‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » do jun 17, 2021 22:47 pm

Deel 1

Dit verhaal in meerdere delen over bus Kees staat ook in de Pano, ons clubblad, maar niet iedereen op het forum is lid. Hoor graag tips en trics tijdens deze klus....Zelf lees ik ook graag de verhalen van anderen, leer er veel van! :-) Groet AnneMarie Agasi
Afbeelding Afbeelding
‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘ en ‘HOEVEEL? ‘
Dat waren 2 reacties die ik van mijn vrienden kreeg toen ik langs kwam rijden met T2 camperbusje Kees uit 1973. Mijn vrienden uit de autobranche krabden zich achter hun oren en vroegen aan mij waarom ik geen advies had gevraagd aan hun. Nou, omdat jullie dan me het dan hadden afgeraden… daarom….

Augustus 2019, en ik had zojuist Kees gekocht van mijn broer. Verliefd tot over mijn oren, nergens verstand van, maar ben wel handig en leergierig begon ik aan dit avontuur. Natuurlijk had ik alle roest onder de verkeerde verf gezien, het (niet) grappige craquelé dak, brosse rubbers, lekkages, krokante billen, leuke spikkels van het vocht overal, maar ook een prachtig ronkend gereviseerd 2.0 benzinemotortje van 2009. Ik ging ervoor.
September. Na 2 maanden toeren, met vrienden die het wel snapten, ben ik op de Najaarsmeeting in Zeewolde geweest. Wat een feest! Kees was de meest roestige/krokante bus van allemaal, en kreeg veel aandacht. Ik heb zoveel fantastische tips gekregen en heerlijke gesprekken gevoerd. Glurend en scrollend op het Forum kreeg ik steeds meer een idee wat ik kon doen.
Afbeelding
Oktober. Aan de bak met Kees. Tijdelijke buitenplek gevonden om te klussen, met af en toe hulp. Goede ademende bushoes gekocht, werkte top!
Voorruit eruit, losse onderdelen van de neus af, foto’s maken om later te weten hoe het ook alweer zat en aan de gang met de slijptol. Stukje bij beetje slijp ik delen weg. Zoals verwacht ook een roestige voorbalk boven en onder. En ja hoor, met de slijptol de kabelboom geraakt, kan ik gaan solderen en isoleren…zorg voor later. Eerst voor in de onderkant stukjes plaat gemaakt en in laten lassen. Nieuwe neus en balk bij Kieft gehaald.

Afbeelding Afbeelding

November. Hoera, overdekte stalling/klusplek gevonden in IJsselstein bij een andere T2 en Kever klusser. Ik breng Kees op een oprijwagen naar zijn nieuwe adres. Best een spannende onderneming, hoop gekraak. Onderweg zag ik in mijn spiegel de verfschilfers over de snelweg vliegen…
2ehands bovenplaat dashboard gekocht, laten stralen en poeder coaten, prachtig geworden! Verder gegaan met wegslijpen van neus en balk rondom de luchtinlaat, fröbelen met tangetjes en zaagjes, wat een gedoe. Zelf uitgevonden, sommige delen die gelast waren kon ik als een sardineblikje met een tangetje ‘oprollen”. De lassen scheurden dan los en kon ik de laspunten wegslijpen of schuren. Het schiet niet op maar alles vordert wel gestaag. Leek me beter dan uitboren.
Reacties van vrienden: “Dapper van je, dit project! “ Ondertussen zijn ze ook om, en zien dat ik elke week er 1 dag aan werk en het geen bevlieging is.

Afbeelding

December. Dashboard losgemaakt om de deuren eruit te krijgen. Zie ik ineens dat mijn raam aan de bestuurderskant verdwenen is. Deurpaneel losgemaakt, raamschoen compleet verdwenen en roest en raam ligt op de bodem. Hmmm, even de deur checken….een lasser gaat dat niet oplossen, al die gaten in de onderkant. Na inspectie natuurlijk nog wat plekken gevonden. Een goede droge deur gekocht, bij Evam gekocht deze keer. Alle losse onderdelen eruit gehaald uit de oude.

Januari 2020. Op het Winterfestijn in Rosmalen mijn ogen uitgekeken! Ik was in de VW hemel…ook hier veel tips en tricks geleerd en gehoord! Ook de Nieuwjaarsborrel was gezellig, leuk om bekenden te zien van VCT2 bij meneer Sam, al ben ik nog een nieuweling.
Februari. Bevriende lasser is komen kijken en wil me graag helpen! De nieuwe balk, neus, bumperverstevigings afdekplaat en dashboardbovenplaat wachten braaf. Aan het schuren geslagen, stijlen, kieren, dak, deuren. Alles voorbereiden zodat de lasser kan komen en ik daarna weer verder kan.
Zo langzamerhand ga ik mijn streven om busje Kees rijdend krijgen in april bijstellen naar juni….maar ik blijf verliefd…..

Deel 2 volgt!

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » do jun 17, 2021 23:44 pm

Dit verhaal in meerdere delen over bus Kees staat ook in de Pano, ons clubblad, maar niet iedereen op het forum is lid. Hoor graag tips en trics tijdens deze klus....Zelf lees ik ook graag de verhalen van anderen, leer er veel van! :-) Groet AnneMarie Agasi

Deel 2.

‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘ deel 2…
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
En toen werd het …
Maart 2020.
De wereld stond enerzijds stil en anderzijds niet. Mijn werk als etaleur en ontwerper stopte meteen en ik had ineens zeeën van tijd. Maar ook geen werk, dus minder financiële ruimte en al helemaal niet voor mijn nieuwe liefde T2b 73-er busje Kees.
De lasser kon niet meer komen vanwege Corona en ik besloot dan maar gewoon door te gaan met het strippen van Kees i.p.v. in gedeeltes en al rijdend opknappen. Achteraf had ik dat nooit voor elkaar gekregen, het was een goed idee, en zag ik beter wat er gedaan moest worden. Hup, poptop-dak, ramen, interieur, alles heb ik eruit gesloopt of geschroefd. Zelfs al stond Kees een half jaar binnen, er zat nog vocht onder de vloer wat ooit via een lek louvre-raam naar binnen was gesiepeld. En natuurlijk precies op een balk naar onderen toe.

Afbeelding Afbeelding

Geen geld maar wel tijd en heeeel veeel schuurpapier maakte dat ik 3 dagen per week naar Kees ging om heerlijk aan de gang te gaan. Krokante Kees wordt Kale Kees.
Pop-top geschuurd, rare brosse craquelé dak geschuurd ( met hulp), zijkanten geschuurd….
Afbeelding Afbeelding

April.
Nu de binnenkant aan de beurt. Vreemde blijkbaar niet goed vermengde nog zachte plamuur en gekke verf krabde en stak ik eraf. Centimeter na centimeter stak ik weg… een beste klus, waar ik uiteindelijk een peesontsteking in mijn schouder aan overhield.
Tussendoor ook nog blij geworden bij Eelke de sloper. Een mooie Westfalia ¾ slaapbank gekocht, een betere vooras en een reservewielbak. In Kees zat op die plek een vreemde plaat gelast. Eruit gekregen en ruimte gemaakt voor de nieuwe bandenbak.
Voor mijn nogal roestige raamranden (binnen- en buitenkant verroest) heeft hij raamranden uit een sloper geslepen. Hopelijk kan t.z.t. mijn lasser daarmee aan de gang, zijn lijstje wordt wel steeds langer…
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mei.
Alles rondom de voorstoelen aan het schuren. De wat vreemde stoelen eruit gehaald (Golf??)
Een van de vorige eigenaren had een extra balk gelast voor, om een bredere stoel erin te plaatsen.
Goed gekeken en foto’s gemaakt hoe dat ooit weer terug moet.
Zitten fantastisch, hoef alleen maar hoezen te maken/kopen.
Dankzij medeklusser in de klusruimte met een t2b die mij veel leert goede inzichten gekregen.
“ je kunt het maar 1 keer goed doen, Marie. “ Hij heeft gelijk.

Afbeelding Afbeelding

Juni, Juli
Mooie dagen bleven het en ik genoot mee met de mensen die weer heerlijk de weg op gingen met hun bussen.
Ik kon even minder klussen aan Kees, een dikke knie en ik moest aan de gang met mijn bedrijfje qua promo en website etc. om na de Lockdown weer aan het werk te blijven en dat lukte. Het werk kwam weer op gang, en ik heb er een 2e baan bij in het weekend als eten-bezorger.
Wetende dat elk klusje telt, ook de kleine, maakte dat ik gewoon gestaag doorging.
Kasten werden geplaatst in de klusruimte, onderdelen opnieuw gesorteerd, een goede plek en gereedschap is het halve werk.
Ook de achterklep ging eraf. Zo kon ik beter bij de achterste binnenkant en motor binnenplaat.

Augustus, September.
Precies een jaar geleden was ik naar mijn eerste Najaarsmeeting geweest met een rijdende bus en had zo genoten.
Deze keer natuurlijk weer erheen, zonder bus en kon ik vanwege werk helaas niet blijven slapen ( al was het in een tent geweest).
De vergadering bijgewoond, van koffie genoten, bekenden begroet en gevraagd hoe het met iedereen was. Heerlijk, en met weemoed reed ik weg.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De buitenkant is zo goed als kaal, nu het volgende klusje, de harde, gebarsten niet meer te vertrouwen tectyl van de onderkant af steken, schrapen etc. Pfffff Overal vreemde lasnaden en gek knip en plak werk, een bus met een verhaal, dat sowieso.......
De ligkar is besteld….

Deel 3 volgt....

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door Tuinkabouter90 » za jun 19, 2021 0:07 am

leuk dat je je verhaal nu ook op het forum deelt :-)
kun je mooi extra foto`s plaatsen :ugeek: :geek:
en ook leuke kop waar je mee begint 8-)

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » zo jun 20, 2021 12:08 pm

Tuinkabouter90 schreef:
za jun 19, 2021 0:07 am
leuk dat je je verhaal nu ook op het forum deelt :-)
kun je mooi extra foto`s plaatsen :ugeek: :geek:
en ook leuke kop waar je mee begint 8-)
Was laatst, op de koffie bij jullie, nog een tip van jou, Richard!

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » zo jun 20, 2021 13:28 pm

Dit verhaal in meerdere delen over bus Kees staat ook in de Pano, ons clubblad, maar niet iedereen op het forum is lid. Hoor graag tips en trics tijdens deze klus....Zelf lees ik ook graag de verhalen van anderen, leer er veel van! :-) Groet AnneMarie Agasi

Deel 3.

‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘ deel 3…

Oktober.
Mijn Kees wordt steeds kaler. Nog steeds 7 dagen per week aan het werk om de verloren inkomsten van 2020 in te halen en kan ik alleen elke zaterdag een paar uur klussen. Maar de aanhouder wint.
Laatste delen buitenkant geschuurd, komt her en der plamuur tevoorschijn, maar (nog) geen nieuwe roest.

November.
Schuifdeur eruit gehaald. Ik heb er nu 2 staan, 1 met een erg slechte raamrand aan binnen- en buitenkant, T2a hendel, en 1 met roest aan de onderkant, T2b hendel, kijken welke het meest eenvoudig opgeknapt kan worden.

December.
Achterbumper met gekke gezaagde gaten eraf, uitlaat eraf, restant incomplete afgezaagde trekhaak eraf (verkocht!), motorluik eraf…
De vele roestige randen rondom de motorruimte aan de buitenkant zijn niet meer te redden.
De motorruimte deksel was niet origineel in dit type. Door eerdere eigenaar het grote gat erin geslepen en iets creatiefs eraan gelast. Rare randen en gekke lassen weggeslepen en het luik geschuurd. Ben wel blij dat ik beter bij de motor kan! Meteen wat dingen van de motor los kunnen maken.

Afbeelding

Januari 2021.
Met weer wat geld op de bank plaatmateriaal besteld bij Kieft en Klok: hoekpanelen , accuplaten, kleine stukje wielrand, veel raamranden, chassisbalken laatste stuk, D-stijl reparatie stukken, stukken rondom motorluik buitenkant boven en onder etc. Ik denk dat ik totaal 20 stukken heb liggen die erin moeten komen.
I.p.v. de raamranden die ik vorig jaar van Eelke had overgenomen heb ik toch nieuwe raamranden gekocht. Deze kunnen voor de binnenkant en de buitenkant gebruikt worden.
De lasser is nogmaals geweest en is enthousiast maar deze tijd gooit nu nog even de planning in de war. Las-cursus gezocht, zodat ik kleine niet essentiële dingen zelf kan doen. Gevonden bij Rustbuster Veenendaal maar ze mogen helaas nu niet i.v.m. de maatregelen…(is een YouTube cursus iets???)

Allerlei bekabeling en slangen losgehaald zodat de motor eruit kan. Gereviseerde type 4 2.0 motor, geplaatst in 2009, eruit gehaald, ik keek vooral toe hoe mijn medeklusser het deed voor me. Erg blij met de hulp!!!
Omdat Kees op 2 poten beetje scheef stond schoof hij niet makkelijk van de koppeling/versnellingsbak af, pffff.
Uren later en met veel geweld was hij eruit.
Week later tank eruit, in nog goede staat, ook van binnen!

Februari.
Op weg naar de loods hoorde ik een enorm kabaal. Bleek mijn medeklusser zo lief te zijn de gebruikte maar goede vooras, die ik vorig jaar heb gekocht van Eelke de Sloper, alvast uit elkaar te halen.
Bij Kieft en Klok nieuwe rubbers en kogels laten plaatsen en ooit kan de vooras er onder.

Afbeelding

De motorruimte aanpakken. Ook hier is de verf niet goed hechtend meer en bladdert los. Ik zit op een krukje in de ruimte en mijn gereedschap om me heen. Schoonmaken met Dasty, schuren, schrapen, slijpen. Natuurlijk meer roest waar de tank lag. Zie dat de laag eronder ook niet goed is.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Een andere achterklep moest er ook nog komen, die van mij was echt verrot. Wat een prachtexemplaar vond ik bij Kieft, met de tekst ‘Bergland Trio mit freunde, Tanz und Stimmungmusik’. Ik zag al helemaal voor me hoe ooit een busje met de muzikanten rondreed…
Bijna zonde om alles eraf te schuren, maar gaat toch gebeuren.

Afbeelding

Ben ondertussen al maanden aan het kijken naar een kantelbrug, zodat ik Kees als een kip aan het spit kan draaien. Wordt het een nieuwe of is er wat anders mogelijk. Huren is lastig omdat ik niet weet hoe lang ik hem nodig heb. Er komt een ontzettend stevig, zelfgemaakt, al meer bussen gehouden, ijzeren ding voorbij op diverse T2 groepen van Facebook. Ik neem meteen contact op en 2 weken later haal ik het enorme ding in 4 delen op met een grote bus. Dolgelukkig ben ik, hoef ik niet met die zere schouder op de ligkar ondersteboven aan de gang.

Afbeelding

Maart.
Isolatieplaten van de motorruimte eruit, nog origineel materiaal zit er onder.
Motorruimte verder schrapen en schuren.

Afbeelding Afbeelding

Ik ga een beetje slijpen in het hoekpanel om te kijken hoe de rest van de D-stijl is wat ik niet kon zien vanuit binnen en zoals verwacht zit daar ook meer roest dan ik hoopte.
De reparatie delen zijn niet hoog genoeg en ik zal verder gaan zoeken naar een hele D-stijl, of 2 delen op elkaar laten lassen.
Omdat ik Kees toch echt aan het spit wil binnenkort nu bezig met laatste stukje demontage dashboard en stuurwiel. Dan de wielen en assen eraf en kan de kantelbrug eraan geschroefd worden…..

Tips van deze dame:
Tip 1. Let op je rubbers!
Tip 2. Let op je rubbers!
Tip 3. Let op je rubbers!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door Tuinkabouter90 » ma jun 21, 2021 9:36 am

haha altijd gezellig om vanuit motor ruimte naar buiten t kijken :-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » ma jun 21, 2021 14:58 pm

Ha, geweldig, echt zo gek om daar te zitten. Wat een leuke foto!!

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door mobiel70 » ma jun 21, 2021 19:20 pm

Ik heb er wel wat tijd door gebracht...
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » do feb 03, 2022 20:57 pm

Dit verhaal in meerdere delen over bus Kees staat ook in de Pano, het clubblad, maar niet iedereen op het forum is lid. Hoor graag tips en trics tijdens deze klus....Zelf lees ik ook graag de verhalen van anderen, leer er veel van! :-) Groet AnneMarie

Deel 4.
‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘ deel 4…
2021

April.
Kees word verder ontleed. Dashboard eruit, en alle andere onderdelen voorin. Het stuur heb ik met poelietrekker helaas beschadigd, was een a stuur, dus lastiger eruit te halen dan een b. Stukjes bewaard, lijmen?
Van de kabelboom getracht dingen te merken voor als het weer in elkaar moet ooit.
Vloer aan het schuren geweest maar daar moeten ook echt nieuwe stukken in gelast worden, of een nieuwe plaatsen, wat zal het worden?
Handrem eraf , kachel onderdelen eraf….

Afbeelding Afbeelding

Mei.
Er zit een soort kluisje gelast aan het kachelsysteem. Nu heeft deze bus wel meer gekke dingen, maar wat kan ik hiermee. Ik heb thuis een verzameling van paar honderd sleutels, maar geen enkele past erop, anders was het nog wel handig geweest. Hier maar later mijn hoofd over buigen.
Wat nog wel redelijk is schuur ik verder, onder de stoelen, de ruimtes eronder pak ik aan.
De instaphoeken zijn ook echt aan elkaar gebakken met nieuwe stukken. Hier komen ook nieuwe voor.
Opgezocht wat voor een stoelen er nu eigenlijk in zaten. Zitten heerlijk, ga ik opknappen, er zijn extra rails ervoor geplaatst, maar wat zijn ze? Door het nummer van de draaiknop te googelen, kwam ik erachter dat het waarschijnlijk Golf stoelen zijn.

Afbeelding Afbeelding

Juni.
Het wordt weer mooi weer, en vele busjes zie ik uit de verscholen plekken weer de weg op gaan.
Het spit gaat er nu echt aan. Ik monteer achter in de motorruimte een deel en vooraan komt hij op de bumperbalk en op de scharnieren van de voorportieren. Het spit is geschikt voor een b, maar ik heb a- scharnieren. Ik los het op door een extra gat aan elke kant erbij te boren ( dat duurt even….)
Dus nu kan aan dit spit ook een a hangen. De staanders zijn onder de bus door verbonden met 2 liggers, lange stukken die aan elkaar moeten. Die had ik natuurlijk eerst moeten verbinden voordat ik Kees erin hing… heeft de verkoper ook duidelijk verteld, zucht. Ze waren 5 cm uit elkaar. Extra lange bouten erin, en aandraaien, langzaam kwam de connectie tot stand, en toen de juiste bouten erin, 1 voor 1.

Afbeelding

Juli.
De vooras kan eraf, remleidingen etc. Ik lig eronder en kijk en tuur om te snappen wat ik zie. Sommige roestige bouten duren even. Een halve zaterdag doen over 6 bouten…
Alles gedemonteerd, behalve natuurlijk 1 kabel waar Eelke me al voor waarschuwde, toch fout gedaan. Mijn medeklusser van de andere bus helpt me en een zware kniptang lost veel tijdelijke problemen op….ik ben niks zonder zijn hulp, advies en kennis.

Afbeelding

Augustus.
Een vriendin komt helpen, en gaat de nieuwe achterklep schuren. Helaas gaat de tekst ‘Bergland Trio mit freunde, Tanz und Stimmungmusik’ toch echt eraf.

Afbeelding

Achter de wielen en leidingen eraf, en dan kan Kees echt gaan draaien. We draaien hem een kwart zodat ik de bodem goed kan zien. Wat geweldig dat dat kan met zo’n spit.
Ik wist hoe slecht hij was, heb er vaker onder gelegen. Even een momentje overwegen wat nu te doen was een goed tip van de medeklusser. Ik slik even, pink een traantje weg, en bekijk Kees goed van voor naar achter. Zeker veel slechte stukken, dorpels, kriksteunen voor en achter, balken langszij, maar niks is onmogelijk. Ik ga door.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het wegsteken van de dikke laag tectyl begint. Enorme hoeveelheden steek ik weg, de vloer ligt bezaaid met brokken. Het gaat best vlot en is werk met voldoening. Veel van de bodem is nog goed, maar ook roest komt eronder vandaan, vooral aan de uiteinden bij de kriksteunen, logisch.
Wielkasten voor eerst.
De verwarmingsbuis haal ik weg. Deze zit letterlijk met 2 conservenblikjes aan de dwarsbalk vast gepopt. Ik zei al, Kees heeft wonderlijke dingen…

Afbeelding

September.
Aansluiting van kachel naar passagiersruimte is ook helemaal weggerot, op zoek naar dit onderdeel.
Ook hier heeft een conservenblikje waarschijnlijk jaren dienst gedaan, waarom ook niet als het werkt….

Afbeelding Afbeelding

Omdat ik nu via de onderkant de motorruimte in kan ook hier verder aan de gang gegaan. Onder de tank zaten ook gaten. Ik zie nu ook hier dat er extra plaatjes onder gelast moeten worden.
Veel geschraapt en gestoken, met beitels, plamuurmessen, schroevendraaiers en schuurspons.
Achteras schoon, wielkasten achter aangepakt.
De tip om met een föhn en oude handdoek de tectyl weg te halen heb ik uitgeprobeerd, maar geeft veel plakzooi en duurt nog langer dan steken en met een schuursponsje.

Lasser komt in oktober weer kijken en dan gaan we echt plannen maken om verder te gaan met slijpen en vervangen, eindelijk….ben blij….

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door mobiel70 » do feb 03, 2022 23:33 pm

Na het slijpen en slopen komt het opbouwen, de leukste fase van een roestauratie. En als je dan klaar bent met de klus, dan heb je een plezier! Dus maar stug doorgaan, ik heb bewondering voor jouw werk en je optimisme!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » vr feb 04, 2022 10:32 am

mobiel70 schreef:
do feb 03, 2022 23:33 pm
Na het slijpen en slopen komt het opbouwen, de leukste fase van een roestauratie. En als je dan klaar bent met de klus, dan heb je een plezier! Dus maar stug doorgaan, ik heb bewondering voor jouw werk en je optimisme!
Dank je! Ik ga inderdaad stug door en verlang naar de opbouwtijd! Lasser is ondertussen geweest, vloerdelen en kriksteunen zijn er al af geslepen, komt goed!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door Tuinkabouter90 » za feb 05, 2022 13:44 pm

mooi dat je zo door gaat.
en hoop dat je binnen kort weer de goede kant uit gaat :-)

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » zo feb 06, 2022 14:33 pm

Tuinkabouter90 schreef:
za feb 05, 2022 13:44 pm
mooi dat je zo door gaat.
en hoop dat je binnen kort weer de goede kant uit gaat :-)
Dank jullie wel! Ik hoop toch wel ooit eens naast jullie te staan en te proosten!

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door mobiel70 » zo feb 06, 2022 18:30 pm

Als je rustig doorgaat komt die mooie dag vanzelf.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: ‘ RIJD DAT DING DE SLOOT IN! ‘

Bericht door KeesAA » di feb 08, 2022 21:06 pm

mobiel70 schreef:
zo feb 06, 2022 18:30 pm
Als je rustig doorgaat komt die mooie dag vanzelf.
Weet ik, dank je, ik hou moed!

Plaats reactie