Bijna in het land.
Re: Bijna in het land.
Bij een T2a ging er een groen lampje branden bij stadslicht en ik meen ook bij dimlicht in het linker klokje met de benzinemeter. Het blauwe lampje brandt alleen bij grootlicht. Bij de T2b was dat groene lampje niet meer aanwezig.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1971
Was bij mij hetzelfde. Stadslicht groen lampje.. dimlicht geen lampje. Heb hem zelf anders aangesloten zodat deze ook brand met dimlicht.Davy_B. schreef:Iemand die me kan zeggen als je de lichtschakelaar bediend op de gewone lichten het lichtje in het dashboard brand? (groen) als ik de dimlichten opzet brand het lichtje groen... Trek ik nog eentje verder voor de gewone lichten dooft het lichtje... De grootlichten geven blauw.
zij die vielen zijn gevallen
Ok dan zit er waarschijnlijk toch een reden achter... Maar ik zal dit ook even bekijken om bij beide het lichtje te hebben. Nu nog die directe stroom van mijn contact krijgen! Als ik batterij opzet branden de lampjes van olie en generator zonder contact te maken en ga ik naar stand 1 op contact dan slaat de startmotor in actie! Leuk dat ze wil starten maar niet als ik ernaast sta! 
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1969
Die remmetjes zien er nog aardig uit, beetje roest hier en daar en de nodige stof vanzelf maar niet vet , heb dat vaak anders gezien!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Ja die remmen zijn idd niet de oorzaak van de vettigheid... Die gescheurde drijfas hoezen wel! De schokdempers de assen en alles eromheen in vet besmeurd... Doch zitten deze nog Mooi in het vet en geen vuil te zien. (Waarschijnlijk gescheurd tijdens transport) Spoelen en kijken wat het zegt maar denk goed te redden! Alle remmerij wordt sowieso vernieuwd door stilstand en roest in de leidingen geen vertrouwen in lekkende master en servo... Bijna niks van olie meer te vinden. Safety first!
- old brumax
- Luchtgekoeld
Dan zou ik ook maar eens in de remcilindertjes kijken , grote kans dat daar de nodige roest in zit, en kijk de remleidingen goed na overal waar ze niet zichtbaar zijn!!!
- old brumax
- Luchtgekoeld
Heb je de triangels wel gemerkt voordat je de platen los draaide??
Ik heb ze gekrast... die komen op dezelfde plaats terug. De veerplaat heb ik 1 tand verzet op de buitenkant want deze stond te laag naar mijn zin! Dat + de ingezakte Rubbers zal al wat verschil geven nu... We zien wel.
Gisterenavond even mijn drijfas onder handen genomen... In vet tot achter mijn oren... Plezant jobke! Dan dacht ik waarom geen 2 nieuwe besteld!! Maar er zat geen speling op dus enkel nieuw vet en hoezen gekocht met 6bussen brake cleaner en veel handschoenen... 1ste was ramp 2 de appeltje eitje met 1 paar handschoenen!
Nog 2 te gaan mss met 1 handschoen!?