Na ons paastripje merkte we dat er achter op de leveller een lekkage was. Bij nader onderzoek bleek het remvloeistof te zijn dus de boel maar ff uit elkaar gehaald en ja hoor... De cylinder had het begeven.
Gelijk maar even gefixed en remmen terug gesteld:
Onze Marinogele T2B Westfalia 1978
Re: Onze Marinogele T2B Westfalia 1978
Na nog wat trips in 2019 de eerste keer de wegbijstand moeten bellen.
Kort na vertrek en op cruisesnelheid op snelweg opeens een grote rookwolk achter de bus. Met al ideeën van een motorbrand de bus gelijk aan de kant gezet met de brandblusser in de hand achteruit gelopen. Daar aangekomen bleek het mee te vallen en was het na nader onderzoek een van de slangen die naar de externe oliekoeler liepen die het begeven had. Gelukkig op tijd gezien dus nooit met te weinig olie gereden maar kwamen wel ff goed weg:
Ze dan ook gelijk maar allemaal vervangen door exemplaren zonder metalen omhulsel rond dat ze wat makkelijker te inspecteren zijn:
Kort na vertrek en op cruisesnelheid op snelweg opeens een grote rookwolk achter de bus. Met al ideeën van een motorbrand de bus gelijk aan de kant gezet met de brandblusser in de hand achteruit gelopen. Daar aangekomen bleek het mee te vallen en was het na nader onderzoek een van de slangen die naar de externe oliekoeler liepen die het begeven had. Gelukkig op tijd gezien dus nooit met te weinig olie gereden maar kwamen wel ff goed weg:
Ze dan ook gelijk maar allemaal vervangen door exemplaren zonder metalen omhulsel rond dat ze wat makkelijker te inspecteren zijn:
Re: Onze Marinogele T2B Westfalia 1978
Na de vorige "bijna brand ervaring" zoals ik ze noem toch maar even gekeken wat we kunnen doen richting brandveiligheid van de bus.
Vele info over te vinden en maar direct aan de slag gegaan met top prioriteit nummer 1. Het vervangen van de ontluchtingslangen in de motorruimte:
Na het verwijderen van de aanjager die ik toch niet meer gebruikte bleek waarom dit geen seconde te vroeg was
Alles terug netjes met nieuwe stukjes / darm en klemmen:
Ook gelijk een blazecut geïnstalleerd om toch een beetje zekerder te zijn als het de volgende keer toch iets is IN de motorruimte:
Vele info over te vinden en maar direct aan de slag gegaan met top prioriteit nummer 1. Het vervangen van de ontluchtingslangen in de motorruimte:
Na het verwijderen van de aanjager die ik toch niet meer gebruikte bleek waarom dit geen seconde te vroeg was
Alles terug netjes met nieuwe stukjes / darm en klemmen:
Ook gelijk een blazecut geïnstalleerd om toch een beetje zekerder te zijn als het de volgende keer toch iets is IN de motorruimte:
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Onze Marinogele T2B Westfalia 1978
ja blijft lekker bezig met je bus.
vind de witte bumpers haar ook beter staan.
en alle andere werkjes zien er ook goed uit.
hopen haar nog eens te zien op een meeting
vind de witte bumpers haar ook beter staan.
en alle andere werkjes zien er ook goed uit.
hopen haar nog eens te zien op een meeting