Sinds 20 maart zijn wij, Anke en Tim uit Tilburg, trotse eigenaren van een T2b Westfalia Berlin uit 1977.
Een eigen T2, het begon te kriebelen in februari tijdens een vakantie in Mexico toen we daar een paar dagen op pad waren met een oranje exemplaar, Anke zei voor de grap dat ze zo'n campertje ook wel in Nederland wilde. Een autofanaat als ik heeft van die kans dan ook meteen gebruik gemaakt en na wat rekensommetjes op een Mexicaans strand leek het wel haalbare kaart. Op dat moment dacht ik stiekem nog dat de T2 gekte na de vakantie wel over zou zijn, maar in Nederland liet het ons niet los. Grappig detail: Ik wilde na de vakantie een VCT2.nl account aanmaken met mijn emailadres, foutmelding: 'email adres al in gebruik'.... Bleek dat ik in 2013 al een account had aangemaakt! Was dit meant to be?

Door dit busje waren we meteen verkocht!
Terug in Nederland hebben een paar -niet rijdbare- opknappers bekeken bij de bekende aircooled handelaren maar die hadden zoveel werk dat ze deze zomer de weg niet meer op zouden gaan.
Uiteindelijk zijn we in Zuid-Duitsland uitgekomen bij een groen exemplaar. Er zit zeker nog flink wat werk aan maar hij reed op eigen kracht de aanhanger op, een rijdend project!

Snel een Nederlands kenteken er op, APK gekeurd en daarna klaarmaken voor de spuiter waar hij nu staat.

Op dit moment zijn we bezig met de voorbereidingen voor de opbouw, willen hem graag moderniseren met behoud van de originele uitstraling, wat er nog moet gebeuren:
- Huishoudaccu plaatsen, misschien met zonnepanelen.
- Usb punten in het interieur.
- Fineer van de Berlin kastjes herstellen, iemand tips? Op reprowesty.com heb ik de originele fineer reeds gevonden.
- Gas en water is incompleet, werkend krijgen.
- Deze wensenlijst zal nog wel langer worden

Op dit forum heb ik al heel wat tips and tricks gevonden waarvoor dank! Fijn om te zien dat iedereen elkaar helpt.
Als ons busje weer vers in de lak zit komt er weer een update!