Re: nieuwe bus! (+nieuw kleurtje)

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » ma jun 15, 2009 14:18 pm

aangepast :)

wiel voorop vind ik ook neit erg charmant. Op het dak kan , maar dan moet ik er een dakrek opknuppen en past de bus niet meer in de parkeergarage waar ik hem heb staan :? Denk toch maar in het kastje. Er bestaat ook een systeem voor op de achterbumper. Misschien dat nog meer eens overwegen..

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » ma jun 15, 2009 19:28 pm

De mannen van de Beijing Bus hadden volgens mij een beugel met wiel op de achterkant. Ik vond dat er nog best mooi uitzien eigenlijk. Ding kon ook aan de kant worden gezwengeld zodat de achterklep en motorklep gewoon open konden.
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » ma jun 15, 2009 19:50 pm

ja dat systeem heb ik ook gezien inderdaad... mmmm misschien toch wel handig :?

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » di jun 16, 2009 7:35 am

emielow schreef:ja dat systeem heb ik ook gezien inderdaad... mmmm misschien toch wel handig :?
tenzij je een fietsendrager op de achterklep wilt gebruiken, dan gaat het wat lastig.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Thomas
Actief Lid
Berichten: 340
Lid geworden op: ma dec 29, 2008 12:44 pm

Bericht door Thomas » di jun 16, 2009 21:14 pm

Ah joh, ga toch fietsen ;)
The band is just fantastic, that is really what I think. Oh by the way, which one's Pink?

syncro4wd

Bericht door syncro4wd » wo jun 17, 2009 11:04 am

Hoi ,

Wat een leuk projekt, heb het net even doorgespit.

Even de fotos bekeken van deze bus en het ziet eruit alsof deze bus een voormalige bus van gevangeniswezen is. Deze bussen hadden altijd een schot achter de banken. Het kan ook een politiebus zijn geweest (technisch onderzoek) maar dan moet er een groot dakluik (niet vanaf fabriek) inzitten.

Koplampsproeiers zijn standaard vanaf 1972 , dus alle T2b hebben deze. Vanaf 76 is ook de injectiemotor standaard.

Erwin (zweden)

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » wo jun 17, 2009 12:41 pm

ah bedankt voor deze informatie!

mij is verteld dat het een schoolbus is geweest, er zat ook een instapplank (van metaal) onder de schuifdeur. Deze was alleen helemaal krom, dus er niet weer opgezet. Mmmmm een gevangenis bus dus :D

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » do jun 18, 2009 21:55 pm

Die zwarte velgen zijn echt awesome :twisted:
INterieur staok echt prima!
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » ma jul 06, 2009 22:37 pm

Het interieur zit er helemaal in! Het interieur past alleen niet vanzelf. Het gasfornuis kastje is vanzelfsprekend niet echt te verzagen en deze past ook prima. De rest moet echter wel verzaagd worden. Ik kwam er achter dat de bijrijdersstoel gewoon te draaien is, niet op de westfalia manier, maar gewoon door de stoel andersom in de rails te schuiven, ideaal :D

Het kastje wat links naast het fornuis komt past qua lengte er wel in, alleen in combinatie met de slaapbank in de breedte niet. Het kastje is daarom afgezaagd precies achter de scharnieren van de bovenste kleppen, zodat deze nog te gebruiken zijn. De slaapbank is maximaal ingekort, niet het zit/slaapgedeelte, maar de voorste plank en de scharnieren. De scharnieren komen daardoor vlak langs het kastje en de rechterbinnenkant van de bus. Het kan allemaal maar net... Maar het werkt en daar gaat het om! Alleen is de slaapbank in zit- en slaappositie niet even hoog, dit in tegenstelling tot een t2 westfalia interieur, hier 'verhoogt' de slaapbank zich in slaappositie. Ik heb dit opgelost door er in slaappositie een extra kussen er op te leggen (bovenop de zitkussens) waardoor het gelijk komt met het motorkussen. In zitstand gooi je het kussen gewoon achter de rugleuning. (Misschien is dit ook op te lossen door andere scharnieren te kopen, daar had ik alleen geen tijd voor) De scharnieren moeten ook wat verbogen worden anders komt de bank niet helemaal tot aan de motorruimte en past het, uitgeklapt in slaappositie, niet meer tussen het fornuis. Nogmaals het kan allemaal maar net... Dan nog het kastje links achterin de bus. Hier is nog het meest aan verzaagd. Wel precies zodat alle deurtjes nog open kunnen. Aan de onderzijde is rondom 14 cm weggezaagd. Ik heb de rechterbovenhoek van het deurtje aan de voorkant als eikpunt genomen, zodat deze in ieder geval past, en open kan, over het andere kastje. Dan goed afmeten en de bovenkant rondom, in de ronding van het dak afzagen... In mijn geval heb ik de planken binnenin ook voor een groot deel weggezaagd, zodat het reservewiel nog op de oorspronkelijke plek kan zitten (ik wil hem niet voorop). Ik heb ook nog een dakkastje, die links van dit kastje boven het bed gehangen kan worden, ik ben alleen bang dat je dan niet meer echt kunt slapen in de bus.. Verder heb ik overal op de zaagsneden de originele afwerkstrips weer tussengelijmd, zodat er geen zaagsneden meer zichtbaar zijn... Ook de koelkast is aangesloten, hiervoor moest helaas wel een gat in de bus worden geboord, om de afvoer gassen naar buiten te werken. Maar liever een roostertje aan de buitenkant dan lauw bier!!! :D


foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




de voorstoel gedraaid:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



roostertje tbv de koelkast

Afbeelding

Afbeelding

aan de binnenkant ziet het er dan zo uit, gasdicht met gungum, nog wel even primer overheen....
:
Afbeelding

Afbeelding


het kan allemaal maar net....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



en in slaapstand:

Afbeelding

Afbeelding



brandblusser

Afbeelding



en het achterwiel:D ik maak er nog een klep voor, al zie je er van de buitenkant niets van...

Afbeelding


:D

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma jul 06, 2009 23:04 pm

ik zei het reeds eerder, nette oplossing hoor 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

piggelbus
Actief Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: ma jun 09, 2008 10:45 am

Bericht door piggelbus » di jul 07, 2009 9:15 am

wauw, mooi hoor!!!

En dat roostertje vind ik wel meevallen. Is nog best bescheiden.
Het heeft mij wel aan het denken gezet om misschien een T3 westfalia interieur op de kop te tikken

Frank
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: do mei 08, 2008 23:08 pm

Bericht door Frank » di jul 07, 2009 9:31 am

Op zich gaat het plaatsen van een Westfalia Type 3 prima in een T2.
Aangezien ik onlangs mijn Westfalia T3 verkocht heb weet ik dat de prijzen bijzonder hoog liggen.
Er zullen vast ook nog wel koopjes zijn...
Goed speuren kan veel besparen !

Gebruikersavatar
TJMElsen
Actief Lid
Berichten: 444
Lid geworden op: za aug 16, 2008 22:11 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door TJMElsen » di jul 07, 2009 10:09 am

Alsof het nooit anders geweest is!

Jij zegt: het past net, maar ik zeg het past perfect! Goed werk!

Mvg,

Thomas
"Pissing against the wind"

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Bericht door Dubbel schuiver » di jul 07, 2009 10:51 am

Ik vind het er bijzonder geslaagd uitzien. Erg netjes gedaan. :D
Het is misschien niet origineel uit een fabriek, maar wat geeft dat.
In principe is het hetzelfde interieur als de berlin, en daardoor ook wel praktisch denk ik.


groeten Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

emielow
Actief Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:47 am

Bericht door emielow » zo aug 30, 2009 20:56 pm

ben al een tijdje terug, maar nog geen zin om foto's te gaan uploaden.. dus hierbij een vakantie update :)

via zwitserland naar kroatie en terug, (afgezien van een achteras die er tijdens stilstaan voor een stoplicht er af viel) een probleemloze rit :D

foto's:

over de grens bij basel, een volgestampte bus:
Afbeelding

Afbeelding

wachten op de auto-trein van kandersteg (zwiterland) naar iselle (italie)

Afbeelding

im zug
Afbeelding



het weertje aan de andere kant van de bult toch iets beter :D

Afbeelding


ergens bij een itallaans tankstation blokje laten uitdampen..

Afbeelding



diverse foto's op verschillende campings in kroatie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

koud bier!

Afbeelding

Afbeelding

terugweg via de simplonpas, stelt niet zo veel voor lekker in de 2 en soms even in de 3 omhoogkarren...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

net toen we een camping wilden gaan opzoeken, wilde ik hem in de 1e versnelling zetten toen we stilstonden in een kleine file in het dal, hoorde ik 'klonk'.... ik dacht eerst dat de koppelingskabel knapte oid, maar na een blik onder de bus zag ik dit :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Afbeelding

Afbeelding

bleek niet zo ernstig, we stonden NAAST een autogarage en de beste man was zo vriendelijk het een en ander aan te draaien en de volgende dag veilig naar huis gekart :D wel blij dat dit niet met 110 km/h op de autostrada (zonder vluchtstrook) gebeurde......

Afbeelding

Plaats reactie