Project T2 Berlin 78

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 2378
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Project T2 Berlin 78

Bericht door mobiel70 » wo sep 05, 2018 20:42 pm

Dat klinkt niet zo goed. Je hebt zelf materiaal aangeleverd en zelf opgestart. Dat kunnen redenen zijn voor uitvluchten die vrijwel niet kunt weerleggen. Hoe toon je aan dat jouw materiaal goed was en dat je opstart geen problemen heeft veroorzaakt? Heb je getuigen en schriftelijke stukken waaruit de goede kwaliteit van jouw materiaal blijkt?
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Red
Nieuweling
Berichten: 43
Lid geworden op: vr mar 10, 2017 22:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Project T2 Berlin 78

Bericht door Red » do sep 06, 2018 8:21 am

mobiel70 schreef:
wo sep 05, 2018 20:42 pm
Dat klinkt niet zo goed. Je hebt zelf materiaal aangeleverd en zelf opgestart. Dat kunnen redenen zijn voor uitvluchten die vrijwel niet kunt weerleggen. Hoe toon je aan dat jouw materiaal goed was en dat je opstart geen problemen heeft veroorzaakt? Heb je getuigen en schriftelijke stukken waaruit de goede kwaliteit van jouw materiaal blijkt?
Goedemorgen.

Enigewat ik aangeleverd heb zijn de koppen en cilinders.
Die kunnen nooit voor oliedruk problemen zorgen,daar zijn namelijk de problemen mee.
Oliedruk is altijd onderblok gerelateerd.
Koppen zijn van amc en cilinders van mahle, beide zijn dus gewoon van goed merk.
Al het inwendige van onderblok hebben ze zelf besteld.
En qua opstarten betreft daar is iemand bij geweest en heb ik een filmpje van.
Maar dat zou voor hen geen excuus mogen zijn aangezien je bij een revisie bedrijf vaak alleen een los blok of kop brengt die zij maken en de klant zelf monteerdeven afwachten dus.

Gebruikersavatar
Miranda & Marian
Nieuweling
Berichten: 31
Lid geworden op: do jul 31, 2014 12:59 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Project T2 Berlin 78

Bericht door Miranda & Marian » ma sep 17, 2018 10:52 am

Wat een pech :-(
Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.

Gebruikersavatar
hanhoo
Technische Commissie
Berichten: 6605
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hillegom

Re: Project T2 Berlin 78

Bericht door hanhoo » ma sep 24, 2018 11:33 am

Is de oliedruk wel gemeten en is de oliedruk zender wel ok? Een oliedruk meter kost je een paar tientjes en dan kun je zelf meten. Bij warme motor moet hij rond de 2500tpm zo'n 3 - 4 bar aan oliedruk geven.

Wat kan is dat een van de olieplunjers vast zit. Als de aflaat plunjer in open positie vast staat, dan zakt de druk te ver weg bij lage toeren.

Wellicht is het probleem de pakking die onder de oliepomp deksel zit. Gebruik een te dikke pakking en je hebt druk verlies. Er hoort een flinterdunne pakking tussen of gewoon een beetje vlakafdichting.

Eerst maar eens de druk laten meten. En mocht de motor verder geen bijgeluiden hebben gehad tijdens de loop, dan is de kans op blijvende schade klein. Bij een te lage oliedruk is het de nokkenas galerij / nokvolgers die daar het eerst last van krijgt en dat hoor je! Dus het zou zomaar mee kunnen vallen.

Succes!
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie