Area51/2 (??-??-??)

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » di sep 04, 2007 11:58 am

fahtal schreef:ik ga ervanuit dat jij niet de eerste de beste koopt maar lang het internet afstruint of via via een dealtje te slaan?
Ik zoek wel totdat ik een redelijke basis heb gevonden .. liever een rotte dorpel dan een gelapt hok
wat fris in de lak staat. Een los hefdak (bovenslaper) 'doet' ook al zo'n 500,- dus de beslissing om
deze bus -met hefdak- te kopen was gauw gemaakt. Viavia hoor je nog wel eens wat, maar mijn er-
varing is dat bijna iedereen even internet afstruint om z'n waarde te bepalen. Niks mis mee -ik doe
het zelf ook- maar echte 'koopjes' zijn daarom bijna niet meer mogelijk.

Al met al heb ik -in mijn ogen- een juiste prijs voor deze bus betaald.

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » di sep 04, 2007 12:01 pm

Area51 schreef:en klimmen niet te vergeten :?

Afbeelding
Waar had je die bus ook alweer vandaan? :wink:

Maar goed, mooi dat hij meevalt! Wel een hele reis gemaakt, zo te lezen.

Succes met het project en houd ons op de hoogte! 8)
Easy!

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » di sep 04, 2007 12:18 pm

Airtime schreef:
Area51 schreef:en klimmen niet te vergeten :?
Waar had je die bus ook alweer vandaan? :wink:
Oeh, wat ben jij scherp vandaag zeg !! :lol:

as zaterdag ga ik de TDi motor ophalen, en tezamen met de 4 bak afgooien bij een specialist in Dieverbrug.
Zoals het er nu naar uitziet is de lange 2L vierbak veuls te kort :( Wat we hebben uitgerekent draait de TDi
bij 120km/h dan bijna 3400rpm (uitgerekent met de eindoverbrenging en mijn 205/50x16 bandenmaat) en
das veel, want het meest effiecent zijn ze tussen de 2500 en 4000 toeren.
We streven nu zelf naar een toerental van om en nabij de 2700, bij dezelfde 120km/h Waarschijnlijk gaat er
een nieuwe (lees; langere) set tandwielen gestoken worden.

for the record; onze 1995 Golf3 variant TDi draait bij 3000 rpm 140km/h, en loopt bij gasgeven met 2 vingers
in die nässe zo naar de 170/180 .. goh, als dat nou straks ook met de Td2 kan ...

Gebruikersavatar
thijs_v
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 0:15 am

Bericht door thijs_v » di sep 04, 2007 13:11 pm

Ben je toevallig bij Jos geweest in Dieverbrug? Want dat is DE specialist op t gebied van TDI-tjes...

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » di sep 04, 2007 13:14 pm

Area51 schreef:for the record; onze 1995 Golf3 variant TDi draait bij 3000 rpm 140km/h, en loopt bij gasgeven met 2 vingers
in die nässe zo naar de 170/180 .. goh, als dat nou straks ook met de Td2 kan ...
dat zou wel stoer zijn.

denk alleen dat de klap voor je kop aerodynamica het een en ander wat minder snel zal laten lopen. maar toch een paar SUVtjes inhalen moet zeker lukken.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » di sep 04, 2007 13:21 pm

thijs_v schreef:Ben je toevallig bij Jos geweest in Dieverbrug? Want dat is DE specialist op t gebied van TDI-tjes...
Ik heb Jos alleen nog maar telefonisch gesproken. Hij is me aangeraden door een kennis, die een
zeer goede ervaring met hem had. 'mijn' TDi word omgebouwd naar een mechanische pomp, om zo
de electronica aan boord tot een minimum beperkt te houden. En passant haalt Jos er dan wel een
peekaatje of 20 á 25 extra uit, en ook het koppel stijgt !!8)

Jos was zeer te spreken over mijn plannen en mijn voorbereiding tot nu toe .. het kwam geloof ik niet
vaak voor, dat hij iemand had die precies weet wat hij wil
Laatst gewijzigd door Area51 op ma okt 15, 2007 14:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
thijs_v
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 0:15 am

Bericht door thijs_v » di sep 04, 2007 13:29 pm

Ik heb mijn Golf IV ook door hem laten tunen van 130pk naar 170pk.
Toevallig ben ik er afgelopen zaterdag nog geweest (een ritje van 190km enkele reis).


De mogelijkheden met TDI motoren van de VAG groep zijn ongelimiteerd en jos weet wat er allemaal mee kan.

Dus ik weet zeker dat het goed gaat komen met jou TDI-blok.

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » di sep 04, 2007 15:26 pm

Area51 schreef:
thijs_v schreef:Ben je toevallig bij Jos geweest in Dieverbrug? Want dat is DE specialist op t gebied van TDI-tjes...
Ik heb Jos alleen nog maar telefonisch gesproken. Hij is me aangeraden door een kennis, die een
zeer goede ervaring met hem had. 'mijn' TDi word omgebouwd naar een mechanische pomp, om zo
de electronica aan boord tot een minimum beperkt te houden. En passant haalt Jos er dan wel een
peekaatje of 20 á 25 extra uit, en ook het koppel stijgt naar bijna 300Nm 8)

Jos was zeer te spreken over mijn plannen en mijn voorbereiding tot nu toe .. het kwam geloof ik niet
vaak voor, dat hij iemand had die precies weet wat hij wil
Straat stenen rond je oren bij een stoplicht sprintje :twisted:
300Nm in je bussie, das echt lekker.
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di sep 04, 2007 16:46 pm

vwcrewcab schreef:
Area51 schreef:
thijs_v schreef:Ben je toevallig bij Jos geweest in Dieverbrug? Want dat is DE specialist op t gebied van TDI-tjes...
Ik heb Jos alleen nog maar telefonisch gesproken. Hij is me aangeraden door een kennis, die een
zeer goede ervaring met hem had. 'mijn' TDi word omgebouwd naar een mechanische pomp, om zo
de electronica aan boord tot een minimum beperkt te houden. En passant haalt Jos er dan wel een
peekaatje of 20 á 25 extra uit, en ook het koppel stijgt naar bijna 300Nm 8)

Jos was zeer te spreken over mijn plannen en mijn voorbereiding tot nu toe .. het kwam geloof ik niet
vaak voor, dat hij iemand had die precies weet wat hij wil
Straat stenen rond je oren bij een stoplicht sprintje :twisted:
300Nm in je bussie, das echt lekker.
Wel zorgen dat het hefdak goed vast zit... :shock: :shock:
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Robert » di sep 04, 2007 16:49 pm

bas_T2a schreef: Wel zorgen dat het hefdak goed vast zit... :shock: :shock:
Afbeelding

Er zit al een spanbandje om. :lol: :lol: :lol:

Groeten,
Robert 8)
Member of ACF

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Bericht door Stuif » di sep 04, 2007 19:44 pm

Wat een waanzinnig project zeg !!!!!!!!!
Ben heel benieuw naar het verloop, en ik maar pruttelen met mijn 50 PKtjes.

Groenten
Stuif
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » vr sep 07, 2007 13:13 pm

kan iemand mij dat koppel eens uitleggen?
PK's dat zegt mij iets, maar de uitdrukking koppel?

Het heeft te maken met trekkracht bij een bepaalt aantal toeren, maar hoe nou precies?
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » vr sep 07, 2007 13:14 pm

hebbe ze die dwars balk uit het dak weggehaald??

Kan dat?
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Bericht door Area51 » vr sep 07, 2007 13:25 pm

Udo schreef:hebbe ze die dwars balk uit het dak weggehaald??
Nee hoor, die zit er nog .. zit alleen precies achter het spanbandje waarmee ik het dak op z'n plek hield gedurende reis.
Weghalen gaat niet .. achterste bedplank steunt daarop, en ook de voorste na het omklappen.

Gebruikersavatar
Gonzo
Actief Lid
Berichten: 418
Lid geworden op: vr apr 27, 2007 11:26 am
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Gonzo » vr sep 07, 2007 15:00 pm

Turbo.d schreef:kan iemand mij dat koppel eens uitleggen?
PK's dat zegt mij iets, maar de uitdrukking koppel?

Het heeft te maken met trekkracht bij een bepaalt aantal toeren, maar hoe nou precies?
Denk es aan het moment. Met dezelfde kracht(PK) kun je een vastzittende bout wel los krijgen als je een langere sleutel neemt.
Two stroke or not two stroke

Gesloten