Baywindow to Beijing
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Speedline Coatings in Best hebben het cermisch coaten gedaan, voor zover ik weet kan het nergens anders in Nederland. De coating is wel erg duur, de twee kachelpotten waren samen 100 euro.
http://www.speedlinecoatings.com/
http://www.speedlinecoatings.com/
78 T2b 2.0l L-jet ASI Riviera
http://www.oranjetrophy.nl
http://www.oranjetrophy.nl
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
ach ja we rijden niet in onze busjes vanwege het zuinige karakter.. maar ik heb nu 95% snelweg gereden met 1 op 7,8 (95)kmpu. valt me nog meeMadMax78 schreef:Jammer alleen dat bij jou de tank wat sneller leeg isfahtal schreef:pffft wat een werk in zo`n schakelbak rijden. bij mij is het starten en de hendel een paar tandjes verzetten en klaar je kunt rijden tot de tank leeg is.
ziet er allemaal wederom erg mooi uit. zonde om erin te rijden!!!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- BeijingBay
- Actief Lid
- Berichten: 281
- Lid geworden op: ma okt 22, 2007 0:42 am
- Bouwjaar Bus: 1978
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
heeft maupi zijn "oliepomp" al omgebouwd tot lopen de motor?BeijingBay schreef:Yup 3,5 week nog... iedereen is ondertussen lekker aan het stressenVWrijder schreef:Nog minder dan een maand voordat jullie vertrekken toch? 21 juni 2008?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Update!
Nog maar 11 dagen en 16 uur voor we vertrekken, weer een hoop gedaan. De puntjes komen nu op de i.
T3 stoelen gekocht en opnieuw laten bekleden. De middelste baan is bekleed in alcantara en de randen in kusntleer, net als de deurpanelen.
Deursloten op de voorportieren, mocht iemand de auto in willen moet ie op zn minst de ruiten inslaan, veel meer kan je niet doen want als ze de ruiten eenmaal inslaan kunnen ze toch wel naar binnen.
Alle reservetankjes op slot, ook nog een slotkabel (witte kabel op de foto) door alle handvaten zodat je ze ook niet van het dak kan halen.
Bearlock pookslot gemonteerd dankzij Bearlock Nederland en Van Duyn carsound.
Orginele VW spatlappen gevonden op internet
Eindelijk een geschikt ventilatieroostertje gevonden voor de koelkast, past erg netjes bij het inbouwframe.
Kleine brandblusser voor het kleine werk, 2 grote 2kg poederblussers voor het zware werk (motorbrand), deze worden geplaatst in de middenconsole;
Mijn eerste poging in het maken van een middenconsole, hier komen de brandblussers in te staan zodat ze goed voor de grijp staan. Daarachter een stofvrij vak. De middenconsole wordt nu bekleed in hetzelfde kunstleer als de stoelen en deurpanelen.
Blokje om met de bus
Camper accu's zitten er nu ook in. We waren eerst nog bang dat deze setup koeling zou verhinderen, we hebben getest met en zonder, maakt 0,0 verschil in olie- en cylinderkoptemperatuur.
Serieuze luchthoorns, 18A per stuk, er zit er ook nog een aan de andere kant. Lekker klein, licht en makkelijk te monteren en toch een mooi geluid.
Verstralers eindelijk binnen en gemonteerd. Misschien is de steenslagbescherming een beetje overdreven, maar ziet er wel leuk uit
Hella voetschakelaartje gemonteerd als hoofdschakelaar voor de verstralers. Met een andere schakelaar kan je kiezen tussen 2 of 4 lampen aan. Lekker makkelijk om de lichten zo uit te zetten als er tegenliggers komen.
Voorjaarsmeeting 8)
Dat is het wel weer zo'n beetje. Nog een paar dagen en dan moet alles 100% klaar zijn. 21 juni 12 uur is het zover...
Nog maar 11 dagen en 16 uur voor we vertrekken, weer een hoop gedaan. De puntjes komen nu op de i.
T3 stoelen gekocht en opnieuw laten bekleden. De middelste baan is bekleed in alcantara en de randen in kusntleer, net als de deurpanelen.
Deursloten op de voorportieren, mocht iemand de auto in willen moet ie op zn minst de ruiten inslaan, veel meer kan je niet doen want als ze de ruiten eenmaal inslaan kunnen ze toch wel naar binnen.
Alle reservetankjes op slot, ook nog een slotkabel (witte kabel op de foto) door alle handvaten zodat je ze ook niet van het dak kan halen.
Bearlock pookslot gemonteerd dankzij Bearlock Nederland en Van Duyn carsound.
Orginele VW spatlappen gevonden op internet
Eindelijk een geschikt ventilatieroostertje gevonden voor de koelkast, past erg netjes bij het inbouwframe.
Kleine brandblusser voor het kleine werk, 2 grote 2kg poederblussers voor het zware werk (motorbrand), deze worden geplaatst in de middenconsole;
Mijn eerste poging in het maken van een middenconsole, hier komen de brandblussers in te staan zodat ze goed voor de grijp staan. Daarachter een stofvrij vak. De middenconsole wordt nu bekleed in hetzelfde kunstleer als de stoelen en deurpanelen.
Blokje om met de bus
Camper accu's zitten er nu ook in. We waren eerst nog bang dat deze setup koeling zou verhinderen, we hebben getest met en zonder, maakt 0,0 verschil in olie- en cylinderkoptemperatuur.
Serieuze luchthoorns, 18A per stuk, er zit er ook nog een aan de andere kant. Lekker klein, licht en makkelijk te monteren en toch een mooi geluid.
Verstralers eindelijk binnen en gemonteerd. Misschien is de steenslagbescherming een beetje overdreven, maar ziet er wel leuk uit
Hella voetschakelaartje gemonteerd als hoofdschakelaar voor de verstralers. Met een andere schakelaar kan je kiezen tussen 2 of 4 lampen aan. Lekker makkelijk om de lichten zo uit te zetten als er tegenliggers komen.
Voorjaarsmeeting 8)
Dat is het wel weer zo'n beetje. Nog een paar dagen en dan moet alles 100% klaar zijn. 21 juni 12 uur is het zover...
Laatst gewijzigd door MadMax78 op di jun 10, 2008 10:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
78 T2b 2.0l L-jet ASI Riviera
http://www.oranjetrophy.nl
http://www.oranjetrophy.nl
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Ja hoor! 21 juni 12:00 uur Olympisch stadion Amsterdam, zou natuurlijk heel gezellig zijnbas_T2a schreef:Kan er nog uitgezwaaid worden door T2-rijders?? Lijkt me wel leuk
Mooi werk hoor. Wordt allemaal grondig aangepakt.
Bas
Zitten er al op, zie je alleen niet zo duidelijk op de kleine foto's.ko de fries schreef: ziet er goed uit ,steenslag beschermers voor de koplampen ,is mischien ook een goed idee
78 T2b 2.0l L-jet ASI Riviera
http://www.oranjetrophy.nl
http://www.oranjetrophy.nl
Dat zetten we bij de meetingsMadMax78 schreef:Ja hoor! 21 juni 12:00 uur Olympisch stadion Amsterdam, zou natuurlijk heel gezellig zijnbas_T2a schreef:Kan er nog uitgezwaaid worden door T2-rijders?? Lijkt me wel leuk
Mooi werk hoor. Wordt allemaal grondig aangepakt.
Bas
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic.php?p=57076
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer: