Ik ben Frederick en sinds mei 2017 ben ik eigenaar van een T2a deluxe van 71.
Gedurende 2 jaar heb ik deze op en omgebouwd tot een camper bus met een origineel westfalia tin top interieur.
In april 2019 was het eindelijk zo ver en kon ik na 2 jaar zandstralen, spuiten, slijpen, lassen, spuiten en opbouwen eindelijk naar de technische keuring hier in België.
De eerste keer kon ik terug met een rode kaart. Had het ruitensproeier mechanisme en de rubber op het rempedaal niet geïnstalleerd.
Dit even verholpen en klaar voor de 2de poging en we waren geslaagd. De platen konden aangevraagd worden en sindsdien rijden we rond.
Het verhaal starten jaren geleden met mijn eerste kever project dan kwam er een nieuwe kever en een notchback.
Maar een bus ja dat wou ik al van toen ik nog een kind was. Alleen een rijdende kopen was voor mij te duur dus moest de notchback plaats maken voor een bus project.
Deze is afkomstig van Texas. De bus heeft hier rond gereden tot 90 en is dan dienst gaan doen als opslagplaats voor het hooi van de geiten.

Ergens 2015 is deze gevonden en niet veel later naar België gekomen.
Zo is deze gevonden in texas

Mei 2017 de bus komt eindelijk naar huis.

Aangekomen en klaar om er aan te beginnen.

Dan kan het afbreken starten en kijken wat de staat er van is.
Bedoeling is het chassis met de staalborstel op te kuisen en op te lassen waar nodig en de patina te behouden.
Maar als bij zovele projecten loopt het anders...
De onderkant ziet er veel belovend uit.

de voorkant is iets roestiger door jaren zonder vooruit buiten te staan