Onze Marinogele T2B Westfalia 1978
Geplaatst: ma jul 23, 2018 16:42 pm
Hoi Allen,
Een langetermijn lezer die toch besloten heeft om ook zijn verhaal ff te doen... Eerste post!
Wat achtergrond...
Na tijdens mijn jeugd altijd op te kijken naar mijn opa die de ene VW kever na de andere versleet, een fastback had en dergelijke alles lang in de koelkast laten liggen...
Tot een jaar of 9 geleden het bloed kroop waar het niet kruipen kan en mijn eerste stapjes in de VW aircooled wereld gezet.
Een Kever uit 1972 op de kop kunnen tikken.
Een Belgische kever in een (naar mijn mening) fantastisch blauwe kleur gemini blauw die maar 2 modeljaren van fabriek af werd geleverd.
Veel plezier met kevertje gehad (en hebben we nog steeds) maar na een tijdje werd de "klaagzang" van de achterbank en bijrijderstoel als maar groter.
De kever was klaarblijkelijk niet meer aangepast aan het uit zijn voegen barstende gezin van 2 niet zo kleine kinderen.
Tijd om eens rond te gaan kijken voor een bus. Budget is natuurlijk niet eindig en toch op een gegeven moment al redelijk teleurgesteld in aanbod vs staat van de bussen en de daarvoor gevraagde prijs.
Idee in de koelkast gestoken wegens andere prioriteiten omtrent huis en dergelijke.
Begin van dit jaar toch maar eens terug beginnen kijken en met het idee aan het spelen om eentje uit US te laten overkomen. Veel gekeken op US fora en af en toe marktplaats en 2dehands.be
Toen... Kwam eerst een groene bus voorbij. 2 uurtjes rijden van Antwerpen. Vol goede moed er naartoe maar vanop 3 meter perfect. Hoe dichter je kwam hoe meer laswerk / slechte reparaties dus je zag de rekening al oplopen. Verstand het gewonnen van het hart en terug huiswaarts... Teleurgestelde kids bij aankomst maar de zoektocht ging / gaat verder.
Weekje later opeens... Daar stond ze... Een Marinogle T2b op uurtje rijden van Rotterdam. Foto's zien er goed uit. Beschrijving lijkt me correct.
Maar ff bellen en terug de auto in.
Aangekomen bij deze bus:
Motor 7000km oud. Wel wat afstelprobleempjes maar die zijn te verhelpen.
2* nieuwe batterij
25jaar in bezit gehad door zelfde eigenaar. Een origineel in NL geleverde bus met 271000km en nieuwe motor sinds 7000km met externe oliekoeler. Facturen ter inzage.
In 2012 mooi opgelast en terug gespoten, dak nog goed, interieur niet meer origineel maar zeker bruikbaar, paar kleine dingen hier en daar maar niets wat zelf niet op te lossen valt.
Er zat zelfs ook nog een originele westfalia voortent bij
Testritje gedaan, ff samengezeten met de vorige eigenaar en gelijk beslist. We wagen het er op we hebben een BUS.
Dit is nu zo'n 2 maanden geleden.
RDW afgemeld => naar België => Paar kleine dingen aan stuurinrichting opgelost => keuring en rijden.
Zo stond ie op de oprit:
Heleboel onderdelen ook nog bij de koop zoals thermomatten, 2 maal volledige koppelingkit, allerhanden afstel benodigdheden,...
Ondertussen al gedaan:
*Handvat hefdak vervangen
*motor afgesteld
*blindeer folie verwijderd
*nieuwe verlichting geplaatst
* Gordijnrails + gordijnen gemaakt
*horgordijn terug geïnstalleerd
*vast tapijt gelegd
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
Westfalia tent ff opgezet om te kijken. Buiten 1 ritssluiting die vastzit eigenlijk meer dan perfect:
Drukknoppen vervangen en gaas maar weer ff gemonteerd:
Westfalia stickers op hefdak toch altijd mooi detail:
Effe op reis op eigen oprit na het installeren van de gordijnen (de gordijnroede is nu al wat rechter gezet)
Nog eentje van het interieur. Gelijk maar ff aan elke kant 2 lampjes bij gehangen en het paneel voorzien van witte kleur:
Interieur by night. De stoelhoezen gaan we nog vervangen in iets meer effen oranje. De traanplaat komt nog mooi vast tapijtje op.
Kickpanelen terug zwart gemaakt:
Afgelopen weekend er een eerste keer op uit met de familie. 250km voornamelijk snelweg gereden zonder problemen.
Dingen die we nog op korte termijn gaan doen:
*Achteruitrijlichten monteren
*Olie verversen
*Gaatje tentdoek repareren
*Wat meer opbergruimte maken in interieur
Midden augustus eerste kampeertripje gepland
Alle reacties suggesties welkom uiteraard. Ik verwacht dat er van mijn kant hier en daar ook nog wel wat vragen gaan komen.
Een langetermijn lezer die toch besloten heeft om ook zijn verhaal ff te doen... Eerste post!
Wat achtergrond...
Na tijdens mijn jeugd altijd op te kijken naar mijn opa die de ene VW kever na de andere versleet, een fastback had en dergelijke alles lang in de koelkast laten liggen...
Tot een jaar of 9 geleden het bloed kroop waar het niet kruipen kan en mijn eerste stapjes in de VW aircooled wereld gezet.
Een Kever uit 1972 op de kop kunnen tikken.
Een Belgische kever in een (naar mijn mening) fantastisch blauwe kleur gemini blauw die maar 2 modeljaren van fabriek af werd geleverd.
Veel plezier met kevertje gehad (en hebben we nog steeds) maar na een tijdje werd de "klaagzang" van de achterbank en bijrijderstoel als maar groter.
De kever was klaarblijkelijk niet meer aangepast aan het uit zijn voegen barstende gezin van 2 niet zo kleine kinderen.
Tijd om eens rond te gaan kijken voor een bus. Budget is natuurlijk niet eindig en toch op een gegeven moment al redelijk teleurgesteld in aanbod vs staat van de bussen en de daarvoor gevraagde prijs.
Idee in de koelkast gestoken wegens andere prioriteiten omtrent huis en dergelijke.
Begin van dit jaar toch maar eens terug beginnen kijken en met het idee aan het spelen om eentje uit US te laten overkomen. Veel gekeken op US fora en af en toe marktplaats en 2dehands.be
Toen... Kwam eerst een groene bus voorbij. 2 uurtjes rijden van Antwerpen. Vol goede moed er naartoe maar vanop 3 meter perfect. Hoe dichter je kwam hoe meer laswerk / slechte reparaties dus je zag de rekening al oplopen. Verstand het gewonnen van het hart en terug huiswaarts... Teleurgestelde kids bij aankomst maar de zoektocht ging / gaat verder.
Weekje later opeens... Daar stond ze... Een Marinogle T2b op uurtje rijden van Rotterdam. Foto's zien er goed uit. Beschrijving lijkt me correct.
Maar ff bellen en terug de auto in.
Aangekomen bij deze bus:
Motor 7000km oud. Wel wat afstelprobleempjes maar die zijn te verhelpen.
2* nieuwe batterij
25jaar in bezit gehad door zelfde eigenaar. Een origineel in NL geleverde bus met 271000km en nieuwe motor sinds 7000km met externe oliekoeler. Facturen ter inzage.
In 2012 mooi opgelast en terug gespoten, dak nog goed, interieur niet meer origineel maar zeker bruikbaar, paar kleine dingen hier en daar maar niets wat zelf niet op te lossen valt.
Er zat zelfs ook nog een originele westfalia voortent bij
Testritje gedaan, ff samengezeten met de vorige eigenaar en gelijk beslist. We wagen het er op we hebben een BUS.
Dit is nu zo'n 2 maanden geleden.
RDW afgemeld => naar België => Paar kleine dingen aan stuurinrichting opgelost => keuring en rijden.
Zo stond ie op de oprit:
Heleboel onderdelen ook nog bij de koop zoals thermomatten, 2 maal volledige koppelingkit, allerhanden afstel benodigdheden,...
Ondertussen al gedaan:
*Handvat hefdak vervangen
*motor afgesteld
*blindeer folie verwijderd
*nieuwe verlichting geplaatst
* Gordijnrails + gordijnen gemaakt
*horgordijn terug geïnstalleerd
*vast tapijt gelegd
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
Westfalia tent ff opgezet om te kijken. Buiten 1 ritssluiting die vastzit eigenlijk meer dan perfect:
Drukknoppen vervangen en gaas maar weer ff gemonteerd:
Westfalia stickers op hefdak toch altijd mooi detail:
Effe op reis op eigen oprit na het installeren van de gordijnen (de gordijnroede is nu al wat rechter gezet)
Nog eentje van het interieur. Gelijk maar ff aan elke kant 2 lampjes bij gehangen en het paneel voorzien van witte kleur:
Interieur by night. De stoelhoezen gaan we nog vervangen in iets meer effen oranje. De traanplaat komt nog mooi vast tapijtje op.
Kickpanelen terug zwart gemaakt:
Afgelopen weekend er een eerste keer op uit met de familie. 250km voornamelijk snelweg gereden zonder problemen.
Dingen die we nog op korte termijn gaan doen:
*Achteruitrijlichten monteren
*Olie verversen
*Gaatje tentdoek repareren
*Wat meer opbergruimte maken in interieur
Midden augustus eerste kampeertripje gepland
Alle reacties suggesties welkom uiteraard. Ik verwacht dat er van mijn kant hier en daar ook nog wel wat vragen gaan komen.