Re: nieuwe bus! (+nieuw kleurtje)

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Re: nieuwe bus! (+nieuw kleurtje)

Bericht door emielow » zo jan 27, 2008 13:48 pm

Na tijden van rondkijken en sparen, gister tegen deze bus aangelopen, een t2b (uit 1978?). Op het eerste gezicht leek niet zo'n strakke bus, maar na enig inspectiewerk bleek de complete bus hard en ongelast, alleen oppervlakkige roestplekken. Er waren wel een aantal plekken in de kokerbalken, maar deze worden nog gelast. Het plan is de oppervlakkige roest weg te werken en de bus opnieuw te spuiten/rollen oid, waarschijnlijk in de originele blauwe kleur, al dan niet met een wit dak + ramen. Ook wil ik de banken vervangen door een camperinterieur (dus als je nog wat hebt liggen...). Er zitten al draaibare voorstoelen in, nu de slaapbank,koelkast,kooktoestel etc. nog. Overigens is de bus voorzien van een 2 liter motor. De bus wordt nog rdw gekeurd en op kenteken gezet incl een jaar apk :) Ook de deuk aan de voorzijde wordt er uitgehaald en een nieuwe voorruit (zit nu een ster in) Daarna aan het werk, ik verwacht dat ik de bus over 4 weken op kan halen. Ik zal foto's maken van de werkzaamheden, hier alvast wat foto's van hoe de bus er nu bij staat:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]
Laatst gewijzigd door emielow op ma apr 25, 2011 19:35 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
twotone
Gevorderde
Berichten: 599
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 18:29 pm

Bericht door twotone » zo jan 27, 2008 13:55 pm

mooi!
ziet er zo op de foto's idd niet rot uit 8)
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a



Kustom, because stock sucks.......

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » zo jan 27, 2008 13:57 pm

even je mcode plaatje opsporen, weet je gelijk meer van de bus :wink:

Gebruikersavatar
insomnia
Actief Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 18:32 pm
Locatie: Gemeente Dordrecht

Bericht door insomnia » zo jan 27, 2008 13:57 pm

gefeliciteerd met de aankoop, bus ziet er idd niet slecht uit zo op de foto's te zien!!! beetje liefde, aandacht en een mooi kleurtje zal dit blauwe stippen kikkertje vast wel omtoveren in een stoere strakke prins :wink:
proud owner of a '84er T3 Westfalia Joker campervan
(as close to a t2 i'll get)

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » zo jan 27, 2008 14:10 pm

Lomax schreef:even je mcode plaatje opsporen, weet je gelijk meer van de bus :wink:
ja daar heb ik zo snel niet aan gedacht, er staat wel een code in de motorruimte, kan iemand daar iets mee: *2282067341* ?

Gebruikersavatar
buskabouter
Luchtgekoeld
Berichten: 1291
Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: grunn

Re: nieuwe bus!

Bericht door buskabouter » zo jan 27, 2008 15:30 pm

emielow schreef:Na tijden van rondkijken en sparen, gister tegen deze bus aangelopen, een t2b (uit 1978?). Op het eerste gezicht leek niet zo'n strakke bus, maar na enig inspectiewerk bleek de complete bus hard en ongelast, alleen oppervlakkige roestplekken. Er waren wel een aantal plekken in de kokerbalken, maar deze worden nog gelast. Het plan is de oppervlakkige roest weg te werken en de bus opnieuw te spuiten/rollen oid, waarschijnlijk in de originele blauwe kleur, al dan niet met een wit dak + ramen. Ook wil ik de banken vervangen door een camperinterieur (dus als je nog wat hebt liggen...). Er zitten al draaibare voorstoelen in, nu de slaapbank,koelkast,kooktoestel etc. nog. Overigens is de bus voorzien van een 2 liter motor. De bus wordt nog rdw gekeurd en op kenteken gezet incl een jaar apk :) Ook de deuk aan de voorzijde wordt er uitgehaald en een nieuwe voorruit (zit nu een ster in) Daarna aan het werk, ik verwacht dat ik de bus over 4 weken op kan halen. Ik zal foto's maken van de werkzaamheden, hier alvast wat foto's van hoe de bus er nu bij staat:


Afbeelding
[img
Gefeliciteerd volgens mij is het een zweedse bus modeljaar 1978
Komt hij uit mkanaal :?:
Ik heb nog wel een westfalia bedbank en evt meer camper dingen

Gebruikersavatar
insomnia
Actief Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 18:32 pm
Locatie: Gemeente Dordrecht

Re: nieuwe bus!

Bericht door insomnia » zo jan 27, 2008 16:04 pm

frieser schreef:een strakke prins? :lol:
ja... waarom niet? het is nu een blauwe kikker die vast wel een prins kan worden
***denkt lekker eigenwijs niet door :lol: :roll: :lol: ***


buskabouter schreef:Ik heb nog wel een westfalia bedbank en evt meer camper dingen
zo... dat is snel... ben benieuwd hoe snel deze bus voor elkaar is :shock:
proud owner of a '84er T3 Westfalia Joker campervan
(as close to a t2 i'll get)

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » zo jan 27, 2008 17:06 pm

ik hoop snel :) , moet nog wel 4 weken wachten voordat ik hem heb.. maar ik heb al wel een stalling waar ik kan klussen etc.

jullie nog ideeen om de roest aan de onderzijde te behandelen? ik dacht wegschuren, ontroester, opnieuw rollen/lakken etc. Ik vind het een beetje zonde altijd als een bus van de onderzijde helemaal is volgesmeerd met tectyl. Of zijn er nog andere opties?

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » zo jan 27, 2008 17:26 pm

Welkom en gefeliciteerd met je bus! :D

Veel klusplezier en houd ons op de hoogte van de vorderingen. 8)
Easy!

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: nieuwe bus!

Bericht door wouthwortel » ma jan 28, 2008 10:23 am

emielow schreef: Afbeelding
Haal die zelftapper weg!!Met een beetje pech zet je de accu erop en steek je ´m lek!

Wouth

Gebruikersavatar
Raymond
Gevorderde
Berichten: 747
Lid geworden op: di sep 25, 2007 22:47 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Raymond » ma jan 28, 2008 12:34 pm

Gefeliciteerd met je aankoop!

Succes met opknappen!
Busloos..

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Re: nieuwe bus!

Bericht door emielow » ma jan 28, 2008 12:49 pm

wouthwortel schreef:
emielow schreef: Afbeelding
Haal die zelftapper weg!!Met een beetje pech zet je de accu erop en steek je ´m lek!

Wouth
goed dat je het zegt idd... er zit iets mee vastgeschroeft aan de onderkant, beetje vage foto: (wat is het?)

Afbeelding

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » ma jan 28, 2008 13:06 pm

misschien kun je daar 220v op aansluiten voor op de camping?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
MadMax78
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: do jul 19, 2007 0:10 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door MadMax78 » ma jan 28, 2008 17:58 pm

Ziet er mooi uit hoor, leuk projectje. Zo te zien komt de bus uit zweden want hij heeft een koplampsproeierinstallatie. In Zweden werden de bussen geleverd met injectie, dus het zou goed de originele motor kunnen zijn. Ook de standkachel, spatlappen en hoofdsteunen op alle plaatsen zijn natuurlijk leuke extra's!

Raar trouwens dat de bus relatief weinig roest vertoont... Is ie misschien na zijn verkoop in Zweden naar een warmer/droger klimaat gegaan?
78 T2b 2.0l L-jet ASI Riviera
http://www.oranjetrophy.nl

Plaats reactie