De blauwe schuiver
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Uithalen in zijn geheel gedaan! Inbouwen apart.
Pomp loopt als ik de luchtmassameter beweeg, slaat aan, loopt heel even (korter dan mijn reserveblok toen de egr noet afgedopt was) seconde of 3... reageert niet op gas geven. Alle vacuum lijkt goed te zitten (zo zat het ook voor de uitbouw toen hij goed liep) lijkt na de start te stoppen door benzine tekort...
Vanavond verder zoeken!
Pomp loopt als ik de luchtmassameter beweeg, slaat aan, loopt heel even (korter dan mijn reserveblok toen de egr noet afgedopt was) seconde of 3... reageert niet op gas geven. Alle vacuum lijkt goed te zitten (zo zat het ook voor de uitbouw toen hij goed liep) lijkt na de start te stoppen door benzine tekort...
Vanavond verder zoeken!
hoe???
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Nou, kom er niet uit...
Alles aangesloten zoals het zat. Slaat aan draait 1 sec en slaat dan af. Ruik benzine, pomp loopt (blijft soms ook lopen????) Alle massa gecontroleerd.... alle vacuum die dicht moet zitten zit dicht...
Dubbele relais gecheckt, geruild voor reserve en terug geruild klopt allemaal zoals beschreven...
Schiet mij maar lek.
Alles aangesloten zoals het zat. Slaat aan draait 1 sec en slaat dan af. Ruik benzine, pomp loopt (blijft soms ook lopen????) Alle massa gecontroleerd.... alle vacuum die dicht moet zitten zit dicht...
Dubbele relais gecheckt, geruild voor reserve en terug geruild klopt allemaal zoals beschreven...
Schiet mij maar lek.
hoe???
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Even ook in het engels zodat ik het ook op andere forums kan plakken!
What i have done so far:
- Engine was running nice, pulled it out to change the gearbox.
- the disconnected relay, ecu white and black wire on coil and afm were connected again afther installing the engine (1 week later)
- it turns, fires, runs for 1 sec and dies...
- have 2.5 bar fuel pressure
- have spark
- correct timing
- working dubble relay (yes checked!)
- ecu changed, no difference
- last i know is i got power to injectors but they wont flicker...
What do i miss???
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
What i have done so far:
- Engine was running nice, pulled it out to change the gearbox.
- the disconnected relay, ecu white and black wire on coil and afm were connected again afther installing the engine (1 week later)
- it turns, fires, runs for 1 sec and dies...
- have 2.5 bar fuel pressure
- have spark
- correct timing
- working dubble relay (yes checked!)
- ecu changed, no difference
- last i know is i got power to injectors but they wont flicker...
What do i miss???
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
hoe???
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: De blauwe schuiver
En als je nu eens een heel dun straalltje benzine in de carb laat lopen , als hij dan wel doorloopt moet het in de injectie ergens fout gaan.eelke schreef: ↑wo apr 17, 2019 22:29 pmNou, kom er niet uit...
Alles aangesloten zoals het zat. Slaat aan draait 1 sec en slaat dan af. Ruik benzine, pomp loopt (blijft soms ook lopen????) Alle massa gecontroleerd.... alle vacuum die dicht moet zitten zit dicht...
Dubbele relais gecheckt, geruild voor reserve en terug geruild klopt allemaal zoals beschreven...
Schiet mij maar lek.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Hoort er een weerstand te zijn tussen de condensator en de massa? Als dat niet hoort heb ik gevonden wat er aan de hand is! Anders de vraag of 6 ohm goed is?
hoe???
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: De blauwe schuiver
je bent natuurlijk ook bij de startmotor bezig geweest. bij mij zit daar ook een plus die naar de benzinepomp gaat...(niet dat dat perse officieel is...) misschien daar even kijken
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Straks de condensator vervangen, hopen dat dat het is!
Ondertussen ook wat onderdeeltjes vervangen, altijd leuk, NOS spulletjes!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ondertussen ook wat onderdeeltjes vervangen, altijd leuk, NOS spulletjes!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
hoe???
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Condensator vervangen, hij loopt!
Nu nog een combinatie van afstellen en vacuum...
Nu nog een combinatie van afstellen en vacuum...
hoe???
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: De blauwe schuiver
dat het dan toch weer zo iets simpels kan zijn.
kan je morgen ff lekker proef ritje maken
kan je morgen ff lekker proef ritje maken
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Vacuum van de rembekrachtiger was ook slecht.
Loopt nu mooi, en heeft een achteruit!
Een proefrit wordt 29 mei, naar de rdw!
Loopt nu mooi, en heeft een achteruit!
Een proefrit wordt 29 mei, naar de rdw!
hoe???
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Nieuwe "einddemper" gekocht.
Deze worden niet meer gemaakt dus heb een middendemper gekocht die super past!
Alleen het eindpijpje aanpassen!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Deze worden niet meer gemaakt dus heb een middendemper gekocht die super past!
Alleen het eindpijpje aanpassen!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
hoe???
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: De blauwe schuiver
Motorschuim en trekhaak geplaatst!!!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
hoe???
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: De blauwe schuiver
Dat laatste is een herkenbaar beeld. De bar met al het gereedschap. Hoe doen ze dat toch met normale auto's?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige