Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » di apr 22, 2008 23:27 pm
Area51 schreef:Dikke bus aan het worden Martin !!
Doe eens wat foto's van de TDi en de onderbouw radiator..
Dank je
Ja ik zal hem eens van onder op de foto zetten... hoop dat het nu nog lukt nu die verlaagd is
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » di apr 22, 2008 23:29 pm
vwcrewcab schreef:Dat ziet er schoon uit!
Hopelijks kan je theorie over strakzetten ook in de praktijk waarmaken, dan wordt het een mooi busje!
Haha, ik kom net weer als sneeuwpop thuis... en de theorie lijkt te werken...
krijg er wel lamme armen van... al dat schuren
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » wo mei 14, 2008 9:21 am
Laatst gewijzigd door
martin_d_b op za mei 04, 2013 15:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
VWrijder
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2398
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schoonhoven
-
Contacteer:
Bericht
door VWrijder » wo mei 14, 2008 9:46 am
Volgens mij rijdt dat als een tierelier zo'n TDI-tje in een T2.
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]
-
Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Bericht
door Stuif » wo mei 14, 2008 21:07 pm
Ziet er gelikt uit, maar vangt de radiateur wel genoeg wind om te koelen??
Zal in ieder geval wel lekker rijden (en goedkoop)
Lucht bevriest en kookt nooit
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » do mei 15, 2008 8:41 am
frieser schreef:
Zoow, abbonnementje bij de plamuurboer
lekker het dat schuren, ook goed voor je longen en armen **KucH**
Veel succes gewenst, ik ben ongeveer hetzelfde aan het doen, schuren, schuren, schuren, schuren,....
off-topic: Hee een MT5, die heb ik 12 jaar geleden ook gehad
nostalgie!
haha, ja plamuur valt opzich mee, tis maar heul dun
ja die MT5 is zeker nostalgie, al reed ik toen al op "oude rommel"; Kreidler(waarvan ik er nog steeds 1 heb
).
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » ma mei 19, 2008 15:41 pm
Zaterdag na lang zoeken de definitive motor gehaald. Een 1.9 TDI uit 94 met net 1,5 ton op de teller.
Nadat ik alle resterende onderdelen heb, nieuwe turbo, dynamo ed dan gaat bij naar Jos om hem mechnisch te maken.
Ik hoop dat tegen die tijd de onderzijde is gestraald en gespoten.
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
-
Area51
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
Bericht
door Area51 » ma mei 19, 2008 15:50 pm
martin_d_b schreef:Nadat ik alle resterende onderdelen heb, nieuwe turbo, dynamo ed dan gaat bij naar Jos om hem mechnisch te maken.
Wacht ff met spullen kopen.. vaak kan dat TDI spul duizenden km's mee.
Mijn blok heeft +/- 185.000 gelopen, en de turbo is nog zo goed als nieuw.
Zelfde geldt voor de dynamo.. een passat (Jos weet wel welke) heeft een
paar wijzigingen waardoor de snaren en lagers weer minder hardslijten.
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » di mei 20, 2008 10:20 am
Area51 schreef:
Wacht ff met spullen kopen.. vaak kan dat TDI spul duizenden km's mee.
Mijn blok heeft +/- 185.000 gelopen, en de turbo is nog zo goed als nieuw.
Zelfde geldt voor de dynamo.. een passat (Jos weet wel welke) heeft een
paar wijzigingen waardoor de snaren en lagers weer minder hardslijten.
De turbo en dynamo zitten niet bij de motor, dus vandaar
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
-
ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Bericht
door ko de fries » di mei 20, 2008 10:34 am
houdt je ook rekening dat de apk vooruit ontwasseming eist ?
sucses ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » di mei 20, 2008 10:37 am
ko de fries schreef: houdt je ook rekening dat de apk vooruit ontwasseming eist ?
sucses ko
Ja, maar die komt er ook absoluut in. Ik heb een kachel radiateur van een polo die aangesloten wordt op de standaart vertilatiekanalen.
En ik heb de luxe dat mijn bus is uitgevoerd met extra vertilatoren in de kanalen, dus dat moet helemaal goed komen. 8)
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » ma jun 02, 2008 16:17 pm
Weer even een update over de bus
Het is dan eindelijk zover dat de bus over ruim een week naar de straler gaat om de onderzijde te stralen en conserveren.
Ook laat ik de moeilijk de schuren delen even meepakken.
De voorkant heb ik met de slijptol kaalgemaakt, omdat ze deze niet durven te stralen ivm krom trekken...
Verder heb ik weer wat fototjes...
Voor:
Na in de epoxy:
Mijn schuurwerk begint zijn vruchten af te werpen:
Bootje is eindelijk uit de werkplaats en heb nu weer lekker de ruimte
Laatst gewijzigd door
martin_d_b op za mei 04, 2013 15:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
-
martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door martin_d_b » zo jun 22, 2008 21:08 pm
Weer een kleine update in de in mijn busverhaal.
de bus is bij de straler geweest en het resultaat is geweldig!
De onderzijde van de bus is geheel gestraald en in de 2 componenten coating gezet.
Verder is van binnen de laadvloer gedaan en de cabinevloer. Ook alle randen van de deuren en dakgoot zijn gestraald.
Hieronder wat foto's van het transport op de heenweg en wat resulaat foto's.
Laatst gewijzigd door
martin_d_b op za mei 04, 2013 15:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
-
klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door klaas » zo jun 22, 2008 22:05 pm
mooi werk!
Lijkt me heerlijk als je zo in 1 keer klaar bent met je onderkant
Maar wat zit die kriksteun raar? heb je dit met een reden gedaan?
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?