Bijna in het land.
Re: Bijna in het land.
Dan zal ik daar werk van maken! Tnx
Re: Bijna in het land.
Even een tussen vraagje... Welke stof gebruiken jullie voor de gordijnen!? Ik vermoed dat de originele weinig tot geen licht tegenhouden... Ik ben wat aan het uitkijken maar dat is toch ook een moeilijke hoor!
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Bijna in het land.
Je zou er voor kunnen kiezen om achter de originele stof verduisteringsstof te naaien.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Re: Bijna in het land.
Weer een stukje verder... Tank zit terug aansluitingen geplaatst enkel nog het 90°bochtje plaatsen en vast zetten. Nu de andere kant klaargemaakt voor brunox. Dan opnieuw kitten en lakken. Deze kant had vooral schade omdat de spatplaat omhooggeduwd was aan de onderkant. Alles wat terug geklopt en valt eigenlijk goed mee!
Re: Bijna in het land.
Vanavond nog eens beetje aandacht op de motor gezet... Hij sputtert maar verder komt er niks van terecht! Ik heb de carburateurs afgenomen en die zagen er redelijk uit op wat speling van de gasklep na... Maar bij nadere inspectie zijn ze gewoon op volgens mij! Het asje die de acceleratie bedient brak onmiddellijk af wegens slijtage en overal zit wel speling op die het onmogelijk maakt verder te werken. Dat worden dus gewoon 2 nieuwe.
Bij de Solex/brosol ter vervanging van de huidige vallen blijkbaar alle vacuüm leidingen weg (behalve die van de ontsteking) alsook de afslagkleppen. Iemand ervaring mee?
Bij de Solex/brosol ter vervanging van de huidige vallen blijkbaar alle vacuüm leidingen weg (behalve die van de ontsteking) alsook de afslagkleppen. Iemand ervaring mee?
Re: Bijna in het land.
Ik heb hetzelfde probleem als jij gehad en toen ook Solex/Brosal gekocht als vervanging. Dit lijkt inderdaad een stuk simpeler, maar ik kreeg dit ook niet goed. Uiteindelijk heb ik deze carburateurs teruggebracht en heb ik mijn eigen originele carburateurs laten reviseren door Gerrit Rage. Sindsdien een prachtig lopende motor en nooit geen problemen meer gehad. Het is misschien een beetje gecompliceerd systeem wat VW bedacht heeft maar in goede staat is het een prachtig systeem en eenmaal goed afgesteld heb je er nauwelijks omkijken naar.
Re: Bijna in het land.
Net even gekeken op zijn site... Heb een mailtje gestuurd! We zien wel! Heeft mooi spul liggen. Alvast bedankt!
Re: Bijna in het land.
Motor draaide met een goede 2dehands set carburateurs HEEL goed dus warm laten draaien en olie eruit. Nu alles demonteren en opkuisen! Alles vervangen wat nodig is en er terug in! Compressie was ok dus als ik niks tegenkom wat niet ok is blijft de blok dicht. Komaan zeg ik dan tegen mezelf! Ook net opgelet dat de kachelpotten van een USA uitvoering andere uithangen hebben... Nog niet opgevallen maar die moeren lossen wordt nog een uitdaging
Zaten er nu nog verstekelingen verstopt achter de alternator...
Zaten er nu nog verstekelingen verstopt achter de alternator...
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Bijna in het land.
Zo te zien zoemt het daar...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Re: Bijna in het land.
Ondertussen moest de motor al teruggeplaatst zijn maar ik w8 op mijn nieuwe koppeling en wisselstroom dynamo...
Motor draait goed nog even de kleppen stellen en hopelijk is alles dan gezegd. Helaas meet ik nu bij draaiende motor en aangesloten nieuwe spanningsregelaar en kabel een bijna nul waarde op de kabel die naar de startmotor gaat... Iemand die me kan vertellen welke waarde ik hier zou moeten meten bij correct werkende dynamo? Ik vrees en had mss al een vermoeden dat deze defect is sowieso meet ik dus gewoon mijn 12.5 volt als de motor draait op de batterij, ook bij hoger toerental! 1augutus normaal naar de auto keuring...
Motor draait goed nog even de kleppen stellen en hopelijk is alles dan gezegd. Helaas meet ik nu bij draaiende motor en aangesloten nieuwe spanningsregelaar en kabel een bijna nul waarde op de kabel die naar de startmotor gaat... Iemand die me kan vertellen welke waarde ik hier zou moeten meten bij correct werkende dynamo? Ik vrees en had mss al een vermoeden dat deze defect is sowieso meet ik dus gewoon mijn 12.5 volt als de motor draait op de batterij, ook bij hoger toerental! 1augutus normaal naar de auto keuring...
-
- Actief Lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do aug 08, 2019 8:15 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Bijna in het land.
Als je een elektronische regelaar hebt kan het zijn dat je even moet pieken boven de 2000 toeren. Daarna werkt ie prima.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Bijna in het land.
Wel ik heb nu alles nieuw... Wisselstroom dynamo, kabel en spanningsregelaar. Meet ik nog altijd 12.5v niks meer. Ik vermoed dat ik iets verkeerd doe! Hoger toerental eens proberen! Kabel zit met fiches in dynamo en regelaar en de dikke kabel loopt naar mijn startmotor waar de + opzit en zit ook op de dynamo bevestigd. Enkel de blauwe draad is nu niet aangesloten omdat de motor uit de bus is... (Lampje) Is dat het probleem? ik probeer morgen opnieuw! Eerst nog een drijfas reviseren nu en dan wat slapen morgenvroeg gaat de motor in de bus!