Project T2 Berlin 78
Re: Project T2 Berlin 78
Zoals beloofd nog wat foto's
En aangezien de nokkenas er op het 1e gezicht ook niet zo fris uitziet,toch maar voor volledige revisie met nieuwe cilinders,koppen en onderblok laten splitsen en controleren.
Jammer maar is even niet anders.
En aangezien de nokkenas er op het 1e gezicht ook niet zo fris uitziet,toch maar voor volledige revisie met nieuwe cilinders,koppen en onderblok laten splitsen en controleren.
Jammer maar is even niet anders.
Re: Project T2 Berlin 78
Inmiddels onderblok weggebracht voor revisie.
Nieuwe zuiger/cilinderset,koppen,koppeling pakkingen etc zijn inmiddels ook bijna allemaal binnen.
Nu wachten tot blok klaar is en dan kan er weer gereden worden.
In de tussentijd maar de motorbeplating onderhanden nemen,met wat gaten dicht maken.
Kan het daarna gelijk naar de poedercoater.
Kost wel extra geld maar dan is straks alles ook weer netjes.
Nieuwe zuiger/cilinderset,koppen,koppeling pakkingen etc zijn inmiddels ook bijna allemaal binnen.
Nu wachten tot blok klaar is en dan kan er weer gereden worden.
In de tussentijd maar de motorbeplating onderhanden nemen,met wat gaten dicht maken.
Kan het daarna gelijk naar de poedercoater.
Kost wel extra geld maar dan is straks alles ook weer netjes.
Re: Project T2 Berlin 78
Vandaag reactie van revisie bedrijf.
Helaas wordt het een nieuwe nokkenas,waar ik al zo een vermoeden van had, met stoters en alle lagers.
Nieuwe koppen en nieuwe Mahle cilinderset er op.
Dan gelijk ook maar 2 nieuwe warmtewisselaars erop en een nieuwe oliekoeler voor de zekerheid.
Pijnlijk maar is even niet anders en dan kunnen we er weer even tegen.
Helaas wordt het een nieuwe nokkenas,waar ik al zo een vermoeden van had, met stoters en alle lagers.
Nieuwe koppen en nieuwe Mahle cilinderset er op.
Dan gelijk ook maar 2 nieuwe warmtewisselaars erop en een nieuwe oliekoeler voor de zekerheid.
Pijnlijk maar is even niet anders en dan kunnen we er weer even tegen.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Project T2 Berlin 78
dan kun je daarna in ieder geval weer vele km`tjes maken zonder zorgen
Re: Project T2 Berlin 78
Zaterdag het motorplaatwerk opgehaald van het poedercoaten.
Gelijk ook maar nieuw priseas keerring monteren.
Verder ook gelijk de busjes van de druklagervork vervangen,aangezien de rechtse een klein beetje speling had.
Dynamo laten reviseren en controleren uit voorzorg en inmiddels weer gemonteerd.
Nu wachten tot blok klaar is.
Aangezien we toch bezig zijn gelijk ook maar de kachelpotten vervangen voor nieuwe.
Zijn we gelijk overal vanaf.
Gelijk ook maar nieuw priseas keerring monteren.
Verder ook gelijk de busjes van de druklagervork vervangen,aangezien de rechtse een klein beetje speling had.
Dynamo laten reviseren en controleren uit voorzorg en inmiddels weer gemonteerd.
Nu wachten tot blok klaar is.
Aangezien we toch bezig zijn gelijk ook maar de kachelpotten vervangen voor nieuwe.
Zijn we gelijk overal vanaf.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Project T2 Berlin 78
dat ziet er allemaal weer proper uit, hoop dat je motor snel weer terug is.
Re: Project T2 Berlin 78
Het heeft even geduurd,maar eindelijk bericht gekregen dat de motor klaar is...
Nu zsm ophalen inbouwen en weer rijden.
Nu zsm ophalen inbouwen en weer rijden.
Re: Project T2 Berlin 78
Inmiddels is de motor ook weer terug en opgebouwd.
Vorige week motor weer in de bus gemonteerd en in de laatse fase van opbouw.
Helaas nam alles wel iets meer tijd in beslag omdat de spruitstukken onder spanning stonden bij montage.'
eerst dit maar weer opgelost ,zodat de nieuwe warmte wisselaars ook spanningsvrij gemonteerd kunnen worden.
Motor terug van revisie met nieuwe amc cilinderkoppen met standaardmaat kleppen,mahle cilinderset nieuwe pakkingset etc.
En weer ingebouwd.
Terwijl de motor weg was ook maar van de ruimte gebruik gemaakt om onderzijde van de motorruimte roestvrij te maken en behandelen.
En uiteraard alles weer voorzien van een verse laag bodyschutz,helaas geen foto's van.
Vorige week motor weer in de bus gemonteerd en in de laatse fase van opbouw.
Helaas nam alles wel iets meer tijd in beslag omdat de spruitstukken onder spanning stonden bij montage.'
eerst dit maar weer opgelost ,zodat de nieuwe warmte wisselaars ook spanningsvrij gemonteerd kunnen worden.
Motor terug van revisie met nieuwe amc cilinderkoppen met standaardmaat kleppen,mahle cilinderset nieuwe pakkingset etc.
En weer ingebouwd.
Terwijl de motor weg was ook maar van de ruimte gebruik gemaakt om onderzijde van de motorruimte roestvrij te maken en behandelen.
En uiteraard alles weer voorzien van een verse laag bodyschutz,helaas geen foto's van.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Project T2 Berlin 78
dat ziet er weer goed uit, nu maar weer vele km`tjes maken
- Miranda & Marian
- Nieuweling
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do jul 31, 2014 12:59 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Project T2 Berlin 78
Dag ParallelProject,
Dat gaat lekker zo!
Heeft de motor trouwens al gelopen of ga je hem zelf laten inlopen op je nieuwe nokkenas?
Succes met aanzwengelen.
groet, Miranda
Dat gaat lekker zo!
Heeft de motor trouwens al gelopen of ga je hem zelf laten inlopen op je nieuwe nokkenas?
Succes met aanzwengelen.
groet, Miranda
Re: Project T2 Berlin 78
Motor heeft nog niet gelopen.Miranda & Marian schreef: ↑do aug 02, 2018 23:57 pmDag ParallelProject,
Dat gaat lekker zo!
Heeft de motor trouwens al gelopen of ga je hem zelf laten inlopen op je nieuwe nokkenas?
Succes met aanzwengelen.
groet, Miranda
Heb er mijn tijd over gedaan om alles spanningsvrij te monteren,zeker de einddemper en warmte wisselaars.
Die laatste zijn nieuw en helaas paste dus de demper die er onder zat niet meer en heb ik weer op maat moeten maken.
Deze is namelijk niet origineel maar deze:
http://www.busdepot.com/352000
Vandaag dus de 1e keer de accu weer aangesloten om te kijken of we oliedruk konden krijgen en dat is gelukt.
Nu nog even voor nu de ontsteking met proeflampje goed zetten om te kunnen starten en dan van de week de 1e start maken en de nokkenas in laten draaien,wat we dus zelf inderdaad gaan doen.
Daarna gelukkig weer rijden..
Re: Project T2 Berlin 78
Vandaag de 1e start gehad en nokkenas in laten lopen.
Bij 1e keer sleutel omdraaien gelijk lopen.
Na 20 min verhoogd toerental ook gelijk netjes stationair lopen.
Morgen nog even de olie verversen en ontsteking met stroboscoop afstellen en dan rijden.
Ik heb een filmpje maar krijg deze helaas niet geupload.
Bij 1e keer sleutel omdraaien gelijk lopen.
Na 20 min verhoogd toerental ook gelijk netjes stationair lopen.
Morgen nog even de olie verversen en ontsteking met stroboscoop afstellen en dan rijden.
Ik heb een filmpje maar krijg deze helaas niet geupload.
Re: Project T2 Berlin 78
Nou helaas niet lang mogen genieten van de nieuwe motor.
Bus staat nu vanwege oliedruk problemen weer bij het revisiebedrijf.
Bus heeft een 450 km goed gelopen,maar een week geleden duurde het lang voor het lampje uitging en bus toch maar even weg gebacht ter beoordeling.
Achteraf maar goed ook blijkt nu.
Categorie uithuilen en overnieuw beginnen.
Bus staat nu vanwege oliedruk problemen weer bij het revisiebedrijf.
Bus heeft een 450 km goed gelopen,maar een week geleden duurde het lang voor het lampje uitging en bus toch maar even weg gebacht ter beoordeling.
Achteraf maar goed ook blijkt nu.
Categorie uithuilen en overnieuw beginnen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Project T2 Berlin 78
Ik ga ervan uit dat dit garantie werk is toch?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige