Re: nieuwe bus! (+nieuw kleurtje)
nou zaterdag kwam ik meer ellende tegen dan verwacht. De vorige eigenaar zou de twee plekken in de dorpel lassen, en een stuk in de wielkast. Het zag er ook naar uit dat hij dat had gedaan, maar na een tijdje prikken met de schroevendraaier bleek dat hij de boel gewoon dicht had gesmeerd met dikke bende NIet erg netjes als je het mij vraagt.
Een andere plek bij de wielkast linksachter bleek meer verrot dan gedacht, hier moet dus een overzetstuk ingelast worden. (laatste foto's) De ellende is dat de wielkast ook deels verrot is, niet alleen de buitenste plaat. Is voor een deel vand e wielkast ook een overzetstuk te verkrijgen, of moet ik dat anders oplossen?
Hier de ellende:
de wielkast waar hij een plaatje voor had gelast, overige ellende erachter. Op de vorige foto is een gat in de bodemplaat te zien, welke 'in verbinding' staat met het gat in de wielkast. Dit is wel een kl#%teplek.
last but not least
ik zit te denken om dit stuk er in te lassen, door een vriend van mij. iemand tips?
Een andere plek bij de wielkast linksachter bleek meer verrot dan gedacht, hier moet dus een overzetstuk ingelast worden. (laatste foto's) De ellende is dat de wielkast ook deels verrot is, niet alleen de buitenste plaat. Is voor een deel vand e wielkast ook een overzetstuk te verkrijgen, of moet ik dat anders oplossen?
Hier de ellende:
de wielkast waar hij een plaatje voor had gelast, overige ellende erachter. Op de vorige foto is een gat in de bodemplaat te zien, welke 'in verbinding' staat met het gat in de wielkast. Dit is wel een kl#%teplek.
last but not least
ik zit te denken om dit stuk er in te lassen, door een vriend van mij. iemand tips?
Balen is dat, komt helaas veel te vaak voor.emielow schreef:nou zaterdag kwam ik meer ellende tegen dan verwacht. De vorige eigenaar zou de twee plekken in de dorpel lassen, en een stuk in de wielkast. Het zag er ook naar uit dat hij dat had gedaan, maar na een tijdje prikken met de schroevendraaier bleek dat hij de boel gewoon dicht had gesmeerd met dikke bende NIet erg netjes als je het mij vraagt.
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Behoorlijk klote zeg! Wat een rotstreek eigenlijk! Je heb toch ook rechten als koper? Kun je de verkoper er niet op aanspreken en een deel van de reparatiekosten vergoed krijgen ofzo?
Bij mijn bus is aan weerszijden dat reparatiedeel wat jij afbeeldt erin laten lassen en dat ziet er er goed uit als ik het zelf zeg.
Bij mijn bus is aan weerszijden dat reparatiedeel wat jij afbeeldt erin laten lassen en dat ziet er er goed uit als ik het zelf zeg.
Easy!
Wil je advies daarin moet je airhead eens een pbtje sturen, die heeft net een robbertje gevochten in de rechtbank met D.Airtime schreef:Behoorlijk klote zeg! Wat een rotstreek eigenlijk! Je heb toch ook rechten als koper? Kun je de verkoper er niet op aanspreken en een deel van de reparatiekosten vergoed krijgen ofzo?
nog meer ellende tegengekomen:
inmiddels een nieuw stuk gekocht en gaat er ingelast worden, ik vraag me alleen wel af hoe dit ding door de rdw/apk is gekomen als nieuw ingevoerde bus......
maargoed, verder rondom stukken dorpel en wielkasten uitgeslepen en behandeld met novorox, schijnt roest om te vormen en dus verder roesten te voorkomen. Nieuw plaatwerk is inmiddels binnen en gaat er binnenkort ingelast worden. Enkele foto's :
voor de behandeling met novorox:
op de laatste foto is goed te zien we ook een deel uit de wielkast hebben moeten slijpen, deze was hier verrot. Moet dus wel een stukje op maat prusten om er in te lassen. Waarom heeft trouwens de rechterbinnendorpel gaten, en is de linker helemaal gesloten?
inmiddels een nieuw stuk gekocht en gaat er ingelast worden, ik vraag me alleen wel af hoe dit ding door de rdw/apk is gekomen als nieuw ingevoerde bus......
maargoed, verder rondom stukken dorpel en wielkasten uitgeslepen en behandeld met novorox, schijnt roest om te vormen en dus verder roesten te voorkomen. Nieuw plaatwerk is inmiddels binnen en gaat er binnenkort ingelast worden. Enkele foto's :
voor de behandeling met novorox:
op de laatste foto is goed te zien we ook een deel uit de wielkast hebben moeten slijpen, deze was hier verrot. Moet dus wel een stukje op maat prusten om er in te lassen. Waarom heeft trouwens de rechterbinnendorpel gaten, en is de linker helemaal gesloten?
- VWrijder
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2398
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
misschien heeft dat te maken met gewichtsverdeling links en rechts? De schuifdeur is denk ik zwaarder dan het gedeelte aan de andere kant? (zomaar een idee, heb er verder geen verstand van)emielow schreef:Waarom heeft trouwens de rechterbinnendorpel gaten, en is de linker helemaal gesloten?
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]
- VWrijder
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2398
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
dat laatste heeft vooral te maken met hoe er mee omgegaan is voordat het bij jou terrecht kwam denk ik...Udo schreef:Ik vond dat zwarte plaatwerk erg slecht; Scherp.. en er zaten vouwen in.. rond de wielkastrand... en een paar deuken en dikke krassen...
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]