Ik kan me niet goed voorstellen hoe je een reservewiel op de neus van de bus bevestigt zonder dat je in het front gaten maakt. Alleen op de bumper is volgens mij niet mogelijk, maar als dat wel kan, verneem ik dat graag! Bij mijn bus is een steun op de voorbalk (net achter de bumper gemaakt, terwijl het reservewiel met drie moeren aan een houder zit die op zijn beurt weer met vier bouten aan het front is bevestigd. Vier gaten dus, maar dat zie je toch niet: het reservewiel zit er (altijd) voor.
Zoals het er uit ziet:
Zoals het zit:
Overigens is de benodigde afstand tussen "achterzijde" reservewiel en busfront op een wat nettere manier gemaakt dan wat je op de tweede foto ziet. We hebben dat gemaakt met de draadeinden uit een oud buswiel, zodat de originele wielmoeren gebruikt konden worden en er voldoende afstand ontstond tussen reservewiel en front. Die afstand was nodig: in het front zaten flinke deuken en ook gaten en het kostte enorm veel tijd om dat weer netjes te krijgen. Het steuntje waar het reservewiel op staat is bevestigd met blindklinkmoeren en bouten.
Als ik de foto van de bus van Thijs zo zie, kan deze oplossing niet worden toegepast op een A, die heeft niet zo'n balk achter de bumper.