Was it 30 years ago today?

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
molenari
Actief Lid
Berichten: 183
Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Garmer-sur-le-Wold
Contacteer:

Was it 30 years ago today?

Bericht door molenari » ma jul 03, 2006 21:34 pm

Is het vandaag 30 jaar geleden? Ik denk zo ongeveer wel. Mijn 1977er gesloten bestelbus van de "Stichting Groninger Woningbouw Concordia" wordt waarschijnlijk 30 of is het vandeweek geworden. De productiedatum is niet geregistreerd, maar wel de datum dat hij de fabriek heeft verlaten: 5 juli 1976. OK, dus het is een bus uit 1976 maar het is één van de eerste van modeljaar 1977:

http://www.type2.com/molenari/jpg/concordia03.jpg

Het is een doorsnee bestelbus voor de Nederlandse markt, 13 in een dozijn. Alle opties die de bus heeft zijn standaard dingen die Pon bestelde voor iedere bus die ze importeerde. De wagen heeft waarschijnlijk een poos op voorraad gestaan want het kenteken is pas in februari 1977 voor het eerst geregistreerd.

Is er toch iets bijzonders aan deze bus? Ergens wel, het is namelijk één van de oudst bekende T2's met het M-code plaatje onder het dashboard. Ze waren net omgeschakeld en dat is te zien aan de tussenwand. Achter de bestuurdersstoel zitten twee gaatjes waar het M-code plaatje zit bij bussen t/m model 1976. Blijkbaar een tussenwand uit een oude voorraad :wink:

hmmm, misschien dat ik dit bericht beter onder de noemer 'kletspraat' had kunnen plaatsen...

Afbeelding
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78

'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » ma jul 03, 2006 22:09 pm

hmmm, misschien dat ik dit bericht beter onder de noemer 'kletspraat' had kunnen plaatsen...
Of bij je eigen busverhaal (x6).... :wink:

Plaats reactie