Bijna in het land.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1969
Re: Bijna in het land.
Stuur zit met tandjes en conisch en ja die kan erg vast zitten, en als je niet oppast kan het je een paar voortanden kosten!!!!
Een paar vlakke stalen platen er zo ver mogelijk onder schuiven en dan daar een poelietrekker op zetten dan kun je heb er zo afdraaien, of een paar balkjes tussen de vloer en het stuur klem zetten en met een bronzen doorslag een flinke mep op de stuurstang verkopen met de moer er nog op gelijk met de bovenkant, dit om beschadigingen te voorkomen!
Een paar vlakke stalen platen er zo ver mogelijk onder schuiven en dan daar een poelietrekker op zetten dan kun je heb er zo afdraaien, of een paar balkjes tussen de vloer en het stuur klem zetten en met een bronzen doorslag een flinke mep op de stuurstang verkopen met de moer er nog op gelijk met de bovenkant, dit om beschadigingen te voorkomen!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Mooi klusje. Ga je hem opnieuw bekleden?
Ijzerwerk opkuisen en lakken en de stootrand ga ik 1st proberen herstellen! Lukt het niet of valt het tegen dan ga ik deze vervangen. De onderkant heeft op enkele fijne barstjes na geen schade dus die herstel ik gewoon... Gr
Duurt wat langer dan gedacht maar we doen ons best!
Momenteel bezig met het stuur opknappen. Barsten en stukjes die los waren gevuld met epoxylijm... Alles opgeschuurd voor de 2k primer en eindlagen. De metalen onderdelen allemaal ontdaan van verf en roest met de staalborstel. Dan in brunox epoxy gezet en een 2k grondlaag momenteel. De onderkant heb ik de fijne barstjes die er waren opgevuld met acryl en voorzien van nieuwe vinyl lak.

Momenteel bezig met het stuur opknappen. Barsten en stukjes die los waren gevuld met epoxylijm... Alles opgeschuurd voor de 2k primer en eindlagen. De metalen onderdelen allemaal ontdaan van verf en roest met de staalborstel. Dan in brunox epoxy gezet en een 2k grondlaag momenteel. De onderkant heb ik de fijne barstjes die er waren opgevuld met acryl en voorzien van nieuwe vinyl lak.

Even mijn " plug and play" ervaring delen met jullie. Ik bestelde dus de ombouw Sets voor de sealed beam verlichting... Zoals er stond gewoon omwisselen is dus niet het geval... De voorziening voor dim licht bij de europese zorgt ervoor dat je bij de Amerikaanse moet plaats ruimen om te kunnen plaatsen. En natuurlijk moet je ook de bekabeling van de pinker naar het dim licht voorzien Verder geen problemen ondervonden tot dusver...

Bijna klaar voor de inbouw! Alles wat gereinigd aan de binnenkant
van de neus en dashboard een revisie gegeven... Serieus werkje geweest moet ik zeggen! De stootrand heb ik toch moeten voorzien van een nieuwe laag kunstleer... Door de barsten was die zonder nieuwe stof niet te herstellen. Maar is heel goed gelukt al zeg ik het zelf voor een habbekrats! Het stuur is ook klaar.

van de neus en dashboard een revisie gegeven... Serieus werkje geweest moet ik zeggen! De stootrand heb ik toch moeten voorzien van een nieuwe laag kunstleer... Door de barsten was die zonder nieuwe stof niet te herstellen. Maar is heel goed gelukt al zeg ik het zelf voor een habbekrats! Het stuur is ook klaar.

Iemand die me kan zeggen als je de lichtschakelaar bediend op de gewone lichten het lichtje in het dashboard brand? (groen) als ik de dimlichten opzet brand het lichtje groen... Trek ik nog eentje verder voor de gewone lichten dooft het lichtje... De grootlichten geven blauw.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1977
- Contacteer:
Het blauwe lampje bij grootlicht is standaard in alle auto's van alle merken. Of dat voor het groene lampje voor gewoon licht en stadslicht geldt weet ik niet. Ga ik eens uitzoeken!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/