Na de verkoop van m'n hobbyauto (Porsche 964) die ik 14 jaar heb gehad begon het sneller dan verwacht toch weer te jeuken en wilde ik een nieuwe hobby auto hebben. Na heel veel wisselende ideeën variërend van Land Rovers, Volvo Duet's en Buggy's uiteindelijk toch voor een T2b gevallen.
2 redenen, de eerste was dat de auto ook inzetbaar moest zijn als reclame object voor de Brocante- en woon accessoire-winkel van mijn echtgenote en de 2e is dat mijn vader van "64 tot "76 VW dealer is geweest in Uithoorn en ik eigenlijk heb leren auto rijden op zo'n bus. Het ouderlijk huis was zeer vrij gelegen en ik reed op 10 jarige leeftijd in de tuin en achtergelegen bos rond met een VW bus die mijn vader gebruikte om allerlei klussen in de tuin en bos te doen. Dus echt jeugd sentiment

Ik was eigenlijk op zoek naar een DOKA maar was op slag verkocht toen ik de gele Pick up bij Waldo zag staan.

Goed terug naar de T2b bij Waldo. Waldo is momenteel bezig de bus verder klaar te maken voor de spuiter, dus het laatste laswerk afmaken, er moet nog een stuk laadvloer ingelast worden en wat kleine "gaatjes" her en der dichtgemaakt worden. 8 mei gaat de bus naar de spuiter voor het strak maken en spuiten in de kleur Sumatra groen (L61B). Ik hoop dat de bus ergens 2e helft mei terug naar Waldo kan voor de verdere afbouw en montage van de al gereviseerde motor. Na mijn akkoord van vorige week donderdag is Waldo gelijk gestart met demonteren

Het is de bedoeling dat ik voor zover ik tijd heb nog wel ga mee helpen met de opbouw en als de bus eenmaal rijdbaar is en een APK heeft naar huis gaat komen om daar de laatste puntjes aan te pakken, zoals de laadvloer en de laadkleppen. Op langere termijn staat nog een huif op de planning.
Als voorbeeld de kleur

Deze velgen komen eronder:

Voorbeeld van hoe de laadkleppen moeten worden....

Zal proberen de vorderingen hier een beetje te blijven posten.....