Ik ben Matthijs, 38 jaar, en heb eind vorig jaar een mooie T2B highroof camper gekocht. Zoals de meeste luchtgekoelde Volkswagens is het een project, maar ik hoop het wel een rijdend project te houden

In het verleden heb ik een 1303 BigBug gehad, een oranje 1303 cabriolet met 2276cc welke ik helemaal gerestaureerd heb, een 1967 T1 bus welke ik helaas als project weer heb verkocht, en later nog wat 911jes in diverse smaken (993, 2.7 maar dan met een 3.6 uit een 993, een 997GT3 en 997TT). Ook heb ik o.a. een 1976 Jeep Wagoneer gereden en een G55 AMG. Allemaal leuke auto's van verschillend caliber.
En nu dus weer terug bij de luchtgekoelde VW's. Ik heb inmiddels de as die eronder lag vervangen door een Red9 wishbone exemplaar. Nog best even stoeien met de grote rembekrachtiger die erin moet, uiteindelijk zelf een beugel aan de as gelast. Tijdens het wisselen meteen wat leidingen van de remmerij vervangen. Achterkant moet ik nog wat hoger zetten omdat de voorkant nu ook wat minder laag ligt, maar ik kan nu tenminste wel de oprit (en brug) op en af zonder schrapen.
In het interieur heb ik gordels geplaatst, en ik heb op het KWF een mooie originele bank en stoel op de kop getikt welke ik in ga bouwen. Moet ik wel het plaatwerk onder de stoelen repareren. Ik wil ook graag het tussenschot weer in ere herstellen, want dat is er uitgeslepen op een zeer amateuristische wijze. Verder een simpel camperuitrustinkje erin zetten (als er maar een koelkast in zit

De motor is een gereviseerde 1600. Prima ding, maar met 85km/h houd het wel op, op de snelweg. Vooral als ik er straks met zijn vijven, bepakking en een klein aanhangertje mee naar de camping moet zou wat extra power welkom zijn. Dus ik ben aan het kijken voor een upgrade. Lange 091 bak heb ik liggen, evenals een uitsnede van het inspectieluik voor boven de motor. Ik neig naar een 2.4 typ4, maar wie zien wel wat het uiteindelijk gaat worden. Eerst maar eens een weekendje weg met dat ding haha.
Ik zal hier een beetje de voortgang bijhouden, en als ik vragen heb meld ik me wel!