Bijna in het land.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » za mar 25, 2023 21:16 pm

Dus even ter bevestiging... Is het idd gemakkelijker om de motor te verwijderen met de bak eraan? De drijf assen zijn al verwijderd voor revisie alle leidingen en Elektra lijken me logisch dan is het enkel de 2 bouten op de neus van de bak en de 6 die de steun aan het chassis bevestigd toch? Enige snelle tips zijn welkom... Eerste motor uitbouw in bus! ๐Ÿคž

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » zo mar 26, 2023 9:21 am

Die ratwell mag er zijn! Jammer dat vele links in de schatkamer en dergelijke niet meer te openen zijn... En/of natuurlijk de website verlopen is. We vinden het wel... moet nu enkel de bevestiging aan de bovenkant van de versnellingsbak vinden. 1 zit achter de startmotor de andere is meer toegankelijk... Dat zal nog even op de rug gaan liggen zijn! (Lees ik heb een hefbrug nodig!!) ๐Ÿ˜… En ook op foto's lijken die mannen toch meer plaats te hebben dan ik... ๐Ÿคฃ

https://www.ratwell.com/technical/EngineRemoval.html

Rich1986
Actief Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: ma apr 22, 2019 19:36 pm

Re: Bijna in het land.

Bericht door Rich1986 » zo mar 26, 2023 14:14 pm

Ben benieuwd of het in 1 keer kan. Ik hou je topic ff in de gaten ๐Ÿ˜‰

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » ma apr 03, 2023 23:34 pm

Eindelijk kunnen afspreken was altijd wel iets... Collega komt woensdag helpen met de extractie van het hart! Denk alles die los moet in de wd40 te hebben gezet. Morgen nog eens herhalen voor de zekerheid. Bandjes liggen er op, het zijn dan na veel opties en teleurstelling qua leverdatum en dergelijke de uniroyal rainmax 3 geworden... Nu even volledige concentratie op de motor!
Afbeelding

Afbeelding

Note: rooster op de neus en zijstukken van de rail moeten nog wat aangepast worden deze zijn opnieuw gelakt en moeten nu nog een verouderde look krijgen evenals de velgen maar die worden wel snel vuil... ๐Ÿ˜…

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door fahtal » di apr 04, 2023 8:05 am

Afbeelding

Toch wel een verschil!

Die motor komt wel los succes!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » wo apr 05, 2023 16:06 pm

Dat is idd al een verschil... Die lak en staat van de carrosserie is echt een meevaller! Motor net uitgehaald en moet zeggen stappen gevolgd alles los en kwam er netjes uit... Appeltje eitje. 1 Plaatschroef kapot anders alles mooi gelost. In de bus geen teken van leven meer. Dan maar uit de bus geprobeerd en it's alive allรฉ beetje dan. ๐Ÿ˜… De eerste ratten zijn eruit geblazen! Nu poetsen en alles vervangen wat kapot is zeker! ๐Ÿคž
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door Tuinkabouter90 » wo apr 05, 2023 17:44 pm

Ja dat ziet er weer top uit
Mooi resultaat ๐Ÿ˜Š

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » do apr 06, 2023 19:05 pm

Vandaag even kennisgemaakt met mijn werkplek de komende periode... De meest rotte plek in de bus! ๐Ÿ˜… Vooral poetsen en waarschijnlijk de gehele binnenkant beschermen en lakken. Benzinetank komt er ook uit binnenkort ben benieuwd! ๐Ÿ˜ฌ
Afbeelding

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » zo apr 09, 2023 11:08 am

Gisteren al wat beginnen borstelen en het tussenschot uitgehaald! Wat wil ik hierover kwijt... Ik had al gelezen en gezien dat er aan de onderkant 2 verborgen vijsjes zaten die had ik gevonden op de buitenkant dacht ik! Echter kwam ik nog 2 echt verborgen vijsjes tegen onder de ophanging van de versnellingsbak... Dus die moest ik verwijderen om er bij te kunnen! Ik heb het heel rustig en beheerst aangepakt zodat er geen schade is! ๐Ÿ˜… Niet zoals sommige YouTube filmpjes dus... ๐Ÿ™ˆ Hebben niet alle bussen die ophanging voor de versnellingsbak misschien? Want ik hoor nergens van deze vijsjes.
Afbeelding

Afbeelding

Alles in de tank ruimte ziet er goed uit. Wel alle leidingen, koppelingen vervangen en tank reinigen. Moet er toch uit dus alles nog even ontmantelen en ook de ventilator afdoen voor ruimte... Komt wel goed!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Bijna in het land.

Bericht door old brumax » zo apr 09, 2023 11:55 am

Vulslang ook vervangen en ook alle ontuchtingsslangen van de tank, er moet ergens en schema zijn waar je die kan vinden zit er nl eentje heel erg verstopt.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » wo apr 12, 2023 19:04 pm

Mss even een link delen kan gerust zijn dat hij hier al ergens staat hoor maar zo kan ik hem sneller terug vinden ook! ๐Ÿ˜… Gaat om mooie explosie tekeningen van de T2...

http://www.jerseylooker.com/FicheDump/E ... -Main.html

Dit weekend hopelijk wat meer tijd dan kan de tank eruit en kan ik zien wat ik allemaal moet bestellen. ๐Ÿ‘

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Bijna in het land.

Bericht door old brumax » wo apr 12, 2023 23:50 pm

Davy_B. schreef: โ†‘
wo apr 12, 2023 19:04 pm
Mss even een link delen kan gerust zijn dat hij hier al ergens staat hoor maar zo kan ik hem sneller terug vinden ook! ๐Ÿ˜… Gaat om mooie explosie tekeningen van de T2...

http://www.jerseylooker.com/FicheDump/E ... -Main.html

Dit weekend hopelijk wat meer tijd dan kan de tank eruit en kan ik zien wat ik allemaal moet bestellen. ๐Ÿ‘
Dit is wel voor een '68 !!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » do apr 13, 2023 14:48 pm

Idd. Maar de mijne is een overgangsjaar en daar komt toch heel veel herkenbaar spul in terug... Ik moet alleszins niks bestellen voort gaande op de datering via bestelsite's want bijna zeker is het niet correct. Dus ik probeer alles te bekijken en te controleren voor ik iets bestel want... ๐Ÿ˜…

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » za apr 15, 2023 12:41 pm

Even een vraagje... De draden voor de fout opsporing in de motorruimte zijn afgeknipt en helemaal verbrand waarschijnlijk te dicht bij de uitlaat gehangen. Dus ze waren ook niet aangesloten, mag ik deze gewoon verwijderen zonder verder iets te moeten veranderen? Ik vermoed van wel ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ ze zouden enkel naar de batterij moeten lopen en alles lijkt normaal te functioneren voorlopig. ๐Ÿ˜…
Nog even mijn rotte plek voor het uitslijpen kan beginnen. Zal blij zijn dat deze eruit is! Ben dat roest nu al moe! ๐Ÿคฃ

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Bijna in het land.

Bericht door Thijs84 » zo apr 16, 2023 4:49 am

Die draden kan je weghalen. Misschien nog beter ook. Als ze nu verbrand zijn kan dit storingen gaan geven.
Zou het na het afknippen wel even afplakken met geschikt tape
zij die vielen zijn gevallen

Plaats reactie