project T2B mobiele buitenkeuken

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
the dominator
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: vr okt 19, 2018 13:29 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: project T2B mobiele buitenkeuken

Bericht door the dominator » zo apr 07, 2019 3:20 am

jerupke schreef:
ma feb 18, 2019 23:54 pm
Ik haak nu pas in op dit topic en zie dat de foto's uit het begin van dit verhaal grotendeels verwijderd/onbruikbaar zijn.
Misschien ff een reactie met alle foto's t.n.t.?

Ben wel benieuwd, namelijk :-)

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
fotootjes opnieuw in topic geplaats :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: project T2B mobiele buitenkeuken

Bericht door jerupke » zo apr 07, 2019 12:07 pm

the dominator schreef:
jerupke schreef:
ma feb 18, 2019 23:54 pm
Ik haak nu pas in op dit topic en zie dat de foto's uit het begin van dit verhaal grotendeels verwijderd/onbruikbaar zijn.
Misschien ff een reactie met alle foto's t.n.t.?

Ben wel benieuwd, namelijk :-)

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
fotootjes opnieuw in topic geplaats :mrgreen: :mrgreen:
Wauw, mooi project!!!

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

the dominator
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: vr okt 19, 2018 13:29 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: project T2B mobiele buitenkeuken

Bericht door the dominator » di apr 09, 2019 4:35 am

the dominator schreef:
ma okt 22, 2018 15:22 pm
Van het weekend een brainstormsessie gehad, denk dat we er wel uitzijn hoe we het dak moeten gaan bevestigen.
Ik denk dat het een viertal elektrische/pneumatische/hydraulische pompjes worden waarmee we het dak een 40tal cm omhoog kunnen duwen.
Eindelijk de knoop doorgehakt, na een opmeetsessie erachter gekomen welke lengte ik nodig heb en hoe we de actuators het best kunnen monteren.
En wel in de opstaande gedeeltes van de dakboog, achter de driehoekige verstevigingsplaten.
Op die plek word dan het statisch gedeelte van de actuator geborgd door het U-profiel van de opstaande dakboog.
Afbeelding

Moet voor het motorgedeelte van de actuator wel nog een uitsparing maken aan de binnenzijde maargoed, ben toch nog aan het slijpen en lassen.
Ik heb achter de driehoek een ruimte van 47mm breed en 44mm diep. Actuator is aan de voet 40mm breed dus dat past precies.
Opstaande gedeelte is 34mm rond, dat in combinatie met de ruimte die ik voor motor moet voorzien gaat ervoor moeten zorgen dat ik de actuator loodrecht kan monteren.
Afbeelding

Wel gaan we aan binnenzijde van het polyester dak een metalen structuur maken die ervoor zorgt dat eventuele krachten bij beweging niet op het dak overgedragen worden. Travel van de actuators is 300mm, genoeg om rechtop te kunnen staan en frisse licht binnen te krijgen als we aan het koken zijn :mrgreen:
Afbeelding

Kan niet wachten totdat de hardware binnenkomt :ugeek: :ugeek:

DennisT2
Actief Lid
Berichten: 481
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:29 pm
Locatie: Utrecht

Re: project T2B mobiele buitenkeuken

Bericht door DennisT2 » wo apr 10, 2019 23:27 pm

Ik kan best aardig lassen en plaatwerken dacht ik zelf, maar jij kunt het echt nog een heel stuk beter! Heel mooi gedaan tot nu toe :D

the dominator
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: vr okt 19, 2018 13:29 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: project T2B mobiele buitenkeuken

Bericht door the dominator » do apr 11, 2019 0:17 am

DennisT2 schreef:
wo apr 10, 2019 23:27 pm
Ik kan best aardig lassen en plaatwerken dacht ik zelf, maar jij kunt het echt nog een heel stuk beter! Heel mooi gedaan tot nu toe :D
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het lassen niet zelf doe... Ik doe al het zaag, sloopwerk en plaatwerk op maat maken.
Het lassen word door Meesters Classics gedaan. Ere die ere toekomt :D :D

Pakketje met actuators uit Engeland gaat vandaag (donderdag) geleverd worden, maar ben zelf vrijdagavond pas uit Japan terug, zal soort van vroege sinterklaas worden als ik pakketje mag openen.

Dag erna word het kerstmis, want staat in de werkplaats van Meester Classics nog wat op mij te wachten, mijn vers gespoten 1303 cabrio.
Ik weet dus weer wat te doen de komende weekenden
Gelukkig staat er geen deadline op de cabrio, hoef er pas begin juni mee naar Ancona (Italie) te rijden, dan de boot op naar Albanië.
Daar een offroadrally rijden en na de rally met de cabio roadtripje terug naar NL (via Montenegro, Bosnie, Kroatie, Hongarije, Slowakije, Tsjechie, Duitsland)

Afbeelding

DennisT2
Actief Lid
Berichten: 481
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:29 pm
Locatie: Utrecht

Re: project T2B mobiele buitenkeuken

Bericht door DennisT2 » do apr 11, 2019 19:57 pm

Ooo nee zeker geen stress dan.. :lol:

Plaats reactie