm modder etc..
Geplaatst: wo mei 06, 2009 9:38 am
door zomerbloempje
Dan is het idd goed!
Ik kon het niet goed zien op de foto maar goed
Geplaatst: zo mei 24, 2009 21:47 pm
door emielow
Geplaatst: zo mei 24, 2009 22:03 pm
door klaas
Mooie bandjes
En wat een vreemde ruitensproeier tank, heel gaaf, nog nooit gezien.
Verder een heel mooi busje aan het worden