dubbelschuiver 19tdi

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door old brumax » zo mei 06, 2018 22:06 pm

:mrgreen: Waterkokert diesel stinkert!! :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door mobiel70 » ma mei 07, 2018 19:03 pm

Kokend water is gevaarlijk!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
broadspeed1
Nieuweling
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 16:04 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: zeeland

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door broadspeed1 » ma mei 07, 2018 21:04 pm

vandaag deurpanelen er op gemaakt , die zaten er niet op , dus snel gefixt ,
wiellager besteld,
stoel gerepareerd en aangepast , zodat er nu een hoofdsteun op zit ( stoelverwarming eruit gehaald , werkte toch niet meer )
nu moet ik op de bank ook nog een hoofdsteun maken , zodat het weer gelijk lijkt dus dat is morgen aan de beurt
ook een nieuwe accu gekocht , moet ook een beugel voor gemaakt worden want nu staat hij helemaal los achterin ( vind apk niet zo leuk )

morgen weer verder

en ja ik weet dat hij water gekoeld is , en diesel stookt , nou en het is en blijft een T2 :-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door Tuinkabouter90 » ma mei 07, 2018 22:51 pm

hmmm je laatste bewering zal door sommigen in twijfel getrokken worden maar ieder z`n eigen ding ;) :) :D
je bent in ieder geval goed bezig :mrgreen:

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door mobiel70 » ma mei 07, 2018 23:41 pm

Hé broadspeed, je moet doen wat je leuk vindt en niet wat een ander roept! Het is jouw bus en jij moet er plezier aan beleven! Mijn opmerkingen waren niet zo serieus bedoeld als ze er wel uitzagen. Want ondertussen ben ik het eens met onze vriend de Tuinkabouter: je bent goed bezig!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
broadspeed1
Nieuweling
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 16:04 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: zeeland

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door broadspeed1 » di mei 08, 2018 2:15 am

thnx allemaal , ik luister nooit naar wat anderen roepen , hahahahah , het is een t2 , diesel of niet ( staat op kenteken ) dus daar verandert niets aan ,
als ik het dieselen zat ben kan ik er zo een boxertje in hangen , want de diesel zit er in met een pasplaat , dus alles is omkeerbaar , , dan is het motor eruit , plaat eraf , en boxer er in , bak is exact gelijk en is niets aan verandert, ( alleen inwendig )

verder borduur ik verder , op wat anderen voor mij gedaan hebben , en verbeteren , bruikbaar maken , en mooi maken , want na bijna 10 jaar is een beetje mooi maken wel weer nodig ,in ieder geval de laatste 3 a 4 jaar heeft hij weinig onderhoud gezien , en is er misschien 500 km mee gereden ,
bij mij kreeg hij gelijk 300 km op 1 dag voor zijn kiezen , dus dat was even ruw wakker worden , maar ging allemaal prima , en gaf mij gelijk een idee van wat er gedaan moest worden ,

we gaan rustig verder , snel gaat bij mij niet gezien mijn gezondheid ,
onderdelen zijn besteld , dus even wachten tot ze hier zijn


Afbeelding

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door Airtime » di mei 08, 2018 8:52 am

Goed om te zien dat deze bus nog leeft. Volgens mij is hij in goede handen. Succes en keep up the good work! 8-)
Easy!

Gebruikersavatar
broadspeed1
Nieuweling
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 16:04 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: zeeland

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door broadspeed1 » za mei 12, 2018 19:53 pm

vandaag met heel veel moeite lv wiellager vervangen niet dat het moeilijk is , alleen waar ze in de garage een uurtje over doen , kost mij een hele dag , in tijd energie , en hoofdpijn , maar het is gedaan , gelijk remblokken schoon / gangbaar gemaakt , alle wielmoeren nagetrokken , want die zaten allemaal gewoon los ,, wat zal hij straks geweldig rijden :-)

deurpaneel zit er ook op aan de bestuurders kant , alleen moet ik nog even kijken waar het handvat hoort om de deur dicht te trekken , maar dat komt nog wel ,
ik heb het lucht kanaal eraf gelaten wat naar het laadgedeelte gaat , omdat de kanalen oud en kapot waren , en het de nieuwe panelen verpest , dus weg ermee

ook zaten de schroeven van het slot er helemaal niet in ,, dus op de kop in de bouten en moeten bak , en gelukkig zat er nog wat bruikbaars in , ook weer klaar :-)

volgende week maar aan de motor bezig , ( olie lekkage ) , en brandstof en olie filter vervangen, ( eerst uitzoeken welke het zijn ???? )

oh gelijk een vraag aan iedereen ,,,, heeft er nog iemand een 6j 16 inch teledial velg liggen , of een thuiskomer van een porsche , ( 5x130 ) want ik heb geen reserve wiel ,

mvg en een goed weekeind michel

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door Wilfred » ma mei 14, 2018 22:41 pm

ik zit nog eens te kijken, en vraag mij af: draait je waterpomp wel de juiste kant op? de riem loopt namelijk langs de andere kant van het wiel als origineel, wanneer der ook nog een poelie is voor een stuuroliepomp?

Edit:

sorry, nevermind. dit is een oudere TDI dan wat ik in de bus heb. Bij jou hoort de waterpomp wel zo. sorry :D
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
broadspeed1
Nieuweling
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 16:04 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: zeeland

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door broadspeed1 » wo mei 16, 2018 11:21 am

hahahah , dan had hij het 10 jaar terug toen martin hem ingebouwd had al heel warm gekregen , dit is als ik het goed heb een tdi van 1994 ,

Gebruikersavatar
broadspeed1
Nieuweling
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 16:04 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: zeeland

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door broadspeed1 » wo mei 16, 2018 11:30 am

gisteren het lcd scherm uit het dashbord gehaald ,, en een vervangings paneel gemaakt , met lekker old skool meters en de radio natuurlijk
vandaag aansluiten

Afbeelding

Gebruikersavatar
broadspeed1
Nieuweling
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 16:04 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: zeeland

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door broadspeed1 » wo mei 30, 2018 19:03 pm

het volgende project , DE MOTOR ,,,, koelwater lekkage , olie lekkage , bekabeling , luchfilteraanzuig buis , en motor ruimte deksel maken ,enz enz ,
nou begon goed ,, water eraf , en daar kwam ik al 2 verbindings buizen tegen die doorgeroest waren , ook 1 van de kunststof verbindingen met de motor was gescheurd
Afbeelding
dus die is ook besteld ,

een aantal nieuwe buizen hebik gelijk gemaakt , en gemonteerd ,
en de warmte wisselaar / olie filter is ook vervangen , want die rubber ring was ook lek
, klepdeksel pakking ook gelijk maar vervangen , want die was ook lek , ( miste de rubbers om the bouten )

en nu dan nog de bedrading , massa schakelaar aansluiten , oude rommel van het alarm eruit , ( komt een mooie nieuwe in :-) )



Afbeelding

nu kan ik ook de olie normaal bijvullen door de grotere opening , van het motorcompartiment
ipv een plank die het gat afdichte , en waar je niet bij de vuldop kon komen

Afbeelding

nu kan ik 2 schroeven een kwart slag draaien , en dan kan de klep open , met rubber om hem goed af te sluiten

nu kan er ook een matras op dus de camper is in aanbouw :-)

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door Tuinkabouter90 » wo mei 30, 2018 22:41 pm

Daar wordt in iedergeval geen half werk geleverd :-)

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door Pat » wo mei 30, 2018 23:28 pm

blijf het toch mooi vinden een waterkoker in een bus.. subaru, alfa of gewoon vw!
geen gezeik, in de oliewijk

Gebruikersavatar
broadspeed1
Nieuweling
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2018 16:04 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: zeeland

Re: dubbelschuiver 19tdi

Bericht door broadspeed1 » zo jun 10, 2018 9:41 am

zooo deze week niet zo veel kunnen doen , ivm verhuizing ,
omdat we van duitsland naar borssele verhuizen hebben we een opslag gehuurd voor een paar maand om alle meubels op te slaan , ( in goes )
daar reed ik dus de eerste keer de hal binnen , staat er een hele mooie blauw / witte t2b westfalia camper geparkeerd , ik gelijk helemaal blij ,
de 2e rit heb ik gelijk mijn bestelling bij parussi opgehaald omdat ik daar toch bijna langs kwam , en een dak imperial paste prima in een grote transport bus ,

dus vandaag gaat hij het dak op , omdat alles nu over is , en wij alleen nog wachten op de sleutel overgave ,dus 2 weken tijd voor de bus klaar te maken ,
en dan lekker rustig terug touren naar nederland


Afbeelding

ook heb ik eindelijk een passende 16 inch velg gevonden die voor en achter past als reserve wiel ,


Afbeelding


en ik wil ouderwetse reclame op de zijkant maken , een paar oude ski's ( waar ik 3 sets van heb liggen ) vast op de imperial maken

iets zoals dit wil ik op de zijkant , alleen nog geen 100% idee wat het moet zijn

Afbeelding

dus ja veeeeeeeellll plannen , veel doe ik de komende 2 weken , de rest als we in borssele zitten :-)

Plaats reactie