S goed, al vraag ik me nu af of het wel zo verstandig was om dit zo openbaar te meldenRobert schreef:Tja, als ik alles van te voren wist dan.......bas_T2a schreef:Had mij ff een berichtje gestuurd, wij hebben op het werk een sticker-snijplotter staan...
Maar bedankt voor het aanbod, ik zal het onthouden.
Groeten,
Robert 8)
Robert z'n Bus deel I
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Daar hou ik je aan!Robert schreef:Het blijft onder ons (en al die anderen die mijn busverhaal volgen).bas_T2a schreef: S goed, al vraag ik me nu af of het wel zo verstandig was om dit zo openbaar te melden
PS Heb je de foto's van mijn bus ook in high res? Wil ik wel hebben
Bas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
Vanmorgen eindelijk het knipperlicht probleem op kunnen lossen.
De draden die naar het defecte relais gaan omgeleid naar een nieuw knipperrelais.
Daarna werkten de knipperlichten probleemloos. \:D/ \:D/
Vervolgens snel met het APK station gebeld en aan het begin van de middag kon ik met de bus langskomen.
Snel weer de achterklep, motorafdekplaat en achterbumper gemonteerd en naar het APK station gereden.
De APK was een fluitje van een cent, alles in orde.
Maar opeens deed de verlichting het niet goed meer.](*,) ](*,) ](*,)
Conclusie de bus is helemaal APK klaar, alleen de verlichting moet ik weer in orde gaan maken.
Ik ga vanavond even samen met iemand kijken of we voor de verlichting de kabels om kunnen leiden naar een nieuw relais.
Als de verlichting het dan doet hoef ik alleen nog maar naar het APK station om de werkende verlichting te laten zien en dan melden ze hem af.
Groeten,
Robert 8)
De draden die naar het defecte relais gaan omgeleid naar een nieuw knipperrelais.
Daarna werkten de knipperlichten probleemloos. \:D/ \:D/
Vervolgens snel met het APK station gebeld en aan het begin van de middag kon ik met de bus langskomen.
Snel weer de achterklep, motorafdekplaat en achterbumper gemonteerd en naar het APK station gereden.
De APK was een fluitje van een cent, alles in orde.
Maar opeens deed de verlichting het niet goed meer.](*,) ](*,) ](*,)
Conclusie de bus is helemaal APK klaar, alleen de verlichting moet ik weer in orde gaan maken.
Ik ga vanavond even samen met iemand kijken of we voor de verlichting de kabels om kunnen leiden naar een nieuw relais.
Als de verlichting het dan doet hoef ik alleen nog maar naar het APK station om de werkende verlichting te laten zien en dan melden ze hem af.
Groeten,
Robert 8)
Member of ACF
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Mooi werk! Nog ff en je rijdt lekker rond!Robert schreef: Als de verlichting het dan doet hoef ik alleen nog maar naar het APK station om de werkende verlichting te laten zien en dan melden ze hem af.
Groeten,
Robert 8)
Moet dat afmelden niet binnen een bepaalde tijd gebeuren, eigenlijk?
Bas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Kijk dat zijn goede vorderingen. ik hoop dat de electrische kwaaltjes hierna verleden tijd zijn. Sucses met het oplossen.
groeten Patrick
groeten Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Bedankt voor de tip, als ik de spanningsregelaar weet te vinden dan zal ik het doen.ko de fries schreef:eerst knipperlichten ,dan verlichting , meet eens je spanning na met je motor op toeren [zou zo rond de 14 volt moeten zijn ]als je spanningsregelaar stuk is meet je een stuk meer en dan brandt het ene na het andere door , sucses ko
Ik heb de verlichting tot nu toe iedere keer getest zonder de motor te laten draaien. Ik verwacht dus niet dat de spanningsregelaar de oorzaak van de problemen is.
Ik ben er ondertussen ook al achter dat vanwege de bijna lege accu een aantal zaken ook niet perfect werkte. Ben vanavond nog even bij de bus geweest omdat de accu nog was aangesloten op de druppellader en nu werkte alles weer met uitzondering van de achterlichten.
Ga dit weekend de accu eens aan een degelijke acculader hangen.
Ook weet ik al waar ik naar op zoek moet gaan voor de niet werkende achterlichten.
Groeten,
Robert 8)
Laatst gewijzigd door Robert op wo nov 28, 2007 21:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Member of ACF
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
gewoon universeel meter op de plus en min aansluiten , dan starten
en een beertje toren maken , iemand anders laten aflezen , moet op toeren rond de 14 v zijn , bij een wisselstroom [dikke dynamo zit ie in de dynamo
bij een gelijkstroom dynamo zit ie in een loskastje , een goede accu meet
minimaal 12volt voor dat je de motor start , en loopt daarna op tot 14 volt bij toeren sucses ko
en een beertje toren maken , iemand anders laten aflezen , moet op toeren rond de 14 v zijn , bij een wisselstroom [dikke dynamo zit ie in de dynamo
bij een gelijkstroom dynamo zit ie in een loskastje , een goede accu meet
minimaal 12volt voor dat je de motor start , en loopt daarna op tot 14 volt bij toeren sucses ko
O.k. ga ik de volgende keer doen als ik weer bij de bus ben.ko de fries schreef: gewoon universeel meter op de plus en min aansluiten , dan starten
en een beertje toren maken , iemand anders laten aflezen , moet op toeren rond de 14 v zijn , bij een wisselstroom [dikke dynamo zit ie in de dynamo
bij een gelijkstroom dynamo zit ie in een loskastje , een goede accu meet
minimaal 12volt voor dat je de motor start , en loopt daarna op tot 14 volt bij toeren sucses ko
Groeten,
Robert 8)
Member of ACF
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Als de bus straks eindelijk APK heeft ga ik ook verder met de extra meters in het dashboard.
Toerenteller op het dashboard, en op de plaats van de radio is ruimte voor drie kleine metertjes. Olietemperatuurmeter, ampere meter en dan heb ik nog 1 plekje over.
Suggesties?
Groeten,
Robert 8)
Toerenteller op het dashboard, en op de plaats van de radio is ruimte voor drie kleine metertjes. Olietemperatuurmeter, ampere meter en dan heb ik nog 1 plekje over.
Suggesties?
Groeten,
Robert 8)
Member of ACF
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Cilinderkop temperatuur meter.Robert schreef:Als de bus straks eindelijk APK heeft ga ik ook verder met de extra meters in het dashboard.
Toerenteller op het dashboard, en op de plaats van de radio is ruimte voor drie kleine metertjes. Olietemperatuurmeter, ampere meter en dan heb ik nog 1 plekje over.
Suggesties?
Groeten,
Robert 8)
Misschien is het handig om je Dynamo eens te laten controleren. Ik heb hem dit weekend laten reviseren € 80,- en hij is weer prima.
Net als de startmotor overigens.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |